Diskuze: 3D rotace objektů
V předchozím kvízu, Online test znalostí GameMakeru, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Zobrazeno 4 zpráv z 4.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
V předchozím kvízu, Online test znalostí GameMakeru, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Píše "rotovat model", tak zřejmě nemyslí kameru. Mimochodem GM není pro práci s 3D celkově vhodný nástroj. 3D funkce jsou tam jenom do počtu. Doporučuji zkusit v něm dělat jen věci, na které je dobrý.
Ako uz naznacil TomBen, gamemaker nie je priamo robeny na 3D hry - nepozna
3rozmer(nechape premennu "z" ako moznu z-tovu suradnicu). Na druhej strane 3D
hry nie su vzdy o 3rozmeroch ale o iluzii vykreslenia takehoto priestoru;)
Ak chces rotovat celou sadou objektov, je to trosku narocnejsie na priestorovu
predstavivost.
Vsetky tvary musia byt definovane pomocou toho isteho x,y,z a podla nich
objektom rotujes.
d3d_transform_set_identity();
//budeme rotovat podla z-osi - podla smeru pohybu objektu(direction)
d3d_transform_add_rotation_z(direction+90);
//definovane stredu suradnicovych osi GML nepozna skutocny
3rozmer:D
d3d_transform_add_translation(x,y,0);
//kreslenie objektov uz automaticky pocita so stredom a zadavaj body uz len
vo vzdialenostiach
d3d_draw_block(-2,-1,12,+2,+1,6,sprite_get_texture(sprite,0),1,1);
d3d_draw_ellipsoid(-2,2,11,0,0,9,sprite_get_texture(sprite,0),1,1,20);
d3d_draw_ellipsoid(2,2,11,0,0,9,sprite_get_texture(sprite,0),1,1,20);
d3d_draw_block(-1.8,-1,15.8,+1.8,+1,12.1,sprite_get_texture(sprite,0),1,1);
d3d_draw_block(-2.1,-1.1,16.1,+2.1,+0.9,12,sprite_get_texture(sprite,0),1,1);
d3d_transform_set_identity();
Viem ze som nenapisal nic nove;) len pre istotu...
Pre tych co im to nic nehovori ale chcu to skusit:
http://www.forum.velkejchytrak.cz/viewtopic.php?…
Zobrazeno 4 zpráv z 4.