Avatar
Darkmagic
Redaktor
Avatar
Darkmagic:

Dobrý den,
už se vám někdy stalo, že jste zapoměl, jak se "něco" dělá??? No, mě se to právě teď stalo. Dělám klasickou skákačku s kamerou v místnosti (kamera se hýbe dle pohybu hráče) a k tomu jsem si udělal health bar, podobný jako jsem našel i ve vašich tutoriálech, ale je logické, že se mi nepohybuje i s tou kamerou. Vím, že je to celkem primitivní věc :[ ale zapomněl jsem, jak se to dělá. Mohl by mi někdo pomoc??????? o_O Díky

Odpovědět 4.11.2011 15:41
Nejhorší je, když myslíš, že víš
Avatar
Nahoru Odpovědět 4.11.2011 16:10
Jak sa volá tak se ozývá.
Avatar
Darkmagic
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Bekolanie(johhanb)
Darkmagic:

Ahoj, díky za pokus a ale myslím, že jsi špatně pochopil můj problém. Když si vytvoříš health bar tak je na pozici, kam si klikneš, ale když "ujedeš oknem", jak je to ukázáno v odkazu, který jsi mi poslal, tak health bar zůstane na pozici a následně není vidět. Já potřebuji, aby se pohyboval s obrazovkou. ]:>

Nahoru Odpovědět 4.11.2011 16:48
Nejhorší je, když myslíš, že víš
Avatar
Darkmagic
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Darkmagic
Darkmagic:

Jeko třeba v Cheese mouse 1.01 (Životy nahoře)

Nahoru Odpovědět 4.11.2011 16:51
Nejhorší je, když myslíš, že víš
Avatar
Odpovídá na Darkmagic
David Jančík [sczdavos]:

Dobrý den,
do eventu Draw napíšete něco podobného:

draw_healthbar(view_xview[0],view_yview[0],view_xview[0] + 150,view_yview[0]+50,health,0,c_red,c_green,0,0,0);//hodnoty si upravte -> záleží na rozměrech roomu, obj = primární (aktivní) objekt který postunuje obrazovku

Také musíte na první řádky eventu draw vložit vykreslení samotného spritu objektu -> při použití tohoto eventu si všechny kreslící akce řídíte zde

draw_sprite(sprite_index,-1,x,y);

Edited 4.11.2011 19:00

Nahoru Odpovědět  +1 4.11.2011 17:20
Čím více času dostaneš, tím méně ho máš.
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Darkmagic
David Čápka:

Zdravím, není třeba nic ošetřovat, jen nakreslíte životy na souřadnice současného view, tedy view_xview[0] a view_yview[0]. Tak budou stále v levém horním rohu. Pokud byste chtěli pravý dolní, musíte přičíst šířku a výšku, které jsou myslím v proměnných view_wview[0] a view_hview[0].

Nahoru Odpovědět 4.11.2011 18:03
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
Darkmagic
Redaktor
Avatar
Odpovídá na David Jančík [sczdavos]
Darkmagic:

Díky, váš "health bar" se pohybuje, ale pořebuji ho přenést do popředí. Co s tím??? :(

Nahoru Odpovědět 5.11.2011 8:53
Nejhorší je, když myslíš, že víš
Avatar
Darkmagic
Redaktor
Avatar
Darkmagic:

Nebylo by možné to napsat konkrétně???

• objekt, který hýbe obrazovkou je "dog"
•rozměry pohledu jsou 640x480
• rozměry celé místnosti jsou 1000x1000
• "health bar" má dva sprity: "health_bar_po­sitive" a "health_bar_ne­gative".
•Nepřátelé mají jako parent "enemy"

Nahoru Odpovědět 5.11.2011 9:01
Nejhorší je, když myslíš, že víš
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Darkmagic
David Čápka:

Jak konkrétněji to mám napsat? Prostě zobrazíte healthbar na výše zmíněné souřadnice, tedy view_xview[0] a view_yview[0]. To je vše. Jsou to souřadnice kamery, takže bude vždy v levém horním rohu.

Nahoru Odpovědět 5.11.2011 10:55
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Darkmagic
David Čápka:

Tady jsem vám vytvořil ukázku: http://dl.dropbox.com/…althbar.gm81

Je to opravdu jednoduché, jistě byste na to po chvíli přišel sám. Příště to chce více zkoušet a méně se ptát ;)

Nahoru Odpovědět  +1 5.11.2011 11:07
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
Odpovídá na Darkmagic
David Jančík [sczdavos]:

Nastavíte objektu Depth (hloubku), tak aby byl nad ostatními objekty takže třeba -1 nebo nižší podle toho jak máte ostatní objekty.
A v Draw co je umístěno výše se dřív vykreslí -> do budoucna až budete řešit překreslování.

Nahoru Odpovědět  +1 5.11.2011 12:40
Čím více času dostaneš, tím méně ho máš.
Avatar
Darkmagic
Redaktor
Avatar
Odpovídá na David Čápka
Darkmagic:

Díky, to "konkrétněji" bylo na uživatele sczdavos - jeho health bar mi nefungoval jak měl. Díky, myslím, že váš health bar použiji. :D

Nahoru Odpovědět 5.11.2011 18:36
Nejhorší je, když myslíš, že víš
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 12 zpráv z 12.