Diskuze: BDK - nástroj pro tvorbu 3D her v GM

Ostatní jazyky GameMaker GameMaker BDK - nástroj pro tvorbu 3D her v GM

Avatar
BSenzi
Člen
Avatar
BSenzi:

Burning Development Kit
Jedná se o sadu nástrojů vyvíjených naším týmem BlueBurn. Tyto nástroje vám mají usnadnit tvorbu 3D her v GM a zároveň z něj vytáhnout maximum a dodat tak na kráse vašim hrám.

Co sada obsahuje

  • velké množství scriptů zabudovaných spolu s několika základními objekty v našem .gmk examplu
  • dokumentaci (EN)
  • level editor (zabudovaný v .gmk examplu)
  • externí program na tvorbu animací (taktéž vytvořený v GM)
  • 3D hlavní menu (zabudované v .gmk examplu)

Všechny tyto věci by vám měly zásadně usnadnit tvorbu hry. Pokud se však jedná o scripty pouze na zkrášlení grafiky, nemusíte je samozřejmě využívat všechny. Snažíme se totiž udělat, aby na sobě všechny kódy zcela nezávisely. Můžete tak aktivovat prvky, které se vám zlíbí.

Stádium vývoje
Mnoho věcí je zcela funkčních a použitelných. Avšak na level editoru a animačním programu stále pracujeme. BDK tak není volně ke stažení a chystáme se ho vydat, až budou mít oba tyto nástroje všechny důležité funkce.

Screenshoty
Z velmi brzké fáze vývoje:
http://blueburn.hostei.com/…nshot100.png
http://blueburn.hostei.com/…nshot101.png
http://blueburn.hostei.com/…nshot102.png
http://blueburn.hostei.com/…nshot103.png

Videa
Dev vid #1:
http://www.youtube.com/watch?…

Editováno 31.10.2012 20:00
Odpovědět 31.10.2012 19:59
Nic není nemožné...
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na BSenzi
David Čápka:

Chlapi, máte to úžasný, ale nechápu ten GM. Jste fakt machři, tohle udělat třeba pro XNA framework, který umí modely, mapy a další věci, který jsou v GM problém, tak z toho máte dokonalý engine :)

Nahoru Odpovědět 31.10.2012 20:12
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
BSenzi
Člen
Avatar
BSenzi:

Děkujem za kladný ohlas :) My děláme 3D hry v GM už několik let, takže jsme chtěli sebrat všechny naše zkušenosti, dát je dohromady a vytvořit z nich právě tohle. Ale do budoucna se samozřejmě chystáme buď vytvořit svůj vlastní plnohodnotný engine, nebo přejít na nějaký větší komerční.

Nahoru Odpovědět 31.10.2012 20:24
Nic není nemožné...
Avatar
TomBen
Redaktor
Avatar
TomBen:

Zajímavé. Není to trochu škoda práce? Game Makerové 3D nikdy nebude
vypadat úplně dokonale. Už jen ty zubaté hrany mi trhají oči..
Možná jsem moc rozmazlený věcma jako MIP mapping, IK, antialiasing.
Koukal jsem na video a nejvíc se mi líbilo menu a editor.
S tím muselo být spousta práce.

PS: Když už jste tak daleko, nenechte se odradit rejpalem jako jsem já. :)

Nahoru Odpovědět 31.10.2012 20:28
Za posledních 200 miliónů let se nic zvláštního nestalo, akorát dinosauři vymřeli a opice se naučily programovat.
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na BSenzi
David Čápka:

A ukážeš nám nějaké vaše hry? :)

Nahoru Odpovědět 31.10.2012 20:37
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
BSenzi
Člen
Avatar
BSenzi:

Děkujeme za pochvalu :) Možnost používat v GM technologie jako např. normal mapping a global illumination nám samozřejmě chybí, ale antialiasing už v GM je. My ale pracujeme v GM 8, aby tak mohl BDK využívat větší okruh lidí. I na yoyogames se ještě pořád běžně dělají tutoriály ve starších verzích. Jinak jako škoda práce nám to určitě něpřijde. Když už sme s GM vydrželi tak dlouho, tak chceme udělat nejednu věc, za kterou ty roky stály :D

Nahoru Odpovědět 31.10.2012 20:38
Nic není nemožné...
Avatar
BSenzi
Člen
Avatar
Odpovídá na David Čápka
BSenzi:

Pracujeme na dvou větších hrách, ale zrovna teď nemám materiály který bych mohl poskytnout. Snažíme se ale abychom co nejdříve vydali něco jako gameplay trailer z pre-alpha verze multiplayerové střílečky s pracovním názvem BBP.

Nahoru Odpovědět 31.10.2012 20:47
Nic není nemožné...
Avatar
TomBen
Redaktor
Avatar
Odpovídá na BSenzi
TomBen:

Rozhodně vám fandím a těším se na výsledky.

Nahoru Odpovědět 31.10.2012 20:50
Za posledních 200 miliónů let se nic zvláštního nestalo, akorát dinosauři vymřeli a opice se naučily programovat.
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na BSenzi
David Čápka:

Týjo :) Jaké technologie používáte na modely?

Nahoru Odpovědět 31.10.2012 21:04
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
BSenzi
Člen
Avatar
BSenzi:

Nevím jak to bylo přesně myšleno, ale modely náš 3D grafik prostě vytvoří v Anim8oru a my je pak ve formátu .mod načítáme do GM. Žádná magie v tom není :D

Nahoru Odpovědět 31.10.2012 21:15
Nic není nemožné...
Avatar
TomBen
Redaktor
Avatar
Odpovídá na BSenzi
TomBen:

Jak je to s rychlostí?
Na screenshotech jsou objekty low-poly nebo 2D (stromy, tráva).
Do jakých detailů se to ještě nějak rozumně hýbe?

Editováno 31.10.2012 21:22
Nahoru Odpovědět 31.10.2012 21:21
Za posledních 200 miliónů let se nic zvláštního nestalo, akorát dinosauři vymřeli a opice se naučily programovat.
Avatar
BSenzi
Člen
Avatar
BSenzi:

Hru jsme zkoušeli i na starším notebooku při nastavení na ultra (max. vzdálenost vykreslování objektů) s vypnutým post-processem a FPS nepadlo pod 60. Jinak na běžném počítači by měl každý hru rozjet na plné detaily i s post-processem bez toho, aby pády FPS zaznamenal.

EDIT: Ty stromy i tráva jsou 3D.

Editováno 31.10.2012 21:33
Nahoru Odpovědět 31.10.2012 21:32
Nic není nemožné...
Avatar
TomBen
Redaktor
Avatar
TomBen:

60FPS to je dobře. Jen mě zajímalo, jestli by šlo mít objekty detailnější
než je vidět ve screenshotech.

JJ. Kouknul jsem se znovu a skutečně tam je 3D kmen a nějaké ty větve taky.
Zmátl mě takový ten způsob nalepení textury na kolmé roviny co jsem tam zahlídl. Ten je dobrý jen někde
na horizontu. Myslím, že jinak jsou hezčí objemová tělesa. Tráva je ale placka, nebo tak alespoň vypadá..

Editováno 31.10.2012 22:03
Nahoru Odpovědět 31.10.2012 22:02
Za posledních 200 miliónů let se nic zvláštního nestalo, akorát dinosauři vymřeli a opice se naučily programovat.
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na BSenzi
David Čápka:

A GM umí modely už nativně nebo tam máte nějaký loader třetí strany?

Nahoru Odpovědět 1.11.2012 9:56
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
TomBen
Redaktor
Avatar
Odpovídá na David Čápka
TomBen:

Do anim8toru existuje nějaký plugin pro game maker,
pak to jde exportovat a načíst.
GM myslím umí nativně jen ty svoje modely.

Nahoru Odpovědět 1.11.2012 17:08
Za posledních 200 miliónů let se nic zvláštního nestalo, akorát dinosauři vymřeli a opice se naučily programovat.
Avatar
BSenzi
Člen
Avatar
BSenzi:

GM umí nativně načítat modely ve formátu .mod

Nahoru Odpovědět 1.11.2012 17:10
Nic není nemožné...
Avatar
TomBen
Redaktor
Avatar
Odpovídá na BSenzi
TomBen:

A to je jen jeho vlastní formát ne?

Nahoru Odpovědět 1.11.2012 17:36
Za posledních 200 miliónů let se nic zvláštního nestalo, akorát dinosauři vymřeli a opice se naučily programovat.
Avatar
BSenzi
Člen
Avatar
BSenzi:

To nevím, ale je to možný. Každopádně pro převod z .obj do .mod používáme Marzipan.

Nahoru Odpovědět 1.11.2012 17:46
Nic není nemožné...
Avatar
BSenzi
Člen
Avatar
BSenzi:

Na youtube jsme nahráli další video. Tentokrát ukazuje BlueBurn Animator (BBA), což je náš program na tvorbu jednoduchých animací člověka do GM 3D her. Zde je odkaz: http://youtu.be/4_jomQwlEFU

Nahoru Odpovědět  +1 3.11.2012 14:51
Nic není nemožné...
Avatar
Зайчик
Člen
Avatar
Odpovídá na BSenzi
Зайчик:

:DDD jůhůůůů uíííííí hmm okay :( :D máš to pěkné

Nahoru Odpovědět 3.11.2012 15:00
Коммунизм для нашего будущего!
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Nahoru Odpovědět 3.11.2012 17:35
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
Dominik Hošic
Redaktor
Avatar
Odpovídá na BSenzi
Dominik Hošic:

Hmm... Uzasne. Jsi sikovny.

Nahoru Odpovědět 3.11.2012 17:59
Klient: Nefunguje mi internet co s tím uděláte? Operátor: a co vidíte na monitoru? Klient: No signal...
Avatar
BSenzi
Člen
Avatar
BSenzi:

Děkujeme moc za kladné komentáře :)

Nahoru Odpovědět 3.11.2012 18:10
Nic není nemožné...
Avatar
Petr Nymsa
Redaktor
Avatar
Petr Nymsa:

:o úžasné ...

Nahoru Odpovědět 3.11.2012 18:40
Pokrok nezastavíš, neusni a jdi s ním vpřed
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 25 zpráv z 25.