Avatar
martinsakra
Redaktor
Avatar
martinsakra:

Zdravim
Po několika pokusem jsem vytvořil v Game Makeru první "hratelnou hru". Zatím je ve stádiu betaverze a rád bych kdyby ji někdo otestoval, a dal zpětnou vazbu. Hlavně co se ovládání, obtížnosti a hratelnosti týče. Jiné poznámky přijímám samozřejmě taky.
Nápad na hru je převzatý a upravený princip známe hry, nespadnout s kuličkou dolů.
Do budoucna je v plánu přidat ještě několik bonusů.
www.fi.muni.cz/…Martin-2.rar

Odpovědět 12.2.2013 13:54
Democracy is two wolves and a lamb voting on what to have for lunch. Liberty is a well-armed lamb contesting the vote.
Avatar
Зайчик
Člen
Avatar
Odpovídá na martinsakra
Зайчик:

Hoj, je to pěkné. Nic proti, ale mám dotaz : "Proč se ještě dělají hry v GameMakeru?" jasné je to jednodušší než třeba c++ / XNA , ale podle mě je to pořád jen náhražka programovacího jazyka. Není lepší začínat rovnou v nějakém normálním jazyce?

Editováno 12.2.2013 15:25
Nahoru Odpovědět  +1 12.2.2013 15:25
Коммунизм для нашего будущего!
Avatar
matesax
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Зайчик
matesax:

Normálním? Nesouhlasím - udělat se to dá úplně ve všech. (Včetně strojového kódu.) Je vlastně jen tvoje smůla, když zvolíš nevhodný jazyk pro tvou aplikaci. GameMaker do programovacích jazyků nepatří - Blender také dokáže dělat hry - je to snad programovací jazyk? No - možná mi budete odporovat GML jazykem - ale kdyby někdo dělal v GML (a ne v ikonách), tak proč rovnou nedělá v C/C++? :) I tak bych svoji objektivitu chtěl trochu narušit - XNA přeci jen není ideál - existuje mnoho lepších řešení...

 
Nahoru Odpovědět 12.2.2013 15:43
Avatar
user
Redaktor
Avatar
Odpovídá na matesax
user:

rozhodně netvrdím že XNA ideál je, rád bych ale věděl jaká řešení považuješ za lepší, s ohledem na to, že dotyčný, nebo vlastně většina z nás jsou jednotlivci, nebo malé skupinky nadšenců/vývojářů.

 
Nahoru Odpovědět  +1 12.2.2013 15:53
Avatar
matesax
Redaktor
Avatar
Odpovídá na user
matesax:

Python, Lisp, Lua,...

Java, Ferol,...

Editováno 12.2.2013 15:55
 
Nahoru Odpovědět 12.2.2013 15:54
Avatar
Зайчик
Člen
Avatar
Odpovídá na matesax
Зайчик:

Já s tebou samozřejmě souhlasím, bylo to myšleno tak že GM je "sh*t" a když člověk chce programovat tak to není podle mě nejlepší nástroj. ;) Já bych na hry určitě zvolil jiný. ( LUA / XNA / C++ )

Nahoru Odpovědět 12.2.2013 16:02
Коммунизм для нашего будущего!
Avatar
matesax
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Зайчик
matesax:

No - chtěl jsem, aby jsi pochopil, že do GM se nejde programovat - tak nemůžeš od uživatele GM čekat, že chce být programátor... (Minimálně se mu nechce se vzdělávat - a to je skoro totéž.)

 
Nahoru Odpovědět 12.2.2013 16:05
Avatar
Зайчик
Člen
Avatar
Odpovídá na matesax
Зайчик:

GM jsem nikdy nedělal, takže nevím jak to přesně je. Stále mám za to, že je to náhražka programovacího jazyka stejně jako Petr. 8|

Nahoru Odpovědět 12.2.2013 16:06
Коммунизм для нашего будущего!
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na matesax
David Čápka:

GM je normální programovací jazyk. Že máš nad příkazy abstrakci ikon (ještě volitelnou) neznamená, že to není jazyk.

Editováno 12.2.2013 16:09
Nahoru Odpovědět 12.2.2013 16:08
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
martinsakra
Redaktor
Avatar
martinsakra:

Byl bych rád kdyby se diskuze přesunula na původní téma a ne na diskuzi co použít. Já si zvolil GM a jsem si vědom jeho výhod i nevýhod při tvorbě. Očekával jsem totiž od příspěvků nějaké rady či připomínky a ne něco ve stylu " zvolená cesta je podle mě špatně, proto výsledek ignoruji."

Nahoru Odpovědět  +1 12.2.2013 16:09
Democracy is two wolves and a lamb voting on what to have for lunch. Liberty is a well-armed lamb contesting the vote.
Avatar
Зайчик
Člen
Avatar
Odpovídá na David Čápka
Зайчик:

Sice ho neumím ale dost mi to připomíná spíše Karla než programovací jazyk. :P

Nahoru Odpovědět 12.2.2013 16:10
Коммунизм для нашего будущего!
Avatar
Odpovídá na Зайчик
Luboš Běhounek (Satik):

Když někoho baví třeba hraní na kytaru, tak taky nemusí nutně umět noty - stačí mu jen znát, jak zahrát pár akordů a k kýženému výsledku se dostane.

Stejně tak existuje spousta lidí, kterým stačí vytvářet malé hry, na které jim stačí GM. Třeba časem přejdou na něco složitějšího, co jim umožní větší variabilitu, ale třeba také ne.

Nahoru Odpovědět  +3 12.2.2013 16:14
:)
Avatar
Зайчик
Člen
Avatar
Odpovídá na Luboš Běhounek (Satik)
Зайчик:

Já proti tomu samozřejmě nic nemám a souhlasím s tebou. Mě jen nepříjde logické, když už s tím začnu tak bych přeci měl chtít i pokračovat. ;)

Nahoru Odpovědět 12.2.2013 16:18
Коммунизм для нашего будущего!
Avatar
Odpovídá na martinsakra
Luboš Běhounek (Satik):

Jinak hra je zajímavá, ty plošinky mi hned připoměly Icy tower :D

Přidal bych třeba nějaké teleporty (třeba plošinka, která kuličku teleportuje na nějakou jinou blízkou plošinku), dočasný jetpack, vzdušné proudy nebo podobné vylomeniny :)

Nahoru Odpovědět 12.2.2013 16:20
:)
Avatar
martinsakra
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Luboš Běhounek (Satik)
martinsakra:

Teleprot ti nestačil ten mezerníkovej? přiznám se že mít dva teleporty pro jednu kuličku mi přijde trošku overkill, jet pack resp něco co dočasně zpomaluje padání je v plánu jako jeden z dalších bonusů, boční větry zní zajmavě, ale nemyslím si že by se hodily (možná variace něco na způsob zpomalení/zrychlení pohybu do boku)

Nahoru Odpovědět 12.2.2013 16:23
Democracy is two wolves and a lamb voting on what to have for lunch. Liberty is a well-armed lamb contesting the vote.
Avatar
Odpovídá na martinsakra
Luboš Běhounek (Satik):

Ty teleporty jsem mysle jako ze muzou bejt pozitivni i negativni a fungovat treba na principu portalu - dve plosinky jsou "spojeny" tim portem a kdyz na jednu z nich spadnes, tak se objevis na druhe (a tim se ten portal uzavre, takze uz bys nepropadl zpatky), muzou ti pomoci (kdyz spadnes na tu, co je nize) i naopak.

Ty proudy nemusi byt jen z boku, ale i z vrchu/spodu nebo nejak sikmo.

Nebo by mohlo byt zajimave zapojit tam cosi jako gravitaci - treba mista, ktera te budou pritahovat nebo i mista s antigravitaci, ktera te budou odpuzovat, ale mozna uz by to bylo prekombinovane :D

Nahoru Odpovědět 12.2.2013 16:31
:)
Avatar
user
Redaktor
Avatar
Odpovídá na matesax
user:

Vyjmenoval jsi mi jazyky, to jsem nechtěl, to je jiná věc, nebo jsem špatně pochopil tvůj předchozí příspěvek. V případě první možnosti:
Moderní jazyky bych mezi sebou nesrovnával, postrádá to v tomto vlákně smysl - každý upřednostňuje něco jiného - je to záležitost jedince, jaký nástroj-jazyk zvolí, proto nemá smysl se pouštět do diskuzí které tu byli již mnohokrát a většinou nepřinesli mnoho konstruktivních "řešení". Spíše když je tu řeč o XNA předpokládal jsem, že jsi narazil na nějakou jinou alternativu (třeba i v jiném jazyku) a shledal si určité výhody v jejím použití, které předčili výhody XNA. Pokud ne, tak tím že navrhneš jiný jazyk, protože se ti víc "líbí" mnoha lidem zde nepomůžeš.

 
Nahoru Odpovědět  +1 12.2.2013 16:35
Avatar
martinsakra
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Luboš Běhounek (Satik)
martinsakra:

No gravitaci a antigravitaci bych do toho rozhodně netahal, o portálech popřemýšlím jestli mě nenapadně vhodné použití. přecijenom, hra je to odpočinková nenáročná a jednoduchá :D

Nahoru Odpovědět 12.2.2013 16:35
Democracy is two wolves and a lamb voting on what to have for lunch. Liberty is a well-armed lamb contesting the vote.
Avatar
matesax
Redaktor
Avatar
Odpovídá na user
matesax:

XNA zastupuje DirectX - a to je hybrid jako Forms. Dnes je již mnohem více modernějších přístupů ke grafice - a proto jsem uvedl především scriptovací jazyky - pro které se nemění podmínky - jen interpreti - což tě jako programátora nemusí trápit...

 
Nahoru Odpovědět 12.2.2013 16:39
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na martinsakra
David Čápka:

Koncept je to dobrý a je to i docela zábavné. Míček se ale pohybuje nehezky, chtělo by to, aby pohyb nebyl tak moc lineární, třeba zapojit trochu gravitace, plošinky by mohly také pomalu brzdit a rozjíždět se. Vše je hrozně lineární, nepůsobí to přirozeně.

Nahoru Odpovědět 12.2.2013 19:03
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
Don
Člen
Avatar
Don:

Myslím si, že pro 12-13ti leté dítě je GameMaker dobrá volba. Výsledek vidí hned a první naprogramovanou hru má za půl dne. Přitom nemusí znát cykly podmínky a ... . Má motivaci že něco vytvořil a že je to funkční. Může to ukázat vrstevníkům a udělat frajera že umí programovat.
Zato když bude to hned zkoušet v navrhovaných programech jako je python, C#, java, c nebo nedej bože c++ tak mu bude trvat věčnost než se mu podaří dostat k výsledku okna v kterým je blbý tlačítko a to se k němu ani nedostane protože po chvíli ho to přestane bavit protože většině pojmů nebude rozumět.
Jen tak mimochodem. Kolik z vás vědělo ve 12 letech co je to pormněná, co je to cyklus, co je to funkce? Já teda ne.

 
Nahoru Odpovědět  +1 12.2.2013 19:21
Avatar
Зайчик
Člen
Avatar
Odpovídá na Don
Зайчик:

Ve 12ti letech jsem si myslel že budu popelář nebo voják. Ale že bych věděl co je cyklus nebo proměnná, tak to fakt ne. Je mi jasné že čudlík nějaký "kamarádi neocení", ale začínat programovat není o tom se vytahovat že umím blbý game maker, ani že mám tlačítko. Podle mě programování vůbec není o tom se vytahovat, ale pořád se učit a zlepšovat svoje znalosti v oboru. ;) Takže pořád mám za to, že je game maker blbost, větší radost bych měl z čudlíku v C++ (Win32API) než z hry v game makeru.

Nahoru Odpovědět 12.2.2013 19:27
Коммунизм для нашего будущего!
Avatar
Odpovídá na Don
Michael Olšavský:

Mě je 13 a Gamemaker mě nikdy nebavil. Když jsem začínal, zkoušel jsem ho a hned mě to přestalo bavit. Bylo to nějak až moc jednoduché. Nepředstavovalo to pro mě to pravé programování. Neměl jsem nad tím kontrolu... Zvlášť když jsem chtěl programovat a ne si hrát s ikonkama. Uznávám, že jsem pořádně neznal GML -> nebylo to ani tak programování. A tak jsem začal s C#. C# je dobrý jazyk i pro začátečníky tak profesionály a XNA není až tak těžké.

 
Nahoru Odpovědět  +1 12.2.2013 19:28
Avatar
TomBen
Redaktor
Avatar
TomBen:

Je zajímavé, kolik lidí má potřebu sdělovat světu,
jak špatný podle nich GM je, aniž by se jich někdo ptal..
A většinou o něm nic nevědí, protože:
je nebavil, nebyl dost dobrý, atd., takže ho stěží viděli
z rychlíku. 8-) Na tom by psycholog udělal doktorát.

>martinsakra:
Na první hru je to slušné. Mohlo by to být pestřejší. Víc typů
destiček, druhů pohybu, bonusů a nějaké efekty by tomu
nijak neublížily. Deska se může třeba rozdrobit na prach nebo
se objeví pruhy něčeho v popředí tak, aby desky i kulička byly
za tím skryty. Lapače a odražeče všeho druhu. Sběr megabonusů
postupným vychytáním konkrétní série menších bonusů. Vymyslet
lze leccos a určitě se nenech odradit. Na nástroji nesejde,
dobrá práce vzniká rukama a hlavou.

Nahoru Odpovědět 13.2.2013 1:55
Za posledních 200 miliónů let se nic zvláštního nestalo, akorát dinosauři vymřeli a opice se naučily programovat.
Avatar
matesax
Redaktor
Avatar
Odpovídá na TomBen
matesax:

Demagogie... V GM jsem dělal - a ne krátce. Bavil mne, ale nikdy jsem jej nebral jako jazyk. Jak už jsem psal, Blender také není jazyk, Karel a Bertik také nejsou jazyky. Přesto lze v těchto vizuálních IDE vkládat kusy kódu atd. Ale to bych mohl říkat programovací jazyk i tomu, co se používá v HTML formulářích. (Tučné písmo, code,...) Že se v tom dá plnohodnotně programovat - jak asi? Jako se dají dělat hry v PowerPointu... Dá se udělat vše ve všem... Ale prostě GM je jasné vizuální IDE.

 
Nahoru Odpovědět 13.2.2013 7:08
Avatar
Odpovídá na matesax
Luboš Běhounek (Satik):

GM je (podobně jako visual studio) IDE - vývojové prostředí.
Ale GML už je programovací jazyk podobně jako třeba C#.
(Z definice programovacího jazyka: "Programovací jazyk je prostředek pro zápis algoritmů, jež mohou být provedeny na počítači." )

Karel a Bertik tam tedy podle definice spadají taky, i kdybys algoritmus zapisoval tím, že tam jen taháš ikonky...

HTML se většinou bere (podobně jako XML) jako jazyk značkovací.

EDIT: Možná by se tahle offtopic diskuze měla hodit do jinýho vlákna :)

Editováno 13.2.2013 9:25
Nahoru Odpovědět  +2 13.2.2013 9:24
:)
Avatar
TomBen
Redaktor
Avatar
Odpovídá na matesax
TomBen:

Z definice programování vyplývá, že o programování jde.
http://cs.wikipedia.org/…C3%A1n%C3%AD
Koukám, že Satik napsal prakticky totéž.. :)

Editováno 13.2.2013 9:30
Nahoru Odpovědět  +1 13.2.2013 9:28
Za posledních 200 miliónů let se nic zvláštního nestalo, akorát dinosauři vymřeli a opice se naučily programovat.
Avatar
martinsakra
Redaktor
Avatar
martinsakra:

Do úvodního odkazu nahrána nová verze obsahující několik bonusů a pravděpodobně lehce až neznatelně upravil pohyb. Další verze by měla už obsahovat kompletní bonusy a snad i možnost vypnout zvuk.

Nahoru Odpovědět 13.2.2013 14:52
Democracy is two wolves and a lamb voting on what to have for lunch. Liberty is a well-armed lamb contesting the vote.
Avatar
martinsakra
Redaktor
Avatar
martinsakra:

Dnešním dnem je vývoj hry ukončen. Všechno plánované je hotovo a nadále se s hrou nebude nic dít. Odkaz v úvodu aktualizován a jako bonus přidána verze s "kooperativním modem" hráč/hráči ovládají dvě kuličky ale mají jen jeden společní teleport. Přeji příjemnou zábavu

Nahoru Odpovědět 18.2.2013 16:29
Democracy is two wolves and a lamb voting on what to have for lunch. Liberty is a well-armed lamb contesting the vote.
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 29 zpráv z 29.