Avatar
lukas.sei
Člen
Avatar
lukas.sei:

Čaute,
Já a můj kámoš bychom chtěli vytvořit nějakou hru ,a tak nás napadlo jestli by šel nějak game maker: studio propojit mezi dvěma počítači. Takže když bych já. připsal nějaký kód do objektu hráče tak by se to automaticky zobrazilo i tomu kámošovi.
Doufám že jste mě pochopili a taky doufám že mi poradíte :)

 
Odpovědět 12.10.2015 14:04
Avatar
Martin
Člen
Avatar
Martin:

Áno niečo také Game Maker: Studio podporuje, je to ale zložitejšie ako obyčajná hra, pretože server musí odosielať všetky informácie klientovy ten ich musí spracovať a takisto aj naopak. Predtým ako sa do toho pustíš odporúčam prečítať pár vecí ako protokoly TCP, UDP, kde TCP je oveľa výhodnejší modernejší teda zachová ti všetky dáta, ktoré odosielaš klientovi v takom poradí v akom si ich zanechal, t.j nehrozí aby sa dáta pomotali a to sa o UDP zasa povedať nedá. Ďalej si niečo prečítaj o soketoch,pake­toch a bufferu **kde vlastne **paket **je niečo ako súhrn alebo balíčok dát(bufferov), ktorý následne môžeš odoslať klientovi(soketu). **Soket **je niečo ako **identifikácia klienta, teda **každý klient ma svoj vlastný soket na ktorý mu posielaš **pakety(dáta) Napríklad pozíciu hráča, uhol hráča, sprite hráča, život atď..
Všetky tieto pakety(dáta) klient aj server v GM:S spracováva event Networking, prikladám aj obrázok eventu.
Snaď ti to trošku pomohlo, ak si o tom niečo prečítaš som ochotný pomôcť ďalej.
Martin.

 
Nahoru Odpovědět 12.10.2015 15:39
Avatar
lukas.sei
Člen
Avatar
Odpovídá na Martin
lukas.sei:

Podle toho co píšeš mi popisuješ jak tu hru hrát online multiplayer, nebo aspoň tak jsem to pochopil popisuješ mi opravdu to na co jsem se ptal ? To znamená jak mohu na source kódu pracovat ze dvou zařízení zároveň ?

 
Nahoru Odpovědět 12.10.2015 17:54
Avatar
TomBen
Redaktor
Avatar
Odpovídá na lukas.sei
TomBen:

Mám na rozdíl od Martin pocit, že dotaz byl spíše na kooperativní programování než na hru po síti. Pokud je to tak, doporučuji GitHub ( existují i další ). Server pak drží data projektu, porovnává verze spolupracujících, ukazuje rozdíly, umožňuje vracet změny a další laskominy. Nejlíp je to zkusit s někým, kdo už to dělal. Ale dá se to pochopit i bez pomoci.

Nahoru Odpovědět 12.10.2015 17:55
Za posledních 200 miliónů let se nic zvláštního nestalo, akorát dinosauři vymřeli a opice se naučily programovat.
Avatar
Martin
Člen
Avatar
Martin:

Ano, chybička se vloudila. Ospravedlňujem sa :-D Zle som to pochopil, nabudúce musím pozornejšie čítať. Každopádne možno aj tamto niekomu pomôže. S týmto už ale bohužial nepomôžem, ale snaď sa nájde vhodné riešenie. O:-)

 
Nahoru Odpovědět 12.10.2015 19:09
Avatar
lukas.sei
Člen
Avatar
lukas.sei:

Dobře zatím to mám řešené přes dropbox. Github možná někdy potom zkusím. Díky za odpovědi.
jen by mě ještě zajímalo:
Dá se nějak náhodně generovat úrovně ? že by hra sama náhodně generovala pozici několika předmětů ?

 
Nahoru Odpovědět 12.10.2015 19:16
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 6 zpráv z 6.