Diskuze: Hard human life

Ostatní jazyky GameMaker GameMaker Hard human life

Avatar
voj.koci
Redaktor
Avatar
voj.koci:

Kromě toho, že momentálně robím ve spěchu projekt do Letní soutěže (zúčastněte se také!), kvůli frustraci během jejho vývoje jsem rozdělal nový projekt, který myslím nabízí vcelku zajímavý princip... Zatím na hře pracuji teprve třetím dnem, ale screeny nabídnou hrubou orientační grafiku a DEMO ukáže hlavní princip...
Hra nese název "Těžký život lidský", ale je teď v módě všechno pojmenovávat anglicky, takže:

HARD HUMAN LIFE

O co tedy půjde:

Ze začátku se hra zdá býti klasickou skákačkou... Ale není tomu tak... Ve všech úrovních je totiž kromě samotného levelu také odraz ve vodě, který tento level i s většinou jeho prvků kopíruje. Záměrně píši s většinou, neb některé prvky se v obou "světech" budou lišit. Hráč může tedy proskočit vodní hladinou a ocitne se ve světě mrtvých. Na tomto jednoduchém principu, který se tak špatně popisuje, budou založeny všechny hádanky... Nejenže hráč je v káždém světě citlivý na něco jiného, tj. může ho zabít něco jiného, ale také jsou mezi světy různé rozdíly (např. v normálním světě může hráč lézt po žebřících, ve světě mrtvých však tyto žebříky neexistují, protože za celý "hráčův život" zetlely... Takovýchto prvků bude samozřejmě více, zatím však je v DEMU jen tento...

Příběh:

Tady bych se rád obrátil na Vás... Zatím není ve hře děj žádný, hráč je zatím jen "hozen" do prvního levlu a je mu přikázáno "Zkoušej a hraj si!"... Pokud by Vás snad napadla nějaká nosná zápletka, neváhejte napsat! Budu rád za uhozenosti a nelogismy, ty já rád!

Audiovizuální zpracování:

Jako v Princess runu jsem vsadil na retro stylizaci. Ve zmíněné předešlé hře jsem však s grafikou byl silně nespokojen a hodlám to tentokrát napravit... Těšte se na barvičky!!
Co se týče zvuku, zatím nevím, jak bude hra "vyhrávat"... Možná nebudou tak úplně retro, aby to bylo přece jen libozvučné...

Ovládání:

Prozatím bohatě postačí tři šipky... Podle přibývajících prvků uvidím...

Na závěr jen drobná poznámka k DEMU: Vše co si (snad) zahrajete jsem splácl během necelých čtyř hodin, takže:

  1. grafika je provizorní, např pozadí jsem ještě příliš neřešil...
  2. herní prvky nejsou zcela rozvinuté, ale hlavní myšlenka je vystižena více než dobře...
  3. chybí zvuky...
  4. chybí taková ta "omáčka", tedy menu, úvod, titulky atd...

Screenshoty
http://imageshack.us/…9/scr2h.jpg/
http://imageshack.us/…/scr1rc.jpg/
http://imageshack.us/…/scr3ny.jpg/

Nuže tedy, zde je odkaz ke stažení:

http://www.edisk.cz/…_2.27MB.html

http://www.ulozto.cz/…ife-demo-rar

Prezentaci samozřejmě hodlám pravidelně doplňovat, je-li tento topic moc stručný, klidně jej nahlaste...
Pište názory, nápady, výtky, budu rád!

Díky předem
Vojta "Vojtas" Kočí

 
Odpovědět 11.6.2012 7:14
Avatar
Odpovídá na voj.koci
David Jančík [sczdavos]:

Ohhh, hustý. Chtěl sem si hru jen spustit a zhodnotit. Ale strašně mě to chytlo a tenhle koment píšu už asi půl hodiny :D
Moc se mi líbí novodobé hry s osmibitovou grafikou. Doufám, že i zvuk hezky sladíš tak, jako tomu bylo v Princess run.
Máš na tyhle hry talent.
Moc se těším na další aktualizace. Přeji bezproblémový vývoj a hodně zábavy při něm :)

Nahoru Odpovědět 11.6.2012 7:50
Čím více času dostaneš, tím méně ho máš.
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Nahoru Odpovědět 11.6.2012 7:53
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
Kenzo Software
Redaktor
Avatar
Kenzo Software:

Jaká soutěž?

 
Nahoru Odpovědět 11.6.2012 14:40
Avatar
Kenzo Software
Redaktor
Avatar
Kenzo Software:

Zapoměl jsem dodat, moc pěkný!!

 
Nahoru Odpovědět 11.6.2012 14:42
Avatar
voj.koci
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Kenzo Software
voj.koci:

Jde o soutěcž s Velkým Chytrákem: http://www.forum.velkejchytrak.cz/viewtopic.php?… Zúčastni se také, jde o zajímavé téma :D

 
Nahoru Odpovědět 12.6.2012 17:50
Avatar
voj.koci
Redaktor
Avatar
voj.koci:

Tak, nedávno mě napadl takový malý námět na příběh, sice to není nic extra suprózního, ale nevím, nějak mi to k tomu sedí...

Šlo by o to, že vzdálený potomek Gilgameše, známé biblické postavy, by konečně našel nesmrtelnost... Ale pochopil by nevýhody a naopak by se vydal na putování, kde by se nesmrtelnosti zbavil... Asi by se to dalo nasadit na nějaký záhadný artefakt, na což by se dalo navázat střídáním různých světů...
Dalo by se tomu trochu podřídit menu. To by mělo podobu vesničky, kde by bylo několik NPC... Ti by postupně v pokročilých fázích hry umírali, aby byla vidět nesmrtelnost postavy...

Ale je to trochu blbina, napadne vás něco lepšího?

 
Nahoru Odpovědět 18.6.2012 15:00
Avatar
voj.koci
Redaktor
Avatar
voj.koci:

Mimochodem, hra je samozřejmě stále ve vývoji, ale v současné době se zabývám právě soutěží, takže HHL leží trochu ladem, nicméně mám několik dobrých zpráv... Zejména co se grafického zpracování týče... Od retra jsem upustil, můžete se těšit na ručně kreslenou, oskenovanou a následně "počítačově" upravenou grafiku...

 
Nahoru Odpovědět 6.8.2012 11:17
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na voj.koci
David Čápka:

Poskytneš ukázku grafiky? Je škoda, že už to nebude 8bitové ;(

Nahoru Odpovědět 12.8.2012 10:20
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
Petul
Člen
Avatar
Petul:

Musím přiznat, že hra mě opravdu zaujala.
Takové hry se jen tak nevidí,klobouk dolů. :)

Nahoru Odpovědět 25.8.2012 16:43
Navštivte náš web o Game makeru: http://gamemaker-games.webnode.cz
Avatar
TomBen
Redaktor
Avatar
TomBen:

Hezké, hravé a té retro grafiky je vážně trochu škoda.
Bude těžké udělat k tomu verzi, která bude moderní a lepší.
Snad se to povede, držím palce.

Nahoru Odpovědět 25.8.2012 21:33
Za posledních 200 miliónů let se nic zvláštního nestalo, akorát dinosauři vymřeli a opice se naučily programovat.
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
David Čápka:

Také mě zajímá, jak to vypadá teď. Možná by nám voj.koci mohl ukázat nějaké screenshoty :P

Nahoru Odpovědět 25.8.2012 22:17
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
voj.koci
Redaktor
Avatar
voj.koci:

Takže! Omlouvám se za drobnou nečinnost, ale jsem plně zaměstnán vývojem hry do LVSCH (http://vchsoutez.eu/…20obil%C3%AD) a taky trochu prázdninami :D Do vývoje Hard Huma Life se pustím hned v září...
Hard Human Life zažívá obrovské změny z hlediska grafiky i game designu...

  1. Grafiky kreslená rukou nevypadá tak dobře, jak jsem si myslel, takže stylizaci opět změním, ale retro nebude... Nechte se překvapit...
  2. Zjistil jsem, že tahle herní mechanika nebude moc dobře fungovat, že by se mohl hráč cítit jako v kleci... Takže můžu zatím říct jen tohle: Nově bude moci hráč otáčet obrazovkou kdykoli... Navíc jen ve vertikálním směru... Myslím, že je to mnohem zábavnější a intuitivnější, takže vše, co je řečeno výše tak trochu neplatí... Brzy sem dám obsáhlejší prezentaci, screeny a snad i demo...

Těšte se :D

 
Nahoru Odpovědět 26.8.2012 8:36
Avatar
Theodor Johnson
Redaktor
Avatar
Theodor Johnson:

Možná by to chtělo optimalizovat, přijde mi divný že hl2 rozjedu na super HD, ale tohle se mi v některých levelech seká

Nahoru Odpovědět 26.8.2012 15:10
Přecházím na "Cross-Platform Development"
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Theodor Johnson
David Čápka:

Optimalizace jistě nikdy neuškodí, ale na vině je hlavně GameMaker, protože má nekvalitní engine.

Nahoru Odpovědět  +1 26.8.2012 15:27
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
voj.koci
Redaktor
Avatar
voj.koci:

Ano, nová verze se také nebude zasekávat, protože se nebude muset vykreslovat odraz ve vodě... To jsem pozapomněl...

 
Nahoru Odpovědět 26.8.2012 17:35
Avatar
voj.koci
Redaktor
Avatar
voj.koci:

Po dlouhé době velký update! Nové demo stahujte zde:
http://www.edisk.cz/…_7.45MB.html
Pro podrobnou prezentaci zajděte sem: http://www.forum.velkejchytrak.cz/viewtopic.php?…

Snad se bude líbit!

 
Nahoru Odpovědět 20.9.2012 19:54
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na voj.koci
David Čápka:

Jsi sem ty údaje mohl repostovat, takhle to nepřitáhne moc lidí :) Ideálně založit nový projekt v inkubátoru a přidat screenshoty.

Je to úplně jiná hra, než byl Gilgameš. Mně osobně se Gilgameš líbil více, ale to je má preference. Každopádně Chalker je pecka, má to krásnou atmosféru a chytlavou hratelnost.

V čem jsi dělal animace? To je vektor?

Hra má opravdu vysokou úroveň, je to dobře sladěné. Trochu otravný mi přijde ten zvuk, když nelze flipnout obrazovku. Doufám, že bude nějaký melancholický příběh, je to celé takové hodně citové, nebo to na mě tak působí, hodil by se tam :)

Editováno 20.9.2012 20:32
Nahoru Odpovědět 20.9.2012 20:31
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
TomBen
Redaktor
Avatar
Odpovídá na voj.koci
TomBen:

Hezky udělané, dobrý nápad. Příběh bych tam radši moc netahal, aby se to nepotopilo do podivných psychofarmak. Zvuky jsem ani nezapínal, aby to nerušilo. Nějak se mi to nepodařilo projít bez sejvu všechno napoprvé, ale i tak byly některé místnosti trochu jako do počtu. Kdyby možná byly místnosti v nějakých tématických skupinách - třeba to spojí ten příběh, když bude dobrý. Po nějaké době si to asi zase zkusím zahrát. Dobrá práce, takových je po čertech málo.

Nahoru Odpovědět 20.9.2012 21:05
Za posledních 200 miliónů let se nic zvláštního nestalo, akorát dinosauři vymřeli a opice se naučily programovat.
Avatar
voj.koci
Redaktor
Avatar
voj.koci:

Nechtěl jsem to tu zahlcovat, ale přidal jsem tedy novou kompletní prezentaci... Díky za kritiku...

 
Nahoru Odpovědět 21.9.2012 6:24
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 20 zpráv z 20.