Diskuze: hra optimalizace kodu (opravení chyb s klíče,truhly na zámek atd)

Ostatní jazyky GameMaker GameMaker hra optimalizace kodu (opravení chyb s klíče,truhly na zámek atd)

Avatar
heavyblack1
Člen
Avatar
heavyblack1:

Dobrý den,
nejsem žádný programátor a proto potřebuju pomoct v pár věcech no ve vícech
dofám že vas neotravuju.

1.inteligence příšer
chcu aby příšery uměly obcházet objekty s vlastností solid
pokusil jsem se nahradit
kod

mp_potential_step_object(obj_hrac.x,obj_hrac.y,2,obj_zed)

kodem

mp_potential_step(obj_hrac.x,obj_hrac.y,speed,solid);

a vysledek je nulová rychlost

if(point_distance(x,y,obj_hrac.x,obj_hrac.y) <= 450)
{
mp_potential_step_object(obj_hrac.x,obj_hrac.y,2,obj_zed)
}

if distance_to_object(obj_hrac)>200
{
move_towards_point(obj_hrac.x,obj_hrac.y,0)
}

if zivoty=0
{
instance_create(x,y,obj_peniz)
instance_create(x+2,y,obj_peniz)
instance_create(x,y+2,obj_peniz)
instance_create(x-2,y+1,obj_peniz)
instance_create(x-3,y+1,obj_peniz)
instance_destroy()
}

2. kolize s pevnými objekty
dělám to tak:
obj_prisera1 nastavím kolizi se zdmi atd
obj_hrac nastavím kolizi se zdmi atd
obj_strela nastavím kolizi se zdmi prišerami
a do nichdam create a explosion a destroy
je toho tak moc že jsem neměl jsem čas to všem objektum nastavit je toho moc

3.nastavit max třeba 5 životu

4.bug s kličemi seberu dva je s toho jeden
nevite jak udělat to aby se odečetl 1 nebo 2 kliče

5.truhla na zamek

6.bug s esc dám event relase escape go to room menu
možná proto že je to z statší verze importováno
i ze staršími lv jsou tm taky čary když tak řekněte jak to konvertovat

přikladam soubor .gmx

diki všem za pomoc

 
Odpovědět 30.7.2014 18:16
Avatar
Dominik Hošic
Redaktor
Avatar
Odpovídá na heavyblack1
Dominik Hošic:

„přikladam soubor .gmx”
Já žádnou přílohu tedy nevidím ^~^

Nahoru Odpovědět 1.8.2014 15:16
Klient: Nefunguje mi internet co s tím uděláte? Operátor: a co vidíte na monitoru? Klient: No signal...
Avatar
TomBen
Redaktor
Avatar
Odpovídá na heavyblack1
TomBen:

Udělej si menší masky. Příšerky neobcházejí zdi, protože se tam prostě nevejdou. Precise collision nepoužívej vůbec. Jinak tam máš celkově většinu ikon zbytečně. Používej dědičnost a nemusíš si uklikat prsty na všech těch objektech se stejným kódem.

Nahoru Odpovědět 1.8.2014 23:22
Za posledních 200 miliónů let se nic zvláštního nestalo, akorát dinosauři vymřeli a opice se naučily programovat.
Avatar
heavyblack1
Člen
Avatar
Odpovídá na TomBen
heavyblack1:

Ok.
menší masky to jsem zvládl
dědičnost to jsem zvládl
udělal jsem obj_parent
a nastavil jsem event colision moving 0
a prišeram jsem nastavil parent=obj_parent
jo a stím obcházením zdí jsem to myslel tak
že by je neobchazely ale v kodu je aby obcházely obj_zed a já potřebuju aby
obchazely všechny pevné objekty

 
Nahoru Odpovědět 2.8.2014 13:04
Avatar
TomBen
Redaktor
Avatar
Odpovídá na heavyblack1
TomBen:

Udělej obj_obstacle a všem překážkám ho nastav jako parent.
Pak do motion planning použiješ obj_obstacle.

Nahoru Odpovědět 2.8.2014 18:24
Za posledních 200 miliónů let se nic zvláštního nestalo, akorát dinosauři vymřeli a opice se naučily programovat.
Avatar
heavyblack1
Člen
Avatar
Odpovídá na TomBen
heavyblack1:

Pak do motion planning použiješ obj_obstacle.
to je co za funkce a hlavně kde je

na internetu jsem pouze našel
http://docs.yoyogames.com/…g/index.html
ale nerozumím tomu moc

 
Nahoru Odpovědět 2.8.2014 19:27
Avatar
TomBen
Redaktor
Avatar
Odpovídá na heavyblack1
TomBen:

Uh. Méně googli a víc spoléhej na sebe. Tu správnou funkci už jsi tam měl.
Jde o obecné sousloví pro všechny typy funkcí vytvářející pohyb umělé inteligence. Proto taky všechny ty názvy obsahují zkratku mp.

Jinak můžeš místo konkrétních objektů použít jako překážku slovo all. Pokud tam budeš mít něco, čemu se nepřátelé vyhýbat nemají, nemělo by to mít objekt, ale pouze grafiku ( tiles, background atd. )

Nahoru Odpovědět 2.8.2014 21:17
Za posledních 200 miliónů let se nic zvláštního nestalo, akorát dinosauři vymřeli a opice se naučily programovat.
Avatar
TomBen
Redaktor
Avatar
Odpovídá na heavyblack1
TomBen:

Odteď už se snaž trochu sám, nemám čas si povídat, jdu si zahrát Skyrim. :D

Nahoru Odpovědět 2.8.2014 21:22
Za posledních 200 miliónů let se nic zvláštního nestalo, akorát dinosauři vymřeli a opice se naučily programovat.
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 9 zpráv z 9.