Diskuze: Hrací kostka

Ostatní jazyky GameMaker GameMaker Hrací kostka

Avatar
honza30
Neregistrovaný
Avatar
honza30:

Snažím se vytvořit podobnou hru jako člověče a chci se zeptat jak udělám aby se náhodně hodil určitý obrázek například sprit s 6ti tečkama s pěti atd a jak udělat aby když padne například 3 aby pandulak mohl popojít jen o tři políčka a také potřebuju vědět jak udělat aby za pandulaka druhyho hrače mohl hrát počítač

 
Odpovědět 24.4.2012 2:22
Avatar
Odpovídá na honza30
David Jančík [sczdavos]:

Takže zkráceně - vlastně potřebuješ vědět všechno :D
Na náhodné číslo máš více možností doporučuji - fci random

ceil(random(6))

vygeneruje náhodné číslo od 1 - 6 - random generuje reálná čísla od 0 do x, proto použijeme ceil, tato fce zaokrouhlí číslo nahoru)

Toto se provede a podle toho se změní sprite na kostce, pokud je roven 6ce umožní se hodit ještě jednou a pokud nemá hráč figurku ve hře, pak může házet 3x.

Postouvání bych nejjednodušeji udělal nejspíše pomocí cest (paths), kde bys vždy počtem hozeným na kostce (s vyjímkou nasazování) přičetl k současné pozici, hozenou hodnotu a figurka by tak přejela na dané místo.

Jinak můžeš také napsat script a dávat mu parametry, ale imho zbytečné si komplikovat jednoduché.

Počítač uděláš obdobným způsobem s tím, že bude tyto úkony provádět automaticky.

To tě všechno napadne pak v průběhu jak jsem to myslel. Nemůžu ti tady napsat kompletní algoritmus, to by sis to pak tolik neužil ;)

Každopádně, nezapomeň nám pak hru ukázat nebo nás pak navnadit v inkubátoru. A kdybys měl jakékoliv problémy neboj se napsat do fóra :)

Nahoru Odpovědět 24.4.2012 9:01
Čím více času dostaneš, tím méně ho máš.
Avatar
honza30
Neregistrovaný
Avatar
Odpovídá na David Jančík [sczdavos]
honza30:

Vice mene jsem zacatecnik, naucil jsem se aspon naky ty adventurky ackoliv to proavy adventky jako ve wme nejsou ale je to sranda a ted se ucim naky deskovi hry docela by mi bodl nejakej gmk zdrojak s clovece nezlobse abych videl jak to vlastne pracuje a od toho si odvodim i jine stolni hry.

 
Nahoru Odpovědět 24.4.2012 13:05
Avatar
Nahoru Odpovědět 24.4.2012 16:23
Čím více času dostaneš, tím méně ho máš.
Avatar
honza30
Neregistrovaný
Avatar
Odpovídá na David Jančík [sczdavos]
honza30:

Chci se zeptat jak se ta kostka vytvoří já vím že ceil(random(6)) je příkaz který se asi zřejmě zadává pomocí execute a piece of code ale nevím jak to je tedy mi nejdříve zde popište jak udělám tu kostku od A do Z

 
Nahoru Odpovědět 24.4.2012 17:44
Avatar
Odpovídá na honza30
David Jančík [sczdavos]:

Ahoj,
pokud jsi v GM začátečník raději se nejprve podívej na výše zmíněné tutoriály a vyzkoušej si vytvořit jednoduché hry dle nich.
My tě můžeme navést na cestu, pomoci ti s chybou v programu.
Výše jsem ti napsal postup a poslal i odkaz na sekci GM. Nejprve se musíš naučit základy a pak budeš vědět jak na to ;)

Nahoru Odpovědět 24.4.2012 17:48
Čím více času dostaneš, tím méně ho máš.
Avatar
honza30
Neregistrovaný
Avatar
honza30:

Něco už jsem se naučil z jednoho zdrojáku a naprogramoval to podle sebe jak to chci a dal na youtube kde i sděluju s čím ještě potřebuju pomoci jen omluvte můj děsný anglický jazyk já mluvím anglicky jako američan česky http://www.youtube.com/watch?…

 
Nahoru Odpovědět 25.4.2012 22:16
Avatar
Odpovídá na honza30
David Jančík [sczdavos]:

Já sem měl takovouhle představu:
Nedělej to takhle ale...
Vytvoříš si cestu (path), kudy má figurka chodit (zobrazíš si room a podle políček naklikáš cestu - počítám s tím, že políčka jsou ve stejné vzdálenosti).
V create přiřadím danou cestu.
Pak si vytvořím timer, a do něho dám akci - set path speed = 0.
A při vygenerování daného čísla zavolám set path speed = 1 (může být rozdílné nastavíš podle sebe)
A zapnu timer, kde se musí nastavit délka trvání (kroky) jako -> hozená hodnota * čas trvání přejítí z políčka do políčka.

Toto mě napadlo jako nejjednodušší možnost. Ovšem docházelo by k problémům s přesností a figurkám by se museli tvořit zvlášť cesty... Prostě na nic.

Pokud budu brát ty jednoduché metody, pak mě napadá, že vhodnější by asi bylo použití timeline. Kde by se jako čísla nastavili jednotlivé pozice políček a po hození kostkou by se pouze nastavila pozice v timeline a přidružená akce by figurku přemístila.

Mrkni sem, zde je práce s paths i s timeline popsána.
http://www.itnetwork.cz/index.php?…

Osobně se přikláním k timeline. Přece jenom u paths by to bylo opravdu na nic.

Nahoru Odpovědět 26.4.2012 17:38
Čím více času dostaneš, tím méně ho máš.
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 8 zpráv z 8.