Avatar
Bekolanie(johhanb):

Je možné zpracovat a jak vodu v GM ve 2D?;)

Odpovědět 20.11.2011 15:47
Jak sa volá tak se ozývá.
Avatar
Darkmagic
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Bekolanie(johhanb)
Darkmagic:

Nejsem si jistý, ajk to myslíš, ale vytvořil bych si normální sprit s vodou a při collision nastavit akce, které chceš, aby se staly, když chceš ve skriptech, jak chceš.

Nahoru Odpovědět 20.11.2011 15:58
Nejhorší je, když myslíš, že víš
Avatar
Odpovídá na Darkmagic
Bekolanie(johhanb):

Máš s tím nějaké zkušenosti?
Nebo někdo jiný...

Nahoru Odpovědět 20.11.2011 16:04
Jak sa volá tak se ozývá.
Avatar
Darkmagic
Redaktor
Avatar
Darkmagic:

S vodou jako takovou ne. Ale třeba bys mohl udělat neviditelnou hrnici (hladina vody) a nastavit gravitaci Obráceně (Přitažlivost nahoru). Takže byses automaticky vynořoval.

Nahoru Odpovědět 20.11.2011 16:08
Nejhorší je, když myslíš, že víš
Avatar
Odpovídá na Darkmagic
Bekolanie(johhanb):

S tím nemám vůbec žádnou zkušenost...

Nahoru Odpovědět  +1 20.11.2011 16:17
Jak sa volá tak se ozývá.
Avatar
Darkmagic
Redaktor
Avatar
Darkmagic:

S gravitací??? Udělej normálně skákačku, jenom nebudeš skákat dolů, ale nahoru.

Nahoru Odpovědět 20.11.2011 16:22
Nejhorší je, když myslíš, že víš
Avatar
Darkmagic
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Bekolanie(johhanb)
Darkmagic:

Dal jsem ti editovatelný soubor na svůj web ( www.darkmagic.jex.cz ) stáhni si ho, třeba v něm najdeš řešení toho, co hledáš. (Game maker -> editovatelné hry -> Game maker - vodní přitažlivost. ;)

Nahoru Odpovědět 20.11.2011 16:35
Nejhorší je, když myslíš, že víš
Avatar
Darkmagic
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Darkmagic
Darkmagic:

Dej mi vědět, jestli ti to alespoň trochu pomohlo. :)

Nahoru Odpovědět 20.11.2011 16:42
Nejhorší je, když myslíš, že víš
Avatar
Odpovídá na Darkmagic
Bekolanie(johhanb):

Dobrý to jest... Dík
Na vrchu u hladiny bych to řešil nějakým spritem (gif) pro větší efektivnost.

S tím se dá dost dělat jistě to využiju Thanks.:D

Nahoru Odpovědět 20.11.2011 16:57
Jak sa volá tak se ozývá.
Avatar
Darkmagic
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Bekolanie(johhanb)
Darkmagic:

To si už udělej jak chceš, to byl jenom vzor. Jsem rád, že jsem ti mohl pomoct ;)

Nahoru Odpovědět 20.11.2011 17:15
Nejhorší je, když myslíš, že víš
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Darkmagic
David Čápka:

Hezká věc, kdybys dopsal i vyskočení z vody na zem, dal by se z toho udělat tutoriál :)

Nahoru Odpovědět  +1 20.11.2011 20:10
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
Odpovídá na David Čápka
Bekolanie(johhanb):

Jo s tím zas já pracuju zatím bez výsledku a co vy...?

Nahoru Odpovědět  +1 21.11.2011 6:29
Jak sa volá tak se ozývá.
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Bekolanie(johhanb)
David Čápka:

Když jsem dělal vodu ve své skákačce já, udělal jsem ji že se chová jako vzduch, takže v ní postavička normálně padala. Jediný rozdíl byl, že když postava kolidovala s vodou, vykonal se po stisknutí šipky nahoru jump to position o pár pixelů nahoru. Dalo se tedy plavat nahoru, fungovalo to docela dobře a je to jednoduché.

Nahoru Odpovědět 21.11.2011 13:32
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
Darkmagic
Redaktor
Avatar
Odpovídá na David Čápka
Darkmagic:

Myslel jsem, žeBalakonie se chce potápět, nebo tak něco, ale výskok by neměl být problém... Stačí trocha fantazie ;)

Nahoru Odpovědět 21.11.2011 14:39
Nejhorší je, když myslíš, že víš
Avatar
Darkmagic
Redaktor
Avatar
Odpovídá na David Čápka
Darkmagic:

Mimochodem, tutorialy jsou také publikovatelné??? Jako dílo redaktora

Nahoru Odpovědět 21.11.2011 14:45
Nejhorší je, když myslíš, že víš
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Darkmagic
David Čápka:

Jasně, o tutoriály máme velký zájem :)

Nahoru Odpovědět 21.11.2011 14:54
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
Darkmagic
Redaktor
Avatar
Odpovídá na David Čápka
Darkmagic:

Bezvááá! Tutorial udělám během několika minut! Dělal jsem tutorialy pro spolužáka, který se o GM také zajímá. Jsem za vodou! :D

Nahoru Odpovědět 21.11.2011 14:55
Nejhorší je, když myslíš, že víš
Avatar
Darkmagic
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Darkmagic
Darkmagic:

Máš odkaz na e-mailu

Nahoru Odpovědět 21.11.2011 18:55
Nejhorší je, když myslíš, že víš
Avatar
Odpovídá na Darkmagic
Bekolanie(johhanb):

No nechtěl jsem tě více přetahovat ale bohužel výskok z vody jsem nedovedl na 100%.

Pokud víte jak na to rád se přiučím...

Nahoru Odpovědět 21.11.2011 19:59
Jak sa volá tak se ozývá.
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Bekolanie(johhanb)
David Čápka:

Tady jsem vám to upravil: http://dl.dropbox.com/…d_sdraco.gmk

Není to sice reálná fyzika, ale tolik času nemám :)

Nahoru Odpovědět  +1 21.11.2011 20:47
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
Odpovídá na David Čápka
Bekolanie(johhanb):

Wow tak to je ono... diky moc je to good co jsem zatim viděl.

Nahoru Odpovědět 21.11.2011 21:12
Jak sa volá tak se ozývá.
Avatar
Darkmagic
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Bekolanie(johhanb)
Darkmagic:

jak říkám: stačí fantazie! ;)

Nahoru Odpovědět 22.11.2011 10:17
Nejhorší je, když myslíš, že víš
Avatar
Petr Bauer
Neregistrovaný
Avatar
Petr Bauer:

Ahoj potřeboval bych pomoct, mám podobný problém.
Nejde mi nastavit, aby se voda rozsirovala, pokud se pod ni, nebo vedle ni udela misto.

příklad: mám umístěnou vodu a když vedle (nebo pod ni)zmizí blok, tak aby se ta voda ,,nalila,, na jeho místo.

 
Nahoru Odpovědět 29.1.2012 21:14
Avatar
Odpovídá na Petr Bauer
David Jančík [sczdavos]:

Dobrý večer,
zkuste něco takového:

if (place_empty(x + sprite_get_width(spr_water), y))
    instance_create(x + sprite_get_width(spr_water), y, obj_water);
if (place_empty(x, y + sprite_get_height(spr_water)))
    instance_create(x, y + sprite_get_height(spr_water), obj_water);
if (place_empty(x - sprite_get_width(spr_water), y))
    instance_create(x - sprite_get_width(spr_water), y, obj_water);

Narychlo jsem vytvořil ukázku. Je třeba ošetřit nekonečné rozlévání a trochu si to poupravit dle svého.
http://dl.dropbox.com/…30f9b842.gmk

Nahoru Odpovědět 29.1.2012 22:05
Čím více času dostaneš, tím méně ho máš.
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na David Jančík [sczdavos]
David Čápka:

U těch kontrol stačí psát:

if (place_empty(x + 1, y))

GM to počítá relativně a přebere si to jako že myslím o pixel vpravo. Vlastně se trochu divím, jakto že to takhle funguje, nemělo by. GM šířku obrázku přičte sám. U tvoření je potom už nutné to sprite_get_width.

Nekonečné rozlévání by šlo lehce upravit podmínkou, aby voda nebyla mimo místnost.

Je to velmi působivé, nedal bys to jako ukázkový program? :)

Nahoru Odpovědět 30.1.2012 10:19
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
Petr Bauer
Neregistrovaný
Avatar
Petr Bauer:

to moje ? no, ve scriptech zbehly nejsem, vsechno delam pre ikonky :) a i tak to neni zatím nic moc.
Za ten navod moc děkuju, zaroven jsem tim vyresil i problem s animacemi, ale to rozlevani mimo mistnost je pro mne problem, hra potom vzdycky spadne. Jeste bych potreboval vyresit, aby se voda rozlevala postupne a pomaleji. Nevíte jak na to ?
Zkousel jsem to tak, ze jsem zadal podmínku, aby byla kolizni pozice volna (proti solid objects), o 16 pixelu a kdyz je pozice volna, aby se o 16 pixelu vedle vytvoril objekt vody. Tohle jsem udelal do stran a dolu a kdyz jsem to vyzkousel, obrazovka akorat zcernala. V cem jsem udelal chybu ?

 
Nahoru Odpovědět 30.1.2012 16:04
Avatar
Odpovídá na Petr Bauer
David Jančík [sczdavos]:

Dobrý večer,
ošetření provede následovně:

w = sprite_get_width(spr_water);
h = sprite_get_height(spr_water);

if (place_empty(x + w, y)) && (x + w < room_width)
    instance_create(x + w, y, obj_water_top);
if (place_empty(x - w, y)) && (x - w >= 0)
    instance_create(x - w, y, obj_water_top);
if (place_empty(x, y + h)) && (y + h < room_height)
    instance_create(x, y + h, obj_water_top);

Rozlévání nejlíp přes alarm.

Co nejdřív to přidám jako ukázkovou hru a postnu sem link. Tak pokud budete mít nějaké komplikace, můžete se pak podívat do zdrojových kódů.

Nahoru Odpovědět 30.1.2012 19:43
Čím více času dostaneš, tím méně ho máš.
Avatar
Nahoru Odpovědět 31.1.2012 15:08
Čím více času dostaneš, tím méně ho máš.
Avatar
Bekolanie(johhanb):

Po dlouhé době opět u vody našel jsem ukázku ExtremePhysicsWater v
Game makeru Master Collection(Studio)

http://www.youtube.com/watch?v=Zom5Rwp7z7o
Nahoru Odpovědět 11.5.2014 13:35
Jak sa volá tak se ozývá.
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 29 zpráv z 29.