Diskuze: Když se nepřítel srazí se zdí ubere mi to HP

Ostatní jazyky GameMaker GameMaker Když se nepřítel srazí se zdí ubere mi to HP

Avatar
lukas.sei
Člen
Avatar
lukas.sei:

Čaute,
Vím že nadpis je celkem nic neříkající ale potřebuji pomoct. Potřebuji nastavit kolizi nepřítele se zdí tak aby když se to stane, mi to ubralo HP. Zatím ten náraz pouze zabije nepřítele, ale mě nic neubere.
Můj kód při kolizi nepřítele se zdí:

if place_meeting(x,y,obj_wall_invissible)
{
    hp -= 1000


    if hp <= 0
    {
        instance_destroy()
    }

Pomůže mi někdo ?

 
Odpovědět 11.10.2015 10:22
Avatar
TomBen
Redaktor
Avatar
Odpovídá na lukas.sei
TomBen:

Pokud používáš událost Collision, tak na ten druhý objekt odkážeš slovem other.
Např.: srazí se objekt auto s objektem strom
tak v eventu Collision objektu auto můžeš dát:

other.vetve-=5; // a stromu odečteš pět větví
Nahoru Odpovědět 11.10.2015 13:38
Za posledních 200 miliónů let se nic zvláštního nestalo, akorát dinosauři vymřeli a opice se naučily programovat.
Avatar
lukas.sei
Člen
Avatar
lukas.sei:

jasně díky za odpověď ale po pár hodinách hraní se mi to podařilo udělat pomocí pčíkazu with().

 
Nahoru Odpovědět 12.10.2015 6:24
Avatar
TomBen
Redaktor
Avatar
Odpovídá na lukas.sei
TomBen:

Existuje více možností. :-)
Jenom si dej u with pozor na jednu věc. Když např. napíšeš:

with( object_nepritel ) { zivot--; }

změní ti všechny instance object_nepritel, čili ubyde život všem nepřátelům.

Nahoru Odpovědět 12.10.2015 8:01
Za posledních 200 miliónů let se nic zvláštního nestalo, akorát dinosauři vymřeli a opice se naučily programovat.
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 4 zpráv z 4.