Diskuze: kompletni navod

Ostatní jazyky GameMaker GameMaker kompletni navod

Avatar
Fanda Walenťák:

Zdravim... Nevi nekdo o kompletnim navodu na Game maker studio v cestine? Rad bych si procetl vsechny funkce nez se do neceho pustim a nechci se omezovat tim co znamena to a co tamto...

 
Odpovědět 29.4.2015 21:19
Avatar
Odpovídá na Fanda Walenťák
Neaktivní uživatel:

No tak tím se "omezovat" pěkně budeš. Budeš se tvrdě učit keywordy, statementy atd...
Až na to přijde, zjistíš, že ležíš 70% času v nápovědě... toto období bude trvat dle tvojí aktivity, počítej ale tak +-2 roky. Až skončí budeš si moci říkat "pokročilý" (nikoli expertní!) gml programátor, pak přijde na řadu algoritmizace, naučení se c#/javy, pak c++ pro .dll knihovny. Shadery, ostatní jazyky, bla bla bla... no a potom budeš něco málo umět. ;)

Budeš s nostalgií vzpomínat, jaké to byly krásné časy a naučíš se trochu angličtinu (budeš pročítat fóra kde se řeší složitější věci než tady, gm fórum zde je z 95% pískoviště pro děti a zbylých 5% tvoří prezentace her.)

Hodně štěstí a na českou nápovědu zapomeň :)

Akceptované řešení
+20 Zkušeností
Řešení problému
Nahoru Odpovědět 29.4.2015 21:48
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Odpovídá na Neaktivní uživatel
Fanda Walenťák:

Tak tos to vylicil jak horor :D . Kazdopadne sem tak nejak cekal ze ceska napoveda neni a anglictina problem neni. Vidim to na sesit a zvyraznovace :D . Nejaky dalsi tip?

 
Nahoru Odpovědět 29.4.2015 21:54
Avatar
Odpovídá na Fanda Walenťák
Neaktivní uživatel:

Nech tomu volný průběh a uč se :)

Chceš tip?

Dej mi odběr a akceptované řešení, víc už ti asi neporadím. :D

Nahoru Odpovědět 29.4.2015 21:56
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Druid
Redaktor
Avatar
Druid:

Mno, ono neni čeho se bát. Nemusíš se to šprtat všecko najednou. Prostě vytáhneš to co potřebuješ. Já to taky nemám všecko v hlavě, takže když potřebuju třeba přidat sprite, zmáčknu F1 vyhledám si sprite_add, zkopčím si ukázkovej kód a upravím podle svého.

Nahoru Odpovědět  +1 29.4.2015 21:59
Život je tak trapný bože, jak uprdnutí do soulože.
Avatar
Odpovídá na Druid
Neaktivní uživatel:

To taky časem přestane, tu syntax prostě do hlavy prostě dostaneš. ;)

Nápovědu už dnes používám jen na konstanty shaderů (ty ještě zpaměti neumím), nějaké audio (nový engine), box2d (fyzika) a kdyby ses mě zeptal na některé d3d funkce tak bych pořadí parametrů taky nevěděl.

Editováno 29.4.2015 22:08
Nahoru Odpovědět 29.4.2015 22:02
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Fanda Walenťák:

Jen porad nevim jak prijdu na princip vsech tech kodu? Kdyz by to slo vysvetlit ale na prvni pohled to vlastne smysl nedava...

 
Nahoru Odpovědět 29.4.2015 22:05
Avatar
Odpovídá na Fanda Walenťák
Neaktivní uživatel:

Časem zjistíš, že v tom logika je, nadává se jí keywords. Chceš něco udělat s instancí? Funkce začíná instance_ Přehrát zvuk? audio_ Fyzika? physics_ atd....

Nahoru Odpovědět 29.4.2015 22:11
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Odpovídá na Neaktivní uživatel
Fanda Walenťák:

Takze lepsi psat kody nez pretahovat ikonky? Nabizi to vice funkci nez ty ikonky?

 
Nahoru Odpovědět 29.4.2015 22:14
Avatar
Odpovídá na Fanda Walenťák
Neaktivní uživatel:

Od ikonek se musíš odprostit, vím že je to takové problémové, ale kompatibilita ikonek a kódu je drsně mizivá. Pro tebe je nejlépe (pokud máš) dodělat rozdělaný projekt a pak už na ikonky nešáhnout. :)

A ano kód je takřka plnohodnotný jazyk, v něm můžeš napsat jakoukoli 2d hru, co tě napadne. Opravdu ;)

(optimalizace je druhá věc)

Nahoru Odpovědět 29.4.2015 22:20
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Odpovídá na Neaktivní uživatel
Fanda Walenťák:

Nastesti nic rozdelanyho nemam... Kdyz tak o tom premyslim mam sanci se to naucit kdyz o programovani nevim vubec nic?

 
Nahoru Odpovědět 29.4.2015 22:24
Avatar
Druid
Redaktor
Avatar
Druid:

Tak, je pravda že já tomu taky ze začátku nerozuměl. Ale nakonec se dopracuješ k tomu že budeš mít jistou averzi vůči ikonkám :D Je hezčí mít jednu ikonku s kouskem kódu než jich mezi sebou přesouvat 30. Co se funkcí týče, i s ikonkama můžeš udělat pokročilý věci, ale ve finále je to komplikovanější než s tím kódem.

Ale jak psal tady pan moucha, je to o tom naučit se myslet v gml. Ale když si to doslovně přeložíš, je to vlastně snadný.

Třeba kolize. Normálně by jsi dal event kolize s něčím a tam sypal ikonky. Já tohle řeším tak že použiju step event (takže se to vykonává každý step = krok hry) a tam dám if place_meeting(sel­f.x,self.y,ob­j_nepřítel) with self instance_destroy();

If je když, place je místo a meeting je setkání. takže když se potkám na mém x a na mém y s objektem nepřítele, with self je se mnou (takže událost se stane s objektem ze kterého spouštíš skript) instance destroy = znič instanci ( to je objekt)

Zní to složitě, ale nakonec zjistíš že je mnohem pohodlnější i rychlejší psát jeden kód než listovat v hromadě menu a přehazovat mezi sebou ikonky.

Nahoru Odpovědět  +1 29.4.2015 22:31
Život je tak trapný bože, jak uprdnutí do soulože.
Avatar
Druid
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Fanda Walenťák
Druid:

Toho se bát nemusíš. Právě pro takový je gm dělanej :D Já taky nejdřív jen gm ikonkoval, pak gmloval a teď zjišťuju že začínám docela chápat základy c i pythonu protože oop je skoro pořád v základě o tom samým. A jazyky jako gml jsou tu od toho aby tě to naučily.

Nahoru Odpovědět  +1 29.4.2015 22:33
Život je tak trapný bože, jak uprdnutí do soulože.
Avatar
Fanda Walenťák:

Tak vsem dik za spolupraci snad mi to pujde:D

 
Nahoru Odpovědět  +1 29.4.2015 22:37
Avatar
Odpovídá na Druid
Neaktivní uživatel:

No,

kolize teda řeším jinak...
(ale taky v step eventu ;) )

Jinak je fajn když zjistíš, že programování je vlastně forma umění. Je nádherné psát pěkně zarovnaný, odkomentovaný kód... :)

Ps: Pán much, nikoli pán moucha...

Nahoru Odpovědět 30.4.2015 10:55
Neaktivní uživatelský účet
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 15 zpráv z 15.