Diskuze: krev stříká...nikde

Ostatní jazyky GameMaker GameMaker krev stříká...nikde

Avatar
Neaktivní uživatel:

ahoj všichni,neví někdo jak použít particles,zkrátka kdiby bi mi sem někdo hodil link na tutorial(nejlíp českej) nebo mi to vysvětlil rovnou tady...mimochodem místní tutorialy mi moc nepomohly,ani popis kódů na yoyogames mi nepomohly(tak bych chtěl požádat abyste na ně neodkazovaly)

Editováno 24.4.2015 16:03
Odpovědět  ±0 24.4.2015 16:02
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Lukáš Hornych
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Neaktivní uživatel
Lukáš Hornych:

https://www.youtube.com/watch?… tady to vysvětluje i s použítím takovýho prográmku na lehčí vytváření těch particles.

 
Nahoru Odpovědět  ±0 24.4.2015 16:24
Avatar
Neaktivní uživatel:

Stáhni toto: http://gmc.yoyogames.com/?… (v3.1)
mají tam dobré gore efekty, dále particle designer 2.5.3.

Hraj si a uč se... ;)

Nahoru Odpovědět 24.4.2015 16:26
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Odpovídá na Lukáš Hornych
Neaktivní uživatel:

Osobně bych neodkazoval na yt videa.... není to kvalitní...
Ale je to taky možnost. :)

Nahoru Odpovědět 24.4.2015 16:29
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Odpovídá na Lukáš Hornych
Neaktivní uživatel:

Počkat!! vždyť on tam neukazuje žádné částice........ jen ošklivou effect_ funkci
To ho ani neuč lucky. :)

Nahoru Odpovědět 24.4.2015 16:31
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Lukáš Hornych
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Neaktivní uživatel
Lukáš Hornych:

Je to 1. part v dalších to má i s tím programem.

 
Nahoru Odpovědět  +1 24.4.2015 16:49
Avatar
Nahoru Odpovědět 24.4.2015 16:49
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Neaktivní uživatel:

hmm,to je hezký ale já potřebuju 2 věci
1)jak použít particle emitter(konkrétně burst form emitter)
2)a jak ho zprovoznit

ps.když dám do kolize pro o_bullet s o_enemy gml na tvorbu particle emittoru,je to špatně ??

Nahoru Odpovědět 24.4.2015 17:39
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Lukáš Hornych
Redaktor
Avatar
 
Nahoru Odpovědět  +1 24.4.2015 17:39
Avatar
Lukáš Hornych
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Neaktivní uživatel
Lukáš Hornych:

Spíš bych to dal asi do scriptu kvůli přehlednosti.

 
Nahoru Odpovědět  +1 24.4.2015 17:46
Avatar
Neaktivní uživatel:

mně teď tak napadlo,jestly má postavení v kódu nějáký význam,já jenom že jestly je jako particle emittor brán objekt ze kterého je vytvořen,potom to vysvětluje nenalezenou promněnou,jelikož instance_destroi() byl na line 1 mezitím co kód na vytvoření emittoru začínal na line 3....možná to bude tím

Nahoru Odpovědět  +1 24.4.2015 18:51
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Odpovídá na Lukáš Hornych
Neaktivní uživatel:

když už jsme u těch scripů,to je vlastňe část kódu která nemá žádný event ale provede se jen když je zavolán,že...jak ji zavolám??

ps.potřeboval bych něco jako článek "Úvod do GML",já tedy nic nenešel...kdiby jste mněli větší štěstí,prosil bych link ;)

Nahoru Odpovědět  +1 24.4.2015 19:19
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Lukáš Hornych
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Neaktivní uživatel
Lukáš Hornych:

Ano je to část kódu, kterou můžeš kdykoliv vyvolat + tam můžeš mít několik argumentů, kteří ti změní třeba hodnoty proměnných v tom scriptu. "Úvod do GML" zkus napsat kocourmatej

 
Nahoru Odpovědět  +1 24.4.2015 19:28
Avatar
Odpovídá na Neaktivní uživatel
Neaktivní uživatel:

Prosil bych více zkušeností a logického uvažování... 2x číšníku ;)

Nahoru Odpovědět 24.4.2015 19:42
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Odpovídá na Neaktivní uživatel
Neaktivní uživatel:

to nejspíš narážíš na to že instance_deadtroi() byl první,no to bylo ze dvou důvodů
1)mněl jsem za to že kód se spouští naráz
2)instance_des­troi() jsem dělal první a efekty až potom,nepřerovnal jsem to[viz.důvod 1]

Nahoru Odpovědět  ±0 24.4.2015 19:55
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Odpovídá na Neaktivní uživatel
Neaktivní uživatel:

Ale vážně! Přestaň a piš v rámci možností korektně, tohle nehodlám dál snášet

instance_deadtroi()
instance_destroi()
Nahoru Odpovědět 24.4.2015 20:16
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Neaktivní uživatel:

tak promiň,tyhle úpně bizardní překlepy dělám nejspíš proto že píšu rychleji než přemýšlím :D :D :D

Nahoru Odpovědět 24.4.2015 21:35
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Odpovídá na Neaktivní uživatel
Neaktivní uživatel:

Tak více přemýšlej ;)
a piš pomaleji.

Nahoru Odpovědět  +1 24.4.2015 22:17
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Neaktivní uživatel:

dobře,pokusím se ;) , a teď k tomu problému...
a)zničí se emittor když se zničí objekt ze kterého je vyvolán?
b)má teda line v kódu význam v podobě pořadí spuštění danného kódu(nebo jiní)?
c)když jsem particles dělal podle zdejších návodů a popisu kódů na yoyogames,jenomže jsem objekt zničil dřív než partycles vůbec stihl vytvořt,teoretycki jsem to mněl v pořádku???

stačí tyhle 3 odpovědi a můžem tohle nesmyslné vlákno ukončit :D

Nahoru Odpovědět  -2 24.4.2015 22:43
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Nahoru Odpovědět 25.4.2015 20:21
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Odpovídá na Neaktivní uživatel
Neaktivní uživatel:

když jsem to teda teoreticky nemňl správně tak kde byla chyba??(myslím že když si vybavíte tu nejbizardňejší a nejinfantylňejší chybu,myslím že to bude ono :D:D:D:D:D)

Nahoru Odpovědět 26.4.2015 9:27
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Odpovídá na Neaktivní uživatel
Neaktivní uživatel:

Nechápu... jestli chceš pomůžu ti na skypu...

Nahoru Odpovědět 26.4.2015 10:32
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Neaktivní uživatel:

už je to jedno,já to udělal jinak...na místě kolize se vutvoří objekt bez sprite který se za 5 stepů smaže a každý step vytvoří menší objekt znázorňující krev...mimochodem když použiju room_goto(LVL2),prv­ní levl mi bude neuatále běžeb,nevíte jak ho ukončit??(něco jako room_end nebo tak něco)

Nahoru Odpovědět  -1 26.4.2015 15:14
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Odpovídá na Neaktivní uživatel
Neaktivní uživatel:

Tak to je hoooooooooooodně ošklivé řešení.

Nahoru Odpovědět 26.4.2015 15:53
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Nahoru Odpovědět 26.4.2015 15:54
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Odpovídá na Neaktivní uživatel
Neaktivní uživatel:

mně teď tak napadlo jestli se jako emitter bere objekt ze kterého je vytvořen nebo jestli by se měl vytvořit noví ojekt(já totiš kulku ze které jsem vytvořil emittor vždy zničil,jestli to nebude tím)

Nahoru Odpovědět  -1 27.4.2015 15:36
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Odpovídá na Neaktivní uživatel
Neaktivní uživatel:

Nevíš o čem mluvíš a plácáš nesmysly. Jdi si něco o částicích nastudovat.

Nahoru Odpovědět 27.4.2015 15:50
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Neaktivní uživatel:

ne,tim to není...nevíte co znamená tohle :
_____________­________________________­______
#############­########################­########################­########################­#######
FATAL ERROR in
action number 1
of Create Event
for object ef_blood_emit:

Push :: Execution Error - Variable Get -1.ps_blood(100018, -1)
at gml_Object_ef_blo­od_emit_Create­Event1 (line 1) - em_blood = part_emitter_cre­ate(ps_blood)
#############­########################­########################­########################­#######

Nahoru Odpovědět 27.4.2015 15:56
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Odpovídá na Neaktivní uživatel
Neaktivní uživatel:

Není definovaná proměnná ps_blood a je to tím ;)

Editováno 27.4.2015 16:11
Nahoru Odpovědět 27.4.2015 16:11
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Neaktivní uživatel:

wtf,takže
ps_blood = part_system_cre­ate() není definice??

Nahoru Odpovědět 27.4.2015 17:16
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Odpovídá na Neaktivní uživatel
Neaktivní uživatel:

Nevíš co píšeš....

Definice částice vypadá např. takto:

Sname = part_system_create()

particle1 = part_type_create();
part_type_shape(particle1,pt_shape_flare);
part_type_size(particle1,0.11,0.50,0,0);
part_type_scale(particle1,1,1);
part_type_color3(particle1,4194368,16711808,8388863);
part_type_alpha3(particle1,0.91,0.32,0);
part_type_speed(particle1,1,6.71,0,0);
part_type_direction(particle1,0,359,0,0);
part_type_gravity(particle1,0,270);
part_type_orientation(particle1,0,359,0,20,1);
part_type_blend(particle1,1);
part_type_life(particle1,66,69);

emitter1 = part_emitter_create(Sname);
part_emitter_region(Sname,emitter1,x,x,y,y,0,0);
part_emitter_burst(Sname,emitter1,particle1,10);

particle2 = part_type_create();
part_type_shape(particle2,pt_shape_star);
part_type_size(particle2,0.10,0.40,0,0);
part_type_scale(particle2,1,1);
part_type_color3(particle2,8388863,4194432,8798053);
part_type_alpha3(particle2,0.70,0.62,0);
part_type_speed(particle2,1.83,3.34,0.02,0);
part_type_direction(particle2,0,359,1,0);
part_type_gravity(particle2,0,270);
part_type_orientation(particle2,0,359,1,0,1);
part_type_blend(particle2,1);
part_type_life(particle2,37,77);

emitter1 = part_emitter_create(Sname);
part_emitter_region(Sname,emitter1,x,x,y,y,0,0);
part_emitter_burst(Sname,emitter1,particle2,10);

a volání poté:

scrEffect();

V Destroy je pak nutné uvolnit alokovanou paměť:

part_system_destroy(Sname);
Nahoru Odpovědět 27.4.2015 17:39
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Odpovídá na Neaktivní uživatel
Neaktivní uživatel:

já používám jako částici sprite a mám tam jenom
part_type_sprite
part_type_graity

to asi není dobře,viď

mimochodem jak jsi myslel to 'vyvolat',já myslel že to začne dělat particles ihned po vytvoření emittoru

Nahoru Odpovědět 27.4.2015 18:04
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Odpovídá na Neaktivní uživatel
Neaktivní uživatel:

NE PROBOHA!!!
Už nééééé

Prosím o lock topicu, nepřístojné nesmysly.
Toto na fórum nepatří.

Nahoru Odpovědět  +2 27.4.2015 18:10
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Odpovídá na Neaktivní uživatel
Neaktivní uživatel:

mně teď tak napadlo že když použiju ten zdroják,ale jako částici používám sprite,tak mám přeskočit věci týkající se vzhledu jako shape,color a alpha a místo toho dát part_type_spri­te(jelikož barvu průhlednost a tvar určuje onen sprite) ??

Nahoru Odpovědět  -1 25.5.2015 17:54
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Nahoru Odpovědět 25.5.2015 18:28
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Odpovídá na Neaktivní uživatel
Neaktivní uživatel:

jak jsi mi tady popisoval jak má vypadat definice částic(mimochodem nechápu proč hned 3 částice,mně by na vysvětlení stačila 1 typ),ale já používám jako částici sprite tak tam kódy o vzhledu částice být nemusí,jelikož vzhled určuje použitý sprite...doufám že to po 30 reakcích konečně chápu

zkrátka místo:
particle1 = part_type_create();
part_type_shape
part_type_size
part_type_scale
part_type_color3
part_type_alpha3
dát jen:
particle1 = part_type_create();
part_type_sprite

Nahoru Odpovědět 26.5.2015 15:13
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Neaktivní uživatel:

halóóóóó,nějaká reakce ??

Nahoru Odpovědět 27.5.2015 19:47
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Odpovídá na Neaktivní uživatel
Neaktivní uživatel:

mimochodem, ty máš asi gm a ne gms,jelikož v gms byli některé funkce odebrány(kvůli novímu systému některé funkce bugovaly) a funkce scrEffect() nic neďelé a ještě k tomu hází error

Nahoru Odpovědět 27.5.2015 19:52
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Nahoru Odpovědět 27.5.2015 20:00
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Odpovídá na Neaktivní uživatel
Neaktivní uživatel:

dobře,fajn vědět,a co ten particles,je teda moje teorie správná(viz.4 reakce výše,tuhle nepočítám).myslím že by to tak mohlo fungovat,jelikož je to logické a GM/GMS je založen na logickém uvažování ;)

Nahoru Odpovědět 28.5.2015 4:29
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Odpovídá na Neaktivní uživatel
Neaktivní uživatel:

já sem takovej idiod(trochu samochvály neuškodí :D )

http://docs.yoyogames.com/…_sprite.html

a nakonec malá výmluva:přísahám na svůj světelný meč že ten Example tam předtim nebyl

tak díky všem za snahu ale nakonec sem si pomohl sám

Akceptované řešení
+5 Zkušeností
Řešení problému
Nahoru Odpovědět 28.5.2015 4:54
Neaktivní uživatelský účet
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 41 zpráv z 41.