Diskuze: Mindblaster

Ostatní jazyky GameMaker GameMaker Mindblaster

Avatar
Toxorb
Neregistrovaný
Avatar
Toxorb:

Zdravíčko,
mám rozpracovanou hru v GM, ale jelikož to není jen tak nějaká jednoduchá gameska, tak to začíná bejt čím dál pomalejší...

Hodně jsem četl, že GM je sice jednoduchý na práci, ale na větší projekty je nevhodný. Chtěl bych se tedy zeptat který z programů by jste mi doporučili, a jestli má vůbec cenu se učit něco nového úplně od začátku...

 
Odpovědět 28.5.2012 16:48
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Toxorb
David Čápka:

Proč myslíš, že je GM na větší projekty nevhodný? S čím dál pomalejším vývojem se budeš setkávat u každého projektu, je to dané tím, že nejprve využíváš hotová řešení jazyka a stavíš hrubou kostru enginu. To přibývá velmi rychle. Nakonec řešíš však stále větší a větší detaily a to jde pomaleji a pomaleji. Tak už to chodí všude :)

Nahoru Odpovědět 28.5.2012 19:47
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
Toxorb
Neregistrovaný
Avatar
Odpovídá na David Čápka
Toxorb:

Neměl jsem na mysli to, že je pomalejší vývoj té hry, ale že je pomalejší její samotné nahrávání. Jsem amatér, samouk, takže zatím ovládám jenom některé funkce GM, ale napadlo mě, zda by nepřineslo nějaké výhody naučit se např. v Constructu, či v jiném programu.

 
Nahoru Odpovědět 28.5.2012 20:40
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Toxorb
David Čápka:

Na nahrávání je GM příšerný no, ale jde s tím hodně udělat, řešilo se to zde: http://www.itnetwork.cz/index.php?… Projeď si to vlákno.

Jestli je ten projekt tak velký, jak říkáš, tak se ho určitě nevyplatí do něčeho předělávat (např. do Constructu). Ony všechny tyhle WYSIWYGy mají nějaké limity, na které dříve či později narazíš (construct například vyžaduje ten pitomý directX runtime). Jsou to spíše nástroje pro děti nebo lidi, kteří dělají jednoduchou hru pro radost. Na opravdové programování bych si napsal vlastní engine v XNA, ale to už člověk musí umět programovat, ne klikat :)

Nahoru Odpovědět 28.5.2012 21:10
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
Toxorb
Neregistrovaný
Avatar
Odpovídá na David Čápka
Toxorb:

Ok, takže chápu dobře, že bych se měl snažit obrázky, pozadí a zvuky co nejvíce nahrávat externě? Zabere to asi hodně času, ale pokud to urychlí nahrávání hry, jsem tomu ten čas ochoten věnovat. :)

 
Nahoru Odpovědět 28.5.2012 21:32
Avatar
Ox
Neregistrovaný
Avatar
Ox:

Chci se zeptat jestli neuvazujete o přidání sekce právě o xna?

 
Nahoru Odpovědět 28.5.2012 21:37
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Toxorb
David Čápka:

Chápeš to dobře, klíč je v tom mít jen několik herních spritů a těm před každým levelem změnit obrázky ze souboru.

Nahoru Odpovědět 28.5.2012 21:44
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Ox
David Čápka:

Uvažujeme a také zde bude, zatím však pracuji na sekci C#, který je k XNA nezbytný (XNA je framework pro C#). Můžeš klidně začít studovat, je tam toho dost ;)

Nahoru Odpovědět 28.5.2012 21:45
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 8 zpráv z 8.