Diskuze: Názor na GM Studio?
V předchozím kvízu, Online test znalostí GameMakeru, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Zobrazeno 2 zpráv z 2.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
V předchozím kvízu, Online test znalostí GameMakeru, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Už jsem tady na to téma ledacos psal. Rozdíl mezi GM8.x a GMS je propastný. Společný mají skoro jen ten název. GM8.x je skvělý nástroj na prototyping, rychle použitelný, all-in-one, názorný a při velkém množství přednastavených funkcí si zachovává použitelnost pro obecně jakékoliv zadání zobrazitelné ve 2D. Bohužel s ukončeným vývojem a minimální podporou ze strany distributora.
Naproti tomu GMS je nástroj ve vývojovém stádiu, nedoladěný, nezaručující zpětnou kompatibilitu ( ani vzhledem k nižším verzím GMS ), značně méně použitelný na cokoliv, zato multiplatformní, stále vyvíjený a marketingově podporovaný. Řekl bych, že yoyogames rychle zahodili výhody původního Game Makeru a nové vymoženosti plynoucí z odlišné koncepce se objevují jen pomalu. Vypadá to tak, jako by se GMS měnilo z designového a prototypingového nástroje na čistě programovací prostředí, což mi přijde jako celkově špatný směr, kvůli handicapu, kterým je programovací jazyk GML. Ten byl totiž vyvinut pro jiné účely a z technického hlediska je slabý. Přilepením nějakého balastu navíc se z něj ovšem nic lepšího nestane, spíš naopak. Yoyogames budou muset postupně opustit většinu původních principů, aby do GML dostali vhodné nástroje k účinnému programování nebo je tam mít prostě nebudou. Zatím to vypadá, že ať už mají plány jakékoliv, jsou v jejich plnění tak pomalí, že je konkurence obchodně zatluče do země. Některé věci jsou v GMS náznakem blýskání na lepší časy, ale naivní yoyogames neřeší dobře propagaci a nemají veřejně známý jednoznačný plán vývoje. Myslím, že je na trhu stále prostor pro podobný systém a je vidět, že vývojáři Unity - de facto asi jediná konkurence Game Makeru, si to uvědomují, když zvyšují podporu pro 2D hry v rámci svého původně ryze 3D konceptu. Neříkám, že v GMS nelze nic dobrého vytvořit, ale už rozhodně nemá tak silnou základnu uživatelů a to je neklamný příznak oslabení.
Zobrazeno 2 zpráv z 2.