Avatar
Theodor Johnson
Redaktor
Avatar
Theodor Johnson:

Chtěl bych se zeptat jak mam definovat proměnou, aby v případě že už existuje, aby se nezměnila.
Zkoušel jsem var_number += 0, ale tím nešla definovat, když jsem skusil var_number = 0, tak pokud proměná už existovala tak mi jí to nastavilo na nulu.

Odpovědět 23.7.2012 20:47
Přecházím na "Cross-Platform Development"
Avatar
matesax
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Theodor Johnson
matesax:

Pakli-že inicializuješ proměnnou, tak nelze použít nic jiného, než =. Pokud ji inicializuješ, proměnná se shodným názvem bude ztracena. Tak to je,... Pokud již jednou proměnnou inicializuješ, pak můžeš používat operátory +=, či -=, či *=,... Ale jinak ne.

 
Nahoru Odpovědět 23.7.2012 21:18
Avatar
matesax
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Theodor Johnson
matesax:

Nechápu tě - pokud proměnnou inicializuješ, tak může být jenom jedna jediná se shodným názvem - nikdy ne 2,...

 
Nahoru Odpovědět 23.7.2012 21:19
Avatar
Theodor Johnson
Redaktor
Avatar
Odpovídá na matesax
Theodor Johnson:

Tak mi asi nezbyde nic, než to vyřešit přes soubor který v GM otevřu jako ini, ale stejně díky, aspoň vím že to nepujde

Nahoru Odpovědět 23.7.2012 22:10
Přecházím na "Cross-Platform Development"
Avatar
matesax
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Theodor Johnson
matesax:

Nechápu, jak můžeš vytvořit 2 stejné proměnné a nevědět o tom,...

 
Nahoru Odpovědět 23.7.2012 22:19
Avatar
Theodor Johnson
Redaktor
Avatar
Odpovídá na matesax
Theodor Johnson:

Ale ještě bych měl dotaz, ať nemusím zbytečně otevírat nové téma.
Když jsem zkoušel vytvořit objekt přes proměnou

var_object = instance_create(Player.x,Player.y,Shockring)

Tak mi to šlo vytvořit jenže při když jsem zkoušel

 if! instance_exists(var_object)
{
with(var_object) instance_destroy()
}

tak mi GM napsal že proměnná var_object neexistuje, napsal mi to na ten řádek

if! instance_exists

zkoušel jsem i zjišťovat jestli existuje proměnná, ale napsalo mi to chybu.

Nahoru Odpovědět 23.7.2012 22:23
Přecházím na "Cross-Platform Development"
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Theodor Johnson
David Čápka:

Musíš si v Create události nastavit defaultní hodnotu té proměnné (např. 0 nebo -1). A potom se budeš ptát, zda je tam tato hodnota a pokud ne, už se do ní někde jinde dosadilo. Řešíš špatný problém, tady nejde o existenci proměnné, ale o hodnotu v proměnné.

Nahoru Odpovědět 23.7.2012 22:23
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
Theodor Johnson
Redaktor
Avatar
Odpovídá na David Čápka
Theodor Johnson:

A jakej příkaz mám tedy použít když chci zjistit jestli proměnná existuje nebo ne?

Nahoru Odpovědět 23.7.2012 22:26
Přecházím na "Cross-Platform Development"
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Theodor Johnson
David Čápka:

Měl jsi zbytečně otevřít nové téma, protože teď my musíme zbytečně tento nesouvisející příspěvek přesunout do nového.

Ten kód nedává smysl, ptáš se, jestli něco neexistuje, a pak s tím neexistujícím objektem pracuješ. Hádám, že to má být bez té negace.

Nahoru Odpovědět 23.7.2012 22:26
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Theodor Johnson
David Čápka:

Achjo.... Je vidět, že mluvím do větru. Napíši ti, že nemáš řešit, jestli proměnná existuje, a ty se zeptáš, jak poznáš, jestli existuje. Tady to nemá smysl.

Nahoru Odpovědět 23.7.2012 22:27
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
Theodor Johnson
Redaktor
Avatar
Odpovídá na David Čápka
Theodor Johnson:

jen jsem myslel že by to mohlo fungovat jako jednodušší způsob než

if instance_number(Shockring) < 1
Nahoru Odpovědět 23.7.2012 22:30
Přecházím na "Cross-Platform Development"
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Theodor Johnson
David Čápka:

instance_number mi přijde v pořádku.

Nahoru Odpovědět 23.7.2012 22:31
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 12 zpráv z 12.