Diskuze: object na id

Ostatní jazyky GameMaker GameMaker object na id

Avatar
mirek.14
Člen
Avatar
mirek.14:

Jsem nováček a nikde jsem to nenašel

při připojení do roomu (internetova hra) to rozdělí hráčům idecka ale jak udelat aby kazdy hrac mel svuj vlastni objekt? nechci vyrabet miliardu objektu a tak chci 1 objekt ktery se vytvori nekolikrat ale hrac muze ovladat jen ten jeden

zkousel jsem:

global.objekt=in­stance_create_ob­ject(blabla)

if global.objekt= a ted jaky je prikaz pro zjisteni zda je to ten objekt co je o radek vyse?

za pomoc dekuji :)

 
Odpovědět 13.2.2013 14:02
Avatar
Drakeman
Redaktor
Avatar
Drakeman:

Tak jestli jseš úplný začátečník v GML, tak bych ti spíše poradil, aby jsi ze začátku dělal hry pro jednoho hráče, které jsou mnohem jednodušší než hry přes internet. :-)

Nahoru Odpovědět 13.2.2013 22:32
Když se chce, tak jde všechno,
Avatar
TomBen
Redaktor
Avatar
Odpovídá na mirek.14
TomBen:

Pokud potřebuješ identifikovat jednotlivé instance téhož objektu
vzhledem k hráčům, můžeš zkusit do každé instance zapsat idéčko hráče,
který k instanci patří. Něco jako:

global.objekt=instance_create_object(blabla);
(global.objekt).player_id=cislo_hrace_vlastnika;
//někde dále pak
if (global.objekt).player_id==aktualni_cislo_hrace ...

Jen si nejsem jist, jestli tím vyřešíš situaci, cos popisoval nahoře,
ale řeší to ten příklad, který jsi uvedl. Jinak má Appleman pravdu.
Multiplayer online není zrovna začátečnická úloha. Aby ti to fungovalo
napříč všemi instancemi hry, budeš zřejmě potřebovat shared data.

Editováno 14.2.2013 1:17
Nahoru Odpovědět 14.2.2013 1:15
Za posledních 200 miliónů let se nic zvláštního nestalo, akorát dinosauři vymřeli a opice se naučily programovat.
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 3 zpráv z 3.