Avatar
10M10
Člen
Avatar
10M10:

Ahoj.
Jak mám nastavit a nakreslit odpočítávání času?
Např. 15s

 
Odpovědět 5. října 16:30
Avatar
TomBen
Redaktor
Avatar
Odpovídá na 10M10
TomBen:

Dá se to udělat různě, ale za nejjednodušší bývá považován Alarm.

alarm[0]=room_speed; //natáhne alarm0 na 1 sec

Samozřejmě ho můžeš natáhnout opakovaně. V kódu události Alarm pak zvyšuješ nebo snižuješ proměnnou, která počítá vteřiny. V Draw pak proměnnou vypíšeš klasickým draw_text...

Nahoru Odpovědět 5. října 17:41
Za posledních 200 miliónů let se nic zvláštního nestalo, akorát dinosauři vymřeli a opice se naučily programovat.
Avatar
chain
Redaktor
Avatar
chain:

Tomben to vystihol
mozno jeden konkretnejsi priklad tu:

daj do niektoreho s objektov v miestnosti v create premennu t=450;
do draw toho isteho objektu daj tento riadok:
if t>0 then {t-=1; draw_text(30,20,strin­g(round(t/30));} else ....

PS: v draw text je 30 a 20 - vzdialenost 30 bodov horizontalne a 20 bodov vertikalne od horneho laveho bodu miestnosti resp. obrazovky..

Editováno 6. října 12:58
 
Nahoru Odpovědět 6. října 12:57
Avatar
TomBen
Redaktor
Avatar
Odpovídá na chain
TomBen:

Ano, to je právě jeden z těch jiných způsobů. Akorát bych proměnnou t dělil room_speed místo 30, protože při jiných rychlostech místnosti by to pak nebyly sekundy. Taky se doporučuje mít výpočty ve Stepu a v Draw jen skutečně vykreslení. Funkci draw_text bývá výhodné vázat na objekt způsobem draw_text(x,y,'tex­t'), protože se pak snadno dělá design vzhledu taháním v room editoru.

Nahoru Odpovědět 6. října 15:37
Za posledních 200 miliónů let se nic zvláštního nestalo, akorát dinosauři vymřeli a opice se naučily programovat.
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 4 zpráv z 4.