Diskuze: Pohyb objektu

Ostatní jazyky GameMaker GameMaker Pohyb objektu

Avatar
Terka Šajnerů:

Ahoj, celý den se s tím mořím a nevím. Zkoušíme si ve škole dělat hry. Jednoduché. Měli jsme mít k ruce programátory a nějak to nedopadlo (my jsme všichni umělci :D). Mám objekt, který má animaci rotace. Potřebuju, aby když ťuknu myší, aby se tenhle obrázek rozletěl tím směrem, jak má zrovna nastavenou špičku. Nic podobého jsem nenašla. Napsat si to neumím (i když jsem se snažila!). Byl by asi potřeba definovat ještě jeden bod v objektu aby tak vznikla přímka mezi centrem a tímhle bodem která by se otáčela společně s objektem a tím by definovala směr pohybu? Po dalším ťuknutí myší bych potřebovala, aby se ten pohyb zase zastavil. Nebo to v tom game makeru nejde vůbec? Když mi někdo pomůže, pošlu poštou na vlastní náklady nějakou lahvinku :D.

 
Odpovědět 15. března 19:46
Avatar
TomBen
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Terka Šajnerů
TomBen:

JJ. Lahvinku beru. :D
V jaké verzi Game Makeru to chceš? ( GM Studio, GM8.0)

Nahoru Odpovědět 16. března 9:26
Za posledních 200 miliónů let se nic zvláštního nestalo, akorát dinosauři vymřeli a opice se naučily programovat.
Avatar
TomBen
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Terka Šajnerů
TomBen:

Jaká jste to škola, že tam děláte hry? ( Já blbec dřel elektrotechniku a hry žádné. )

Jestli jsem to dobře pochopil, tak potřebuješ něco jako je toto:
https://www.dropbox.com/…ie/Terka.exe?dl=0

Editováno 16. března 10:05
Nahoru Odpovědět 16. března 10:03
Za posledních 200 miliónů let se nic zvláštního nestalo, akorát dinosauři vymřeli a opice se naučily programovat.
Avatar
Terka Šajnerů:

Ahoj, to právě nechci, aby se ta raketa otáčela za myší. Ona se točí sama na místě nezávisle na myši /to jsem řešila animací. Potřebuju ale, aby se po kliknutí myší, rozletěla směrem kterým je zrovna v tu chvíli nastavená. A to je právě ten problém! Protože se v té raketce dá nastavit jen jeden bod (to centrum) a ne přímka, která by určovala směr letu. Na tom jsem právě vždycky ztroskotala. Takže tak. Prostě nemůžu pro tenhle druh pohybu definovat bod, který je na ploše ani polohu myši. Musí být oba definovány v té raketě. (řekněme na čumáku a na ocase).
Jinak studuju Ilustraci :D. Učí nás pán, který se jmenuje Martin Vaňo a máme to jako volitelnej předmět :-).
Lahvinku zašlu velmi ráda, :-). Ale trochu se bojím, že to v GM nemá řešení...
A stáhla jsem si Game maker 8.0
Moc děkuju za reakci :-)!!!!

 
Nahoru Odpovědět 16. března 10:37
Avatar
Terka Šajnerů:

Už jsem vymýšlela i takové kraviny, že by ta raketa střílela sama sebe a po výstřelu by ta první zmizela. Ale zase jsem ztroskotala na tom, že je třeba, aby se to otáčelo za myší! Pak jsem chtěla vytvořit druhou animaci (bod obíhající na kružnici, stejně rychle, jako se otáčí raketa), jenže to by byla zas jen animace která by musela všude pronásledovat tu první a přitom by musela mít centrum vlastně na stejném místě a zase nehybné....no. Takže kravina. :-)

 
Nahoru Odpovědět 16. března 10:43
Avatar
TomBen
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Terka Šajnerů
TomBen:

Aha, tydle vidle. Žádný problém. Dva body není třeba. Druhý bod může přece být na kružnici okolo středu s úhlem podle image_index. Docela by mi prospělo vidět náhled té grafiky.

To máte super, pamatuji, že volitelné předměty mi vždycky sežraly nejvíc času.

O řešení se neboj. V GM jde skoro všechno.
GM8 je starší a nemá podporu výrobce. Nicméně se v něm lépe dělá začátečníkům.

EDIT: Vlastně něco jako píšeš v tom komentu, co přišel, než jsem to dopsal. :-)

Editováno 16. března 10:50
Nahoru Odpovědět 16. března 10:48
Za posledních 200 miliónů let se nic zvláštního nestalo, akorát dinosauři vymřeli a opice se naučily programovat.
Avatar
Odpovídá na TomBen
Terka Šajnerů:

Ehh. Nenapsala jsem to jako odpovědi...tak to radši dělám, abys měl upozornění v upozorněních :-D

 
Nahoru Odpovědět  +1 16. března 10:50
Avatar
Odpovídá na TomBen
Terka Šajnerů:

Tak chvíli....já to stvořím do nějaké pochopitelné podoby, smažu kraviny, co jsem tam včera naflákala. A pošlu. Ve výsledku je to zatím jen ta raketa. Bude v bludišti....Ale začla jsem s raketkou, abych vůbec viděla, jak bude těžký jí ovládat...a taky jsem s tím skončila :D

 
Nahoru Odpovědět 16. března 10:53
Avatar
TomBen
Redaktor
Avatar
Nahoru Odpovědět 16. března 10:54
Za posledních 200 miliónů let se nic zvláštního nestalo, akorát dinosauři vymřeli a opice se naučily programovat.
Avatar
Odpovídá na TomBen
Terka Šajnerů:

https://www.dropbox.com/…35/mrkev.gmk?dl=0
V dropboxu se moc neorientuju. Snad to bude fungovat. Nastavila jsem jí, ať letí prostě rovně. A není tam to zastavení. Takže jakmile na ní jednou klikne, bude lítat navěky. Přičemž by se nemuselo klikat na ní přímo. Mnohem lepší by bylo, kdyby se dalo kliknout prostě kamkoli...ale to je teď asi nepodstatný...neebo se to dá předělat třeba na mezerník místo klikání myší....no. Takže tak :) Prostě točíčí se mrkev. Teď mi jde o to, aby lítala za špičkou.

 
Nahoru Odpovědět 16. března 11:21
Avatar
TomBen
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Terka Šajnerů
TomBen:

Musí se točit excentricky?

EDIT: Špička tím totiž opisuje matematicky špatně popsatelnou křivku.

Editováno 16. března 11:28
Nahoru Odpovědět 16. března 11:25
Za posledních 200 miliónů let se nic zvláštního nestalo, akorát dinosauři vymřeli a opice se naučily programovat.
Avatar
Odpovídá na TomBen
Terka Šajnerů:

Hele, koukam, že je ta nakej error. tak ještě jednou...https://www­.dropbox.com/s/k2dxq­hq4wg24j35/mrkev­.gmk?dl=0
Nemusí se točit tak blbě...

 
Nahoru Odpovědět 16. března 11:28
Avatar
TomBen
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Terka Šajnerů
TomBen:

Jelo mi to i z toho prvního poslání...

Nahoru Odpovědět 16. března 11:29
Za posledních 200 miliónů let se nic zvláštního nestalo, akorát dinosauři vymřeli a opice se naučily programovat.
Avatar
TomBen
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Terka Šajnerů
TomBen:

Ok, mám to. Start funguje jak na myš, tak na SPACE.

https://www.dropbox.com/…ka_mrkev.gmk?dl=0

Akceptované řešení
+20 Zkušeností
+1 bodů
Řešení problému
Nahoru Odpovědět 16. března 11:47
Za posledních 200 miliónů let se nic zvláštního nestalo, akorát dinosauři vymřeli a opice se naučily programovat.
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 14 zpráv z 14.