Diskuze: Pohyb objektů

Ostatní jazyky GameMaker GameMaker Pohyb objektů

Avatar
David Šercl
Člen
Avatar
David Šercl:

Ahoj,

chci se jen optat, ohledně pohybu objektů. Pokud dám příkaz určitému objektu aby se přemístil na na určité souřadnice(přes: move_toward(), mp_potential_step()). Jde mi o kolizi na cílových souřadnicích, pokud je použit:
1.SOLID objekt: dojde k obíhání objektu na cílových souřadnicích (protože nemůže dosáhnout cíle).
2.UNSOLID objekt: dojde k překrytí objektů na cílových souřadnicích.

Obojí je naprd. Dřív jsem používal buď, to, že jsem pod cílovými souřadnicemi dal tzv. objekt který blokoval aby úplně dosáhli cíle a po dotyku se zastavily(kruh 64x64bodů).
Nebo jsem vytvořil globální proměnnou, která počítala, tzv. výběry(selecty) objektů a každému zvýšila třeba hodnotu x třeba o 32bodů(např. vybrané 3 objekty: 1obj.x=0; 2obj.x=+32; 3obj.x=+64;).
Tak jestli někdo neví o lepším řešení.
Díky

 
Odpovědět 26. září 16:12
Avatar
TomBen
Redaktor
Avatar
Odpovídá na David Šercl
TomBen:

Klidně cíl nechej průchozí a jen testuj, jestli se ho objekt nedotkl.
Např.:

place_meeting(x,y,cíl)

Pokud ano, tak zruš pohyb.

Nahoru Odpovědět 29. září 9:43
Za posledních 200 miliónů let se nic zvláštního nestalo, akorát dinosauři vymřeli a opice se naučily programovat.
Avatar
David Šercl
Člen
Avatar
Odpovídá na TomBen
David Šercl:

Ahoj, zkusil jsem to pořešit, tímto způsobem, protože UI hráč by ty kolize asi nevyužil, tohle co jsem uváděl, by bylo využitelné spíš pro reálného hráče. A mě slo hlavně o to aby když zadám pohyb:

  1. volné cílové souřadnice a v cestě má jiné objekty.... aby je obešel a nezastavil se o ně.
  2. obsazené cílové souřednice objektem.... aby došel k souřadnicím a u nich se zastavil

Zkusil jsem to pořešit takto:

//základní pohyb
if stavba=0 and farma=0{
        //nastaveni rychlosti pohybu
        spd=spdset;
        //ověření, že se na souřadnicích pozx, pozy nenachází tento objekt
        if !position_meeting(pozx,pozy,self){
                //ověření zda se na souřadnicích pozx, pozy nachází tyto objekty
                if instance_place(pozx,pozy,obj_delnik)or instance_place(pozx,pozy,obj_delnik_stavba)or instance_place(pozx,pozy,obj_vojak){
                        if distance_to_point(pozx,pozy)<18{
                                pozx=self.x;
                                pozy=self.y;
                }
        }
        mp_potential_step(pozx,pozy,spd,false);
    }else{
    spd=0;
    speed=0;
    }
}

Třeba tě napadne jak to ještě doladit....díky

Editováno 29. září 19:50
 
Nahoru Odpovědět 29. září 19:49
Avatar
TomBen
Redaktor
Avatar
Odpovídá na David Šercl
TomBen:

Ladit si musíš u hlavně sebe. Pohyb předstírající umělou inteligenci je poměrně složitá věc a obecně dokonalé řešení neexistuje. Obvykle se kód optimalizuje pro konkrétní grafiku, tvar dráhy pohybu a podobně. Tvůj kód vypadá dost neefektivně - asi bys měl spíš použít mp_grid, ale pokud dojdeš k uspokojivému výsledku jinak, nic se neděje.

Nahoru Odpovědět 30. září 1:37
Za posledních 200 miliónů let se nic zvláštního nestalo, akorát dinosauři vymřeli a opice se naučily programovat.
Avatar
David Šercl
Člen
Avatar
Odpovídá na TomBen
David Šercl:

Mě šlo o optimalizaci kódu, je mi jasný, že ty kolize řeším pro určitou grafiku. Protože v tom mým kódu je moc používáno ověřování souřadnic a taky moc to používání IFů(4x jen v tom co jsem zde uvedl), trochu se bojím, aby se mi to pak nějak nevymstilo a hlavně při nějaké změně aby to hnedka nerozhodilo celou funkčnost.... Tak proto jsem zakládal toto vlákno

 
Nahoru Odpovědět 30. září 11:16
Avatar
TomBen
Redaktor
Avatar
Odpovídá na David Šercl
TomBen:

Tak se zdá, že vlastně víš, co není úplně dobře napsáno. To znamená, že jsi na půl cesty k vítězství. Základem optimalizace je nenutit počítač dělat věci zbytečně. Optimalizace proto musí vycházet z celého projektu a ne jen z kusu kódu. Pokud například vím, že se nějaký objekt za určitých okolností nepohybuje, nemusím testovat vzdálenost k němu každý Step.

Konkrétně v tom kousku, co jsi postnul, je dost divné třeba použití instace_place. Instance place vrací id kolizní instance, které použiješ poněkud kontroverzně jako bool a pak ho zahodíš. Pokud id nepotřebuješ, tak by mělo být lepší ( rychlejší provedení ) použití place meeting.

Použití více ifů neznamená vždycky chybu. Správně optimalizovaný kód používá podmínky ke zjištění případů, ve kterých lze přestat provádět daný kód. Ale pokud se ti použití více ifů zdá nepřehledné, můžeš použít dědičnost. Když všechny objekty považovatelné za překážky budou mít jako parent prázdný objekt nazvaný třeba obstacle_group, můžeš testovat jedinou podmínkou všechny.

Nahoru Odpovědět 1. října 10:35
Za posledních 200 miliónů let se nic zvláštního nestalo, akorát dinosauři vymřeli a opice se naučily programovat.
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 6 zpráv z 6.