Diskuze: Projekt T Alpha - závodní hra

Ostatní jazyky GameMaker GameMaker Projekt T Alpha - závodní hra

Avatar
Lukáš Hornych
Redaktor
Avatar
Lukáš Hornych:

Zdravím,
chtěl bych vám ukázat hru, na které pracuji už skoro 4 měsíce. Je to závodní hra, ve které jen nejezdíte, ale staráte se o vaše auto, tuníte ho atd. Myšlenka hry je, že si koupíte auto, nakoupíte díly, vyzkoušíte ho a jdete závodit. Hra je v alfě a obsahuje pouze garáž, obchod, zjištění výkonu auta a základní díly. Je přizpůsobená, aby běžela v rozlišení od HD (1280x720) až po FullHD (1920x1080) maximálně v 60 fps. Budu rád, když si hru vyzkoušíte, napíšete mi co se vám na ní líbí a co ne, co byste přidali a pokud najdete bugy, tak mně je oznámíte. Názvu hry si nevšímejte, je jen dočasný :D.

Hra je ke stažení zde: https://www.dropbox.com/…00.1.0.0.zip?dl=0

Ovládání a možné potřebné věci jsou napsané v souboru ReadMe.

 
Odpovědět  +1 11.5.2015 20:20
Avatar
Lukáš Hornych
Redaktor
Avatar
Lukáš Hornych:

Obrázky zde, pokud se nenahráli v původní zprávě.

 
Nahoru Odpovědět 11.5.2015 20:43
Avatar
Skelag
Člen
Avatar
Odpovídá na Lukáš Hornych
Skelag:

Hra vypadá celkem pěkně, například to zpracování obchodu se mi hodně líbí :), akorát mi trochu déle trvalo najít místa pro jednotlivé díly (tay nejsem žádný odborník na auta :D)

btw. ty obrázky nejsou ani v té druhé zprávě :)

Editováno 11.5.2015 20:56
 
Nahoru Odpovědět  +1 11.5.2015 20:55
Avatar
Lukáš Hornych
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Skelag
Lukáš Hornych:

Díky :) Já vím nějak se to nechce nahrát, asi jsou moc velké.

 
Nahoru Odpovědět  +1 11.5.2015 20:56
Avatar
Neaktivní uživatel:

No tak zní to zajímavě... :)

Nasazování dílů není intuitivní. V inventáři nejde přesouvat položky. Obchod je fajn.
K jízdě autem jsem se nedostal (nevím, jestli je to správně). Barva se fixuje na část auta, nikoliv na daný díl. Barva dílu se nezobrazuje v miniatuře. Až po 5 minutách jsem přišel na možnost scrollovat.

Nahoru Odpovědět  +1 11.5.2015 21:26
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Lukáš Hornych
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Neaktivní uživatel
Lukáš Hornych:

Už jsem psal že jízda tam není takže si se k ní ani dostat nemohl. Scrollovani je napsáno v dokumentu se hrou. Na obarvování jednotlivých dílu jsem nepřišel jak bych to udělal.
PS: Za co mínus?

 
Nahoru Odpovědět  +1 11.5.2015 21:35
Avatar
Odpovídá na Lukáš Hornych
Neaktivní uživatel:

Obarvování je vcelku lehké, do inventáře jen přidáš další hodnotu (za předpokladu, že je to 2d pole). Můžu se ti na to pak mrknout.

Ps: Jak plus, tak i mínus je čistě osobní, za latenci v chatu. ;)

Nahoru Odpovědět  +1 11.5.2015 21:45
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Lukáš Hornych
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Neaktivní uživatel
Lukáš Hornych:

Inventář vím jak udělat, já myslel jak si psal, aby se obarvoval jen určitý díl ne celá část.

 
Nahoru Odpovědět 11.5.2015 22:13
Avatar
Odpovídá na Lukáš Hornych
Neaktivní uživatel:

No však, o to jde.

Přidáš další položku do pole, např blend.
Pak ve vykreslování každého čtverce překryješ část, která kreslí díly odpovídajícím blendem..

Nahoru Odpovědět 11.5.2015 22:16
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
TomBen
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Lukáš Hornych
TomBen:

Udělej díl bílý a při vykreslení spritu použij draw_sprite_ext.

//draw_sprite_ext( sprite, subimg, x, y, xscale, yscale, rot, colour, alpha );

//např. červený díl bude:
draw_sprite_ext( sprite_index, image_index, x, y, 1, 1, 0, c_red,1 );

Položka colour je tvoje barva.

Nahoru Odpovědět  +1 12.5.2015 10:18
Za posledních 200 miliónů let se nic zvláštního nestalo, akorát dinosauři vymřeli a opice se naučily programovat.
Avatar
Lukáš Hornych
Redaktor
Avatar
Odpovídá na TomBen
Lukáš Hornych:

Já vím jak to obarvit. :D

 
Nahoru Odpovědět  +1 12.5.2015 11:26
Avatar
Odpovídá na TomBen
Neaktivní uživatel:

No tak já jsem si dovolil předpokládat, že se díl auta není objekt...

To by bylo trestuhodné plýtvaní.

Nahoru Odpovědět 12.5.2015 11:54
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Lukáš Hornych
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Neaktivní uživatel
Lukáš Hornych:

Všechny díly na autě v garáži jsou objekty :D.

 
Nahoru Odpovědět 12.5.2015 12:38
Avatar
Odpovídá na Lukáš Hornych
Neaktivní uživatel:

No, dělej jak myslíš....
Máš se ještě o GM hodně co učit.

Já bych celý inventář + zobrazování
auta udělal jedním objektem.

Ps: Účastníš se machra?

Editováno 12.5.2015 12:47
Nahoru Odpovědět  ±0 12.5.2015 12:45
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
TomBen
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Neaktivní uživatel
TomBen:

Ale no tak. Doufám, že nemusím vysvětlovat, že počet zobrazovaných spritů s počtem objektů nijak nesouvisí. I v jediném objektu jich klidně můžeš vykreslit mračna.

Co se týče počtu objektů, jde o to chápat jejich výhody a nevýhody. Jasnou nevýhodou je, že v GMS(GM) neexistuje prázdný objekt. Všechny mají defaultně hromadu proměnných i když nejsou vůbec zapotřebí. Počet objektů se negativně projeví v některých funkcích. Spotřebovává se tedy paměť i strojový čas.

Na druhou stranu držet za každou cenu jediný objekt, brání člověku využít efektivního objektového principu a nutí programátora do otrocké práce. Je to samozřejmě věc každého vlastní, ale já osobně mám na programování nejradši právě ty chvíle, kdy je za málo psaní hodně muziky.

Nahoru Odpovědět  ±0 12.5.2015 13:14
Za posledních 200 miliónů let se nic zvláštního nestalo, akorát dinosauři vymřeli a opice se naučily programovat.
Avatar
Odpovídá na TomBen
Neaktivní uživatel:

To je tvůj názor, brát ti ho nebudu. Objektový model je v GM nastaven tak , jak je. Pro mě užitečně. Představ si křivku Luckyho řešení, hw nároky rostou opravdu rychle. Mé řešení není o držení se jednoho objektu zuby, nehty, prostě mi to přijde výhodnější, při správné struktuře 2d polí, či ds_ struktury + rozdělení do skriptů je přidáni součástky otázkou pár Kliků.

Jestli chceš něco vysvětlovat, zasvěť Luckyho do termínu optumalizace.

Nahoru Odpovědět  ±0 12.5.2015 13:46
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
TomBen
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Neaktivní uživatel
TomBen:

Píšeš jako bys oponoval a přitom je obsah prakticky totožný s mým komentem. Docela bych ocenil, kdybys to už tak nedělal. Je to zmatečné.

Nahoru Odpovědět  ±0 12.5.2015 14:15
Za posledních 200 miliónů let se nic zvláštního nestalo, akorát dinosauři vymřeli a opice se naučily programovat.
Avatar
Lukáš Hornych
Redaktor
Avatar
Lukáš Hornych:

Radši bych názory co si myslíte o hře :D. Navíc co se týče objektů dílů tak ty jsou pouze v garáží, při módu jízdy bude auto jeden objekt.

 
Nahoru Odpovědět 12.5.2015 15:01
Avatar
Lukáš Hornych
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Neaktivní uživatel
Lukáš Hornych:

Co se týče hromady objektů je to jen v garáži (jeden hlavní objekt, díly, sloty). V obchodů a v diagnostice mám pouze jeden objekt. Nevím proč bych musel vše cpát do jednoho objektu když ty objekty nedělají náročnou práci.

 
Nahoru Odpovědět 12.5.2015 15:11
Avatar
David Mlčoch
Redaktor
Avatar
David Mlčoch:

proč to nejde stáhnout?

 
Nahoru Odpovědět 12.5.2015 16:46
Avatar
Lukáš Hornych
Redaktor
Avatar
Odpovídá na David Mlčoch
Lukáš Hornych:

Přesunul jsem ten soubor a neuvědomil jsem si, že se zruší ten link :D.

Tady je nový odkaz na hru (verze 0.1.0.0):
https://www.dropbox.com/…00.1.0.0.zip?dl=0

 
Nahoru Odpovědět  +1 12.5.2015 16:49
Avatar
David Mlčoch
Redaktor
Avatar
David Mlčoch:

Oukej, děkuji

 
Nahoru Odpovědět  +1 12.5.2015 16:50
Avatar
mara
Člen
Avatar
mara:

na linuxu debian nefunguje. Celkem škoda :(

Nahoru Odpovědět 12.5.2015 17:07
Co na srdci, to na Facebooku
Avatar
Lukáš Hornych
Redaktor
Avatar
Odpovídá na mara
Lukáš Hornych:

Je to jen pro Windows, bohužel nemám modul na export pro linux. Wine si zkoušel?

 
Nahoru Odpovědět 12.5.2015 17:16
Avatar
David Mlčoch
Redaktor
Avatar
David Mlčoch:

Supr, jako můžu říct, že to vapadá nadějně. Pěkný nápad se žánrem hry. Určitě této hře fandím a doufám, že si budu moci zahrát finální verzi, držím palce ! :)

 
Nahoru Odpovědět  +1 12.5.2015 17:20
Avatar
mara
Člen
Avatar
Odpovídá na Lukáš Hornych
mara:

jojo wine jsem zkoušel, ale nefungovalo to.

Nahoru Odpovědět 12.5.2015 17:47
Co na srdci, to na Facebooku
Avatar
mara
Člen
Avatar
Nahoru Odpovědět 12.5.2015 17:59
Co na srdci, to na Facebooku
Avatar
Lukáš Hornych
Redaktor
Avatar
Odpovídá na mara
Lukáš Hornych:

Na Ubuntu 15.04 pod Winem to běží bez jakýchkoliv problémů.

Editováno 12.5.2015 19:12
 
Nahoru Odpovědět 12.5.2015 19:12
Avatar
mara
Člen
Avatar
Odpovídá na Lukáš Hornych
mara:

toto mi to tam ukáže....

Nahoru Odpovědět 12.5.2015 19:16
Co na srdci, to na Facebooku
Avatar
TomBen
Redaktor
Avatar
TomBen:

Když už jsem se tady předtím exponoval, napíšu něco i o hře.
Sice na 4 měsíce práce nemáš mnoho hotovo, ale něco k tomu přece jen říct jde. V obchodě bych přivítal změnu ovládání. Trvalo mi několik minut, než jsem se přiměl zvednout zadek a dojít si pro myš. Na noťasu totiž kolečko není a tak nešlo obchodem hnout. Info o celkovém množství peněz by bylo lepší mít během nakupování stále na očích, než v té otvírací liště. Bylo by fajn, kdyby obchod obsahoval jasně odlišené základní díly, pak třeba jinou barvou okraje upgrady dílů a zas jinou barvou okraje dekorativní prvky. Mohly by se tam díky tomu objevit i díly s nástřikem plamenů nebo tak něco.
V garáži jsem neobjevil jiné funkční featury než barvení, takže celkem není co řešit. Jen snad auto by mohlo mít výraznější rysy a vypadat víc jako auto.
Celkově je myšlenka přitažlivá a pokud se ti podaří ji realizovat, bude fungovat.

Nahoru Odpovědět  +3 12.5.2015 20:25
Za posledních 200 miliónů let se nic zvláštního nestalo, akorát dinosauři vymřeli a opice se naučily programovat.
Avatar
Lukáš Hornych
Redaktor
Avatar
Odpovídá na TomBen
Lukáš Hornych:

Díky :) Já vím ze toho nemam moc ale taky jsem se dost věci na začátku učil. To s tim odlisovanim dílu nevím jestli jsem to správně pochopil ale v popisu dílu je napsano třeba ,,Stock" a pak tam třeba ,,Sport" takže je to odděleno a díly se vyměňují celé. Nebo jsi to myslel aby to bylo přehlednější. Co se týče polepů chystám je jako samolepky na auto.

 
Nahoru Odpovědět 12.5.2015 20:38
Avatar
Lukáš Hornych
Redaktor
Avatar
Odpovídá na TomBen
Lukáš Hornych:

PS: V garáži funguje taky "diagnostika auta" a samozřejmě nasazování dílů a samozřejmě inventář. Teda pokud o tom nevíš.

Editováno 12.5.2015 21:43
 
Nahoru Odpovědět 12.5.2015 21:43
Avatar
Odpovídá na Lukáš Hornych
Neaktivní uživatel:

TomBen ví hodně. :)
Teď zákeřná otázka, efektu obchodu jsi docílil dalším view, nebo sis dal tu práci a sepsal skript na rolování?

Nahoru Odpovědět  +1 12.5.2015 21:57
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Nahoru Odpovědět  -2 12.5.2015 22:37
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Druid
Redaktor
Avatar
Druid:

Tak projekt vypadá mrtě nadějně! Určitě na tom dál makej!!! Jen si rozmysli cílovku hry. Fanoušci aut budou vědět co a jak, ale já byl totálně ztracen. To by se ale dalo ošetřit vhodně zpracovaným tutorialem. (Jako první auto by byla polorozpadlá šunka co by potřebovala třeba nový motor. :D )

Nebo by jsi mohl vykreslovat zelený průhledný obdélníky tam, kam díl patří.

Dál bych asi změnil pohled. Radši bych auta viděl z boku (ale to je osobní názor, připomělo mi to street rod 2 což je moje srdcovka, určitě si to zahraj pokud neznáš, je to v podstatě to samé co tvoje hra, akorát v pxa a se závoděním, přikládám screen.)

Inventář bych kompletně překopal. Udělal bych ho víc ... Jako inventář. Rolování je fuj a nepůsobilo to na mě hezky.

Co se mi naopak moc líbilo, byl ten obchod s díly. Ten byl super. Ještě kdyby byl přehlednější a měl víc kategorií. (jak už tu padlo, prodej obrázků na auto, a hráč taky nemusí mít všechny barvy od začátku hry.)

PS: Palec dolů jsem dal já pane moucho. Vím že to myslíš dobře, ale poslední dobou svoje rady formuluješ tak, že to na mě působí jako kdyby jsi se vytahoval a tvrdil něco v tom smyslu že tvoje řešení je to nejsprávnější. Něco ti povím. V gm dělám s přestávkami víc jak deset let, a stejně používám občas ikonky. Někdy je rychlejší přetáhnout ikonku než napsat kód. (ničení objektu, přechody mezi místnostmi a pod.)

A s tou optimalizací to taky není tak horký. Bylo potřeba na to myslet když jsi ve verzi 5.3 měl obrovský level ve skákačce. S postupující dobou máme čím dál výkonnější mašiny a u 2d her se na to zase tolik nemyslí. I při tisícovce objektů fps povětšinou neklesne pod 100. Takže to není zas tak horké jak se zdá.

Nahoru Odpovědět  +2 13.5.2015 0:41
Život je tak trapný bože, jak uprdnutí do soulože.
Avatar
Odpovídá na Druid
Neaktivní uživatel:

To, že v GM děláš 10 let je pěkné, ale nedokazuje to co umíš. Co si pamatuji, sepsal jsi pěkně Beneath your feet, ale např. na posledním machrovi jsem tvoje malování porazil. Jestli moje rady vyzněly jako vytahovaní, tak to je význam zcela nechtěný. Nikdo by ale neměl říkat, že optimalizovat je zbytečné. Za to jsem ti dal mínus. Jsme tady na fóru, kde hledáme dobrá řešení. Ikonky ať si používá kdo chce, když se mu to líbí. Já v GM programuji, ale když se někomu líbí tahat ikony ať si to dělá.

Nahoru Odpovědět  -5 13.5.2015 9:02
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Lukáš Hornych
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Druid
Lukáš Hornych:

Díky :) Návod určitě udělám, protože chci, aby to mohli hrát jak zkušení, tak i nezkušení. Nad pohledem jsem už několikrát přemýšlel a nakonec jsem se rozhodl pro tento, protože tam nebudou jen drag závody, ale i drifty, okruhy atd. navíc si myslím, že je takhle lepší správa auta samozřejmě to má svoje mínusy (Street Rod znám, ale ještě si to zahraji). Kategorií tam bude určitě více (např.: samolepky). Jaké kategorie jiné máš ještě na mysli? Vzhledem k tomu, že předělávám systém lakování, tak tam můžu dát mnohem více barev (postupné odemykání barev je dobrý nápad :)).

 
Nahoru Odpovědět  +3 13.5.2015 10:31
Avatar
Lukáš Hornych
Redaktor
Avatar
Lukáš Hornych:

Vrhnul jsem se do překopání celého inventáře (systému i použitelnosti). Úplně jsem odstranil pohyb po garáži a inventář přesunul na spodek obrazovky. Vždy se ukazuje 7 slotů na jedné "stránce" inventáře.

Editováno 14.5.2015 20:42
 
Nahoru Odpovědět 14.5.2015 20:40
Avatar
Lukáš Hornych
Redaktor
Avatar
 
Nahoru Odpovědět 14.5.2015 20:48
Avatar
Lukáš Hornych
Redaktor
Avatar
Lukáš Hornych:

Zde obrázek k tomu inventáři. :D

Editováno 14.5.2015 20:55
 
Nahoru Odpovědět  +1 14.5.2015 20:55
Avatar
Druid
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Lukáš Hornych
Druid:

Paráda! Hned se mi to zdá hezčí! Jen místo čísla bych zvolil jen šipku. Představ si situaci kdy by si hráč nakoupil vše co je v obchodě a čísla by ti šly uplně mimo view :D

Nahoru Odpovědět  ±0 14.5.2015 21:25
Život je tak trapný bože, jak uprdnutí do soulože.
Avatar
Lukáš Hornych
Redaktor
Avatar
Lukáš Hornych:

Co by jste řekli na takovéto rozřazení dílů v obchodě?

 
Nahoru Odpovědět  +2 23.5.2015 14:35
Avatar
Odpovídá na Lukáš Hornych
Neaktivní uživatel:

Pěkné :)

Jen aj, RIP.

Editováno 23.5.2015 14:39
Nahoru Odpovědět  +2 23.5.2015 14:39
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
tomasd49
Redaktor
Avatar
Odpovídá na mara
tomasd49:

mě to náhodou na ubuntu přes wine funguje. (mám verzi 1. 7. 18) Jenom škoda že je to v angličtině protože prakticky ničemu nerozumím a je to celé ještě v plenkách :( Ale líbí se mi nápad s tabletem.

Editováno 23.5.2015 15:51
 
Nahoru Odpovědět  +2 23.5.2015 15:50
Avatar
Lukáš Hornych
Redaktor
Avatar
Odpovídá na tomasd49
Lukáš Hornych:

To je dobře, že ti to funguje. Neboj češtinu chystám :).

 
Nahoru Odpovědět  +1 23.5.2015 15:51
Avatar
Lukáš Hornych
Redaktor
Avatar
Lukáš Hornych:

Ještě mě napadá jedna možnost. Díly by byly rozřazeny do kategorií a pod každou kategorií by se nacházely různé varianty daného dílu. (podobně jako ve hře Street Legal Racing Redline)

 
Nahoru Odpovědět 23.5.2015 17:04
Avatar
Lukáš Hornych
Redaktor
Avatar
Lukáš Hornych:

Co byste řekli na to, že by tam místo normálních aut byly auta na ovládání? (buginy atd.) Samozřejmě by tam zůstala možnost hromadu dílů vyměnit a také si polepit kabinu samolepkami.

Editováno 20.6.2015 18:49
 
Nahoru Odpovědět 20.6.2015 18:49
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 50 zpráv z 50.