Diskuze: SANT BOX 3

Ostatní jazyky GameMaker GameMaker SANT BOX 3

Avatar
10M10
Člen
Avatar
10M10:

Ahoj.
Dodělal jsem třetí díl SANT BOX: https://uloz.to/…nt-box-3-zip
a potřeboval bych to zhodnotit a co mám přidat nebo odebrat. atd.
Předchozí dva díly:https://uloz.to/…nt-box-2-zip
https://uloz.to/…nt-box-1-zip
Máte li návrhy na hudbu , na objekty , a na další tak mi to prosím napište.

 
Odpovědět 16. října 16:31
Avatar
TomBen
Redaktor
Avatar
Odpovídá na 10M10
TomBen:

Doporučuji omezit počet objektů tak, aby se to nedalo zahltit.

Nahoru Odpovědět 16. října 17:46
Za posledních 200 miliónů let se nic zvláštního nestalo, akorát dinosauři vymřeli a opice se naučily programovat.
Avatar
10M10
Člen
Avatar
10M10:

A jak to mám udělat když chci hru stále aktualizovat?
Třeba vodu jsem udělal podle zdejšího tutoriálů akorát jsem vodu zmenšil na 1 poxel proto se to tak seká.

 
Nahoru Odpovědět 17. října 12:56
Avatar
TomBen
Redaktor
Avatar
Odpovídá na 10M10
TomBen:

Ona to vlastně ale není hra - nemá cíl. Jde o simulaci chování prvků podle daných pravidel. Když něco takového dělá člověk v GM musí mít značné zkušenosti s optimalizací nebo prostě vyplodí cukající šílenost. Nicméně lze určitě nastavit v Create Eventu ošetření případu, kdy instance_number(ob­ject_index) bude vyšší než nějaká rozumná hodnota, pak instance okamžitě zanikne a tím se zamezí přerůstání výkonových požadavků přes možnosti běžných strojů. Tutoriály jsou k tomu, aby se z nich člověk poučil o principech programování. Není nikde zaručeno, že se všechno hodí do každého projektu jen proto, že to bylo někde v tutoriálu.

Editováno 18. října 0:38
Nahoru Odpovědět 18. října 0:37
Za posledních 200 miliónů let se nic zvláštního nestalo, akorát dinosauři vymřeli a opice se naučily programovat.
Avatar
10M10
Člen
Avatar
10M10:

No to má být kreativní hra ve které si hráč může dělat co chce.
Ale nerozumím této instanci.

 
Nahoru Odpovědět 18. října 17:31
Avatar
TomBen
Redaktor
Avatar
Odpovídá na 10M10
TomBen:

Klidně tomu říkej hra. Mi to zas tak nevadí. A nerozumíš čemu?

Nahoru Odpovědět 19. října 15:33
Za posledních 200 miliónů let se nic zvláštního nestalo, akorát dinosauři vymřeli a opice se naučily programovat.
Avatar
10M10
Člen
Avatar
10M10:

A co jiného by to bylo než hra?
A nechápu : 0šetření případu, kdy instance_number(ob­ject_index) bude vyšší než nějaká rozumná hodnota, pak instance okamžitě zanikne a tím se zamezí přerůstání výkonových požadavků přes možnosti běžných strojů.

 
Nahoru Odpovědět 22. října 13:29
Avatar
TomBen
Redaktor
Avatar
Odpovídá na 10M10
TomBen:

No, tos tomu vysvětlení moc nepomohl. Ale zkusím to trochu rozvést.
Instance je výskyt objektu. Jeden objekt, může mít klidně deset instancí, které se vyznačují stejným nebo přinejmenším podobným chováním. V GM to bude nejčastěji tak, že nějaký připravený objekt nasázíš do místnosti ( room ) víckrát. Nejde v tom případě ( ačkoli se to tak někdy nesprávně označuje ) o více objektů, ale jen více instancí téhož objektu.
S každou instancí libovolného objektu ubývá v GM trocha výkonu CPU i trocha paměti. Pokud řeším výkon, musím omezit jejich počet tak, aby bylo dost rezerv. Když budu mít program, který bude neustále přidávat nové a nové instance jakéhokoli objektu brzy po spuštění se mi zasekne, protože prostě vyžere všechny možnosti daného hardware. Slušný program by měl proto těsně před kompletním vyčerpáním výkonu nedovolit dalším instancím vznikat.

Nahoru Odpovědět 22. října 16:55
Za posledních 200 miliónů let se nic zvláštního nestalo, akorát dinosauři vymřeli a opice se naučily programovat.
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 8 zpráv z 8.