Diskuze: Sleduj hráče z vícero objektů ( help )

Ostatní jazyky GameMaker GameMaker Sleduj hráče z vícero objektů ( help )

Avatar
Xpartak
Člen
Avatar
Xpartak:

Ahoj. Jen tak pro zábavu sem se rozhodl zkusit GM. Mám verzi 8 pro.
Narazil jsem na problém, který se mě prozatím nevyvedlo vyřešit a proto doufám, že mě nějak nasměrujete, nebo rovnou vypomůžete.

: Mám postavu hráče, který je kvůli složitosti funkcí, animací rozdělen na více objektů, které se v závislosti na ovládání postavy mezi sebou vyměňují.

: Místnost je tvořena jako plošinovka 2D. Nastavím kameru na sledování jednoho objektu hráče.

:Záběr okna funguje skvěle, jen do chvíle,než se objekt postavy změní v jiný objekt tentýž postavy.Problém je, že záběr kamery tento nový objekt již nesleduje.

Má otázka tedy zní, jak zajistit, aby záběr kamery sledoval objekt postavy i v případě výměny za jiný objekt.

Předem díky.

 
Odpovědět 20.5.2013 21:31
Avatar
TomBen
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Xpartak
TomBen:

Nedělej hráče na víc objektů, to je jízdenka do průseru.
Vyměň sprite, vyměň funkce, ale neměň objekt.

Když ale nutně a zoufale musíš mít hráče rozsekaného na víc částí,
použij fantoma - neviditelný objekt, který bude hráče sledovat
podle vlastní logiky a okno se bude centrovat na něj.

Samozřejmě by šlo použít i view_object[] patřičně nastavený. Ale
měnit pořád centrování by mohlo mít nepříjemné vedlejší efekty.

Nahoru Odpovědět 20.5.2013 23:58
Za posledních 200 miliónů let se nic zvláštního nestalo, akorát dinosauři vymřeli a opice se naučily programovat.
Avatar
Xpartak
Člen
Avatar
Odpovídá na TomBen
Xpartak:

jestli tě správně chápu : udělat nějaký obyčejný objekt, který je neviditelný (visible=false) a ten nastavit, aby sledoval všechny potřebné objekty.

Myslím že je to moc složité a nečisté pro program.Scriptem by to bylo čistší a né tak náročné.

Ale chápu kam tím míříš.Díky za stručnou odpověď. :)

 
Nahoru Odpovědět 21.5.2013 1:22
Avatar
TomBen
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Xpartak
TomBen:

Jde to udělat kterýmkoli ze všech tří řešení, která jsem psal. :-)

Co se týče fantoma, je to zcela čisté řešení a u větších věcí zcela
nezbytné. Ve skutečnosti je vždy mnohem zajímavější pracovat s centrováním
stejně jako s pohyblivou kamerou. A to právě umožní centrování na objekt,
který je k tomu přímo a výhradně určen. Já to dělám často, ale ne pomocí visible.
Prostě vyrobím jednobodový plně průhledný sprite s plnou kolizní maskou.
Tahle metoda navíc umožňuje snadný debugging pomocí druhého indexu.

Ale jak říkám, na výběr je toho víc.

BTW: Docela se těším, co vyrobíš. Grafiku máš vlastní?

Editováno 21.5.2013 7:13
Nahoru Odpovědět 21.5.2013 7:09
Za posledních 200 miliónů let se nic zvláštního nestalo, akorát dinosauři vymřeli a opice se naučily programovat.
Avatar
Xpartak
Člen
Avatar
Odpovídá na TomBen
Xpartak:

No já standartně dělám v Blenderu...GM sem vytáhl že si něco zkusím a případně bych něco utvořil.Zatím jen zkouším možnosti.A jo jo..grafiku a vše okolo si dělám výhradně sám.

:Jen logika GM mě nepřijde moc logická pro tvorbu AT mash nebo AI...Spíše mě štve, že banální věci je třeba řešit tak složitě XD

 
Nahoru Odpovědět  +1 21.5.2013 18:33
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 5 zpráv z 5.