Avatar
TomBen
Redaktor
Avatar
TomBen:

Téma použité v soutěži machr mě tentokrát zaujalo docela jiným způsobem.
Jelikož u binární sčítačky nejde o nic než čisté výpočty ( žádné výpisy ),
tak se velice hodí na srovnání rychlosti kódu gml v Game Makeru 8 a novém
Game Makeru Studio Free. Protože kód studia by měl být částečně kompilovaný,
očekával jsem velký rozdíl rychlosti. De facto bych hádal, že by neměl
překročit 1 vteřinu při zpracování oněch 100000000 čísel, pokud by byl plně
kompilovaný. Byl jsem ale nepříjemně překvapený, že rozdíl nebyl tak výrazný
a vlastně se blížil výkonu osmičky.

Hodnoty pro stejný kód, stejný počítač.
GM8: 62,6s
GMst: 37s
Použité exe:
http://ulozto.cz/…ary-suma-zip

Použitý algoritmus:

var s,c,i;
c=argument0;
s=0;
repeat(32)
{ if (c&1) { s+=1; } c=c>>1; }
return(s);

Na algoritmu zas tak ovšem nezáleží, protože jde jen o benchmark. :-)

Editováno 18.5.2013 23:46
Odpovědět  +1 18.5.2013 23:46
Za posledních 200 miliónů let se nic zvláštního nestalo, akorát dinosauři vymřeli a opice se naučily programovat.
Avatar
TomBen
Redaktor
Avatar
TomBen:

Teď jsem zjistil, že sem omylem měřil doby generování čísel
místo sčítání, ale to je jedno, stejně to trvá věčnost
a jako benchmark je to vypovídající zhruba stejně. :-)

Nahoru Odpovědět 19.5.2013 0:01
Za posledních 200 miliónů let se nic zvláštního nestalo, akorát dinosauři vymřeli a opice se naučily programovat.
Avatar
TomBen
Redaktor
Avatar
TomBen:

Teď jsem měřil sumy i generování zároveň. Je to cca 60x pomalejší
a to jak v GM8, tak GMst. V nastavení GMst chybí proces priority,
takže je třeba nastavit prioritu ručně po spuštění.

U těch uvedených exe SPACE spouští čisté generování pseudonáhodného čísla
a ENTER dělá to stejné, plus vypočte sumu binárních jedniček.

Nahoru Odpovědět 19.5.2013 0:44
Za posledních 200 miliónů let se nic zvláštního nestalo, akorát dinosauři vymřeli a opice se naučily programovat.
Avatar
TomBen
Redaktor
Avatar
TomBen:

Takže reálná čísla z "binárního benchmarku":
2243.61 Game Maker 8.0 Pro
1596 Game Maker Studio Free build 1.1.785

Je zřejmé Studio je rychlejší sice výrazně, ale běžným programovacím
jazykům se ještě zdaleka nevyrovná. Tohle srovnání i fakt, že yoyogames
se prý nemůže vyhrabat z komerční ztrátovosti mě utvrzuje v tom, že šli
ve vývoji Game Makeru špatným směrem. Myslím, že měli vyvíjet "jen" lepší
designové nástroje a rychlé optimalizované funkce. Takhle uživatelů
Game Makeru bude ubývat. Tak to dopadá, když má někdo chybnou vizi.
Zatím je pořád osmička na běžné hry výhodnější.

Nahoru Odpovědět 19.5.2013 11:29
Za posledních 200 miliónů let se nic zvláštního nestalo, akorát dinosauři vymřeli a opice se naučily programovat.
Avatar
Zdeněk Pavlátka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na TomBen
Zdeněk Pavlátka:

Srovnání 3D
GM8: 100 000 trojúhelníků -> 20 fps
GMst Free: 300 000 trojúhelníků -> 60 fps

Nahoru Odpovědět 15.9.2013 19:38
Kolik jazyků umíš, tolikrát jsi programátor.
Avatar
TomBen
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Zdeněk Pavlátka
TomBen:

Hm, na takových úlohách to zabírá.
Docela by byly zajímavé testy toho jejich kompileru.

Nahoru Odpovědět 15.9.2013 19:45
Za posledních 200 miliónů let se nic zvláštního nestalo, akorát dinosauři vymřeli a opice se naučily programovat.
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na TomBen
David Čápka:

Proč myslíš, že udělali špatný krok? Měli zastaralý engine v Delphi, teď mají multiplatformní engine, co funguje na mobilních zařízeních. Udělali dobré rozhodnutí a taky na posledních chvíli, jinak by je někdo převálcoval úplně.

Nahoru Odpovědět 15.9.2013 19:49
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
TomBen
Redaktor
Avatar
Odpovídá na David Čápka
TomBen:

To by nevadilo, to by bylo dobře.
Škoda je to, že GM8 byl v některých ohledech lepší než cokoli,
co dosud existovalo. GMS už není. Neexistuje moc důvodů, proč
za GMS platit ty peníze, za které to je.

Nahoru Odpovědět 15.9.2013 19:59
Za posledních 200 miliónů let se nic zvláštního nestalo, akorát dinosauři vymřeli a opice se naučily programovat.
Avatar
Zdeněk Pavlátka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na TomBen
Zdeněk Pavlátka:

GMS má kvůli rychlosti spoustu omezení. Např. ve 3D je počet světel omezený na 7 nebo 8. To mě dost překvapilo.

Nahoru Odpovědět 24.9.2013 21:01
Kolik jazyků umíš, tolikrát jsi programátor.
Avatar
TomBen
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Zdeněk Pavlátka
TomBen:

To jsem ani nevěděl. Nechápu, proč by něco omezovali kvůli
rychlosti. To je přece věc programátora, aby si hlídal jak to bude
pomalé nebo rychlé. Nějak mám pocit, že když YYG něco neumějí
udělat, tak to vyhodí a prohlásí to za neužitečné.

Jakou máš verzi?

Nahoru Odpovědět 24.9.2013 22:46
Za posledních 200 miliónů let se nic zvláštního nestalo, akorát dinosauři vymřeli a opice se naučily programovat.
Avatar
Zdeněk Pavlátka
Tým ITnetwork
Avatar
Zdeněk Pavlátka:

Standart edition v 1.2.1130

Nahoru Odpovědět 25.9.2013 17:01
Kolik jazyků umíš, tolikrát jsi programátor.
Avatar
Satik64
Redaktor
Avatar
Satik64:

Když už se tu srovnávají verze, nevím, jestli je to jenom můj problém, ale na mém PC nejsem schopný rozjet žádnou hru ze Studia, buď nejde ani menu, nebo ve hrách jakoby chybí objekty a nejde ji hrát.
Přitom GM8 jede perfektně. Je možné, že podobné problémy má minimum lidí, ale ve výsledku by to už znamenalo menší počet možných hráčů, což za ten trochu vyšší výkon pro mě nestojí.

Nahoru Odpovědět 25.9.2013 22:38
Bůh neobdarovává lidi sny, aniž by jim nedal sílu je uskutečnit.
Avatar
TomBen
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Satik64
TomBen:

No, osmičkové věci šly všude, ale zas měly jiné neduhy.
Osobně považuji za nejlepší verzi 8.0, ale myslím, že pokud
to finančně YYG ustojí, tak se Studio časem těch bugů zbaví.
Jen se mi moc nelíbí, že si z lidí dělají testery.

Nahoru Odpovědět 25.9.2013 22:49
Za posledních 200 miliónů let se nic zvláštního nestalo, akorát dinosauři vymřeli a opice se naučily programovat.
Avatar
Odpovídá na Zdeněk Pavlátka
Luboš Běhounek (Satik):

Omezeni na 8 svetel by spis odpovidalo tomu, ze svetla resi pres fixed pipeline, kde bylo tohle omezeni.
Dneska uz se to nepouziva a svetel muzes mit kolik chces, protoze se to resi pres shadery.

Nahoru Odpovědět  +1 26.9.2013 2:03
:)
Avatar
Zdeněk Pavlátka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na TomBen
Zdeněk Pavlátka:

Já mám radši GM Studio, osmička mi nefungovala. Ale nejde mi Debug mode :@ .

Nahoru Odpovědět 26.9.2013 9:21
Kolik jazyků umíš, tolikrát jsi programátor.
Avatar
TomBen
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Zdeněk Pavlátka
TomBen:

Hm, to jsi teda první komu osmička nefungovala..
8.0 Pro nebo to byla jiná??
Já jsem zjistil, že naopak několik prvních verzí GMS Free nebylo schopno
na sedmičkách rozjet jakýkoli projekt a to ani v built-in runneru,
ani v binárce po exportu. Rozhodně to nemají odladěné ani teď.

Nahoru Odpovědět 26.9.2013 9:51
Za posledních 200 miliónů let se nic zvláštního nestalo, akorát dinosauři vymřeli a opice se naučily programovat.
Avatar
Zdeněk Pavlátka
Tým ITnetwork
Avatar
Nahoru Odpovědět 26.9.2013 15:57
Kolik jazyků umíš, tolikrát jsi programátor.
Avatar
TomBen
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Zdeněk Pavlátka
TomBen:

Aha, takže konec té story je, žes přešel na GMS.
Myslím, že i s tím jdou dělat zajímavé věci. Jen člověk asi musí
využívat to, co v tom jde dobře a nesnažit se to ohnout k obrazu svému.

Nahoru Odpovědět 26.9.2013 23:00
Za posledních 200 miliónů let se nic zvláštního nestalo, akorát dinosauři vymřeli a opice se naučily programovat.
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 18 zpráv z 18.