Avatar
David Mlčoch
Redaktor
Avatar
David Mlčoch:

Zdravím, jsem přihlášen do soutězě Geekwork 2014 s hrou Global Elite: First Attack, a chtěl jsem to zdokonalit tím, že bych udělal umělou inteligenci, ae jelikož v tomto nemám nějaké zkušenosti, tak se chci zeptat zda-li by tu byl někdo, kdo by mi poradil jak to udělat, popřípadě se přidat do týmu....
díky za rady

 
Odpovědět 10.7.2014 13:06
Avatar
Dominik Hošic
Redaktor
Avatar
Odpovídá na David Mlčoch
Dominik Hošic:

To je dotaz jako: „Napíšete mi jak myslet?”
Na to se nedá odpovědět.
Třeba takový základní prvek UI je, že když hráč bude od nepřítele nějakou dohlednou vzdálenost, tak na něj nepřítel začne útočit.

Nahoru Odpovědět 10.7.2014 22:25
Klient: Nefunguje mi internet co s tím uděláte? Operátor: a co vidíte na monitoru? Klient: No signal...
Avatar
1Pupik1989
Člen
Avatar
1Pupik1989:

Otázka co je to za žánr. Každý má UI jinou. Respektive jinak smýšlenou a napsanou.

 
Nahoru Odpovědět 10.7.2014 23:15
Avatar
David Mlčoch
Redaktor
Avatar
David Mlčoch:

Jedna se o valecnou hru, a chci aby vojaci (protivnici) behali sami po mape a snazili se me zabit... kdo by to zvlsdl napiste.. . Rad ho prijmu do tymu

 
Nahoru Odpovědět 10.7.2014 23:24
Avatar
Odpovídá na David Mlčoch
Luboš Běhounek (Satik):

Rozlož si to na dvě části - na AI a pathfinding. Nejdřív si napiš algoritmus, aby voják uměl doběhnout z místa A na místo B a vyhnul se při tom překážkám.

Můžeš to udělat třeba algoritmem vlny - tím si ohodnotíš hrací plochu a pak jen půjdeš od cíle a cestu sestavíš tak, že najdeš souseda s nejnižší hodnotou. Případně můžeš kouknout na algoritmus Dijkstra nebo rovnou A*.

Na AI ti pak už stačí jen nepřátele za určitých podmínek aktivovat - třeba když jsi k nim blízko.
Aktivovaný nepřítel se pak může snažit dostat třeba na pozici hráče.

Nahoru Odpovědět  -1 10.7.2014 23:32
:)
Avatar
chain
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Luboš Běhounek (Satik)
chain:

Jj ai je dost komplexny problem. Najprv by mal autor temy zacat so statickymnepri­atelom, ktory caka na distance to objekt hraca alebo s nepriatelom ktory konstantne pretina cestu hracovi... vhodnou kombinaciou dosiahmes rovnaky efekt ako s ai.

 
Nahoru Odpovědět 11.7.2014 11:22
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 6 zpráv z 6.