Avatar
samo007
Redaktor
Avatar
samo007:

Ahoj. Ako môžem zabezpečiť súbory INI voči prezeraniu a úprave, aby sa dalo prezerať a upravovať iba v Gamemakeru?

 
Odpovědět 14.10.2012 20:07
Avatar
TomBen
Redaktor
Avatar
Odpovídá na samo007
TomBen:

Možná zašifrovat?

Nahoru Odpovědět 14.10.2012 21:02
Za posledních 200 miliónů let se nic zvláštního nestalo, akorát dinosauři vymřeli a opice se naučily programovat.
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na samo007
Kit:

Digitálním podpisem? Ten zabrání modifikaci. Čtení šifrováním.

Nahoru Odpovědět 14.10.2012 21:14
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
samo007
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Kit
samo007:

Ale ja by som potreboval, aby sa súbor .INI dal prepisovať v programe Gamemaker a tiež umožňoval čítať v Gamemaker-u, ale to všetko bránil v iných programoch.

 
Nahoru Odpovědět 14.10.2012 21:25
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na samo007
Kit:

Pokud by to tak mělo fungovat, program by musel běžet pod účtem jiného uživatele (jako např. Apache nebo MySQL). Pokud poběží pod stejným účtem nebo uživatel má možnost přistupovat k datům pod účtem Administrator, tak jedinou šancí je šifrovat a podepisovat.

Předpokládám, že GM umí aspoň MD5 nebo SHA1. Nebo snad ne?

Nahoru Odpovědět 14.10.2012 21:32
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
TomBen
Redaktor
Avatar
Odpovídá na samo007
TomBen:

Když to tvůj program v Game Makeru zašifruje, tak to bude umět i otevřít.
Ostatní programy s tím nic nenadělají.

Kit: Kde by to GM vzal? :-) Jedině externě.

Editováno 14.10.2012 21:37
Nahoru Odpovědět 14.10.2012 21:36
Za posledních 200 miliónů let se nic zvláštního nestalo, akorát dinosauři vymřeli a opice se naučily programovat.
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Nahoru Odpovědět 14.10.2012 21:42
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
TomBen
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Kit
TomBen:

Hm, bude třeba zkusit. Součástí GM to není - tak jsem to myslel.
Lidi už pro GM napsali leccos. Kdyby to někdo všechno zdokumentoval
byl by z toho slušný nástroj. Já jsem zkoušel už dost všelijakých
rozšíření, ale fungovalo jen takových 50%.

Nahoru Odpovědět 14.10.2012 21:50
Za posledních 200 miliónů let se nic zvláštního nestalo, akorát dinosauři vymřeli a opice se naučily programovat.
Avatar
samo007
Redaktor
Avatar
samo007:

Tak to je nad moje schopnosti :)
Ako zašifrujem ten súbor? Napadlo ma, že by som pri úprave súboru vymenil starý za nový.

 
Nahoru Odpovědět 14.10.2012 21:57
Avatar
TomBen
Redaktor
Avatar
Odpovídá na samo007
TomBen:

Ono je otázka, jak moc to potřebuješ zabezpečit.
Jestli to máš do toho programu, cos dělal ty otázky, tak by to snad
nemuselo být chráněné jako raketové odpalovací kódy, ne? ;)

Nahoru Odpovědět 14.10.2012 22:01
Za posledních 200 miliónů let se nic zvláštního nestalo, akorát dinosauři vymřeli a opice se naučily programovat.
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na samo007
Kit:

Můžeš použít třeba Vigenèrovu šifru. Není zas tak složitá, aby se nedala v GM napsat na několika řádcích. Zřejmě nebudeš potřebovat sílu PGP :)

Nahoru Odpovědět 14.10.2012 22:17
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
samo007
Redaktor
Avatar
Odpovídá na TomBen
samo007:

PRESNE! :D
Má to byť na tie otázky. Profesorka to chce použiť na testovanie žiakov a stým som nerátal :P
Takže na to aby to bolo spoľahlivé, musí to byť zabezpečené. Ale nie, nieje to na "raketové odpalovací kódy" :)

 
Nahoru Odpovědět 14.10.2012 22:23
Avatar
TomBen
Redaktor
Avatar
Odpovídá na samo007
TomBen:

Kit radí dobře. Jednoduchá šifra snadno odradí běžné zvědavce.
Ono někdy stačí to nějak divně ukládat, něco přehodit a přejmenovat.
Když ti žáci budou v učebně a pod dohledem, tak za dobu určenou
k otestování nebudou schopni prolomit ani nejslabší ochranu.

Nahoru Odpovědět 14.10.2012 22:29
Za posledních 200 miliónů let se nic zvláštního nestalo, akorát dinosauři vymřeli a opice se naučily programovat.
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na samo007
Kit:

Pokud budeš mít otázky v databázi na serveru přístupné přes HTTPS, tak se ti do nich nedostanou a profesorka si je bude moct v klidu centrálně upravovat. Ani nebudeš muset nic šifrovat.

Nahoru Odpovědět 14.10.2012 22:36
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
samo007
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Kit
samo007:

Tebe sa to povie. Len keby som to vedel. Určite to nieje také jednoduché a free verzia Gamemaker-u nepodporuje tieto spojenia.

Chcel by som použiť tú šifru, ale neviem ako to napísať do kódu. (je potrebná ak diakritika )

 
Nahoru Odpovědět 14.10.2012 23:08
Avatar
samo007
Redaktor
Avatar
Odpovídá na TomBen
samo007:

Ako použijem tú šifru do súborov .INI?

 
Nahoru Odpovědět 15.10.2012 7:56
Avatar
samo007
Redaktor
Avatar
Odpovídá na TomBen
samo007:

Ako naprogramujem tú šifru?

 
Nahoru Odpovědět 15.10.2012 7:57
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Nahoru Odpovědět 15.10.2012 15:36
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
TomBen
Redaktor
Avatar
Odpovídá na samo007
TomBen:

JJ. Algoritmus je jednoduchý, ani v GML by neměl být problém.

Nahoru Odpovědět 15.10.2012 15:46
Za posledních 200 miliónů let se nic zvláštního nestalo, akorát dinosauři vymřeli a opice se naučily programovat.
Avatar
samo007
Redaktor
Avatar
Odpovídá na David Čápka
samo007:

Ďakujem, ale potrebujem aj diakritiku. Ako to dosiahnuť? Stačí nejako vylepšiť tu šifru?

 
Nahoru Odpovědět 15.10.2012 16:50
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na samo007
David Čápka:

Podle mě je blbost dělat to touhle šifrou, dělat to v GameMakeru a i vůbec něco šifrovat. Budou s tím jen problémy, ale to je tvoje věc. S diakritikou bude problém, ale když si uděláš vlastní seznam znaků abecedy (stačí string), tak to půjde.

Nahoru Odpovědět 15.10.2012 16:54
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
samo007
Redaktor
Avatar
Odpovídá na David Čápka
samo007:

Veď ty si to navrhol. Ja len potrebujem zabezpečiť súbor, aby sa dal čítať iba v Gamemakeru. Ale neviem ako.

Editováno 15.10.2012 17:00
 
Nahoru Odpovědět 15.10.2012 16:59
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na samo007
David Čápka:

Otázka je spíše proč než jak.

Nahoru Odpovědět 15.10.2012 17:07
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
samo007
Redaktor
Avatar
Odpovídá na David Čápka
samo007:

Tak na to nájdeš odpoveď vyššie :)

 
Nahoru Odpovědět 15.10.2012 17:10
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na samo007
David Čápka:

Hmm, celý problém je v tom, že používáš prostě špatný nástroj. GM na tohle není určený a jakkoli to vyřešíš, tak to bude pracné a neohrabané. Třeba v .NET máš na tohle třídu, kterou jen zavoláš a to je celé. Pokud se otázky nemusí měnit, zabalil bych je do EXE, to GM umožňuje jednoduše a teoreticky by si nikdo nemusel všimnout, že to něco rozbaluje do tempu. Šifrování bych v tom vůbec nepsal.

Nahoru Odpovědět 15.10.2012 17:34
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
samo007
Redaktor
Avatar
Odpovídá na David Čápka
samo007:

Aj mňa to napadlo použiť EXE, ale to by bol problém vytvárať nové otázky.
Ano, Gamemaker na to nieje určený.
Myslel som, že sa to jednoducho bude dať zabezpečiť. Ale Kit niečo spomínal s prístupom admina. Možno, ak by sa to celé dalo napr. do zložky "Program files", ktorá je kvôli bezpečnosti zablokovaná (okrem prístupu admina), tak by nič netrebalo riešiť.

 
Nahoru Odpovědět 15.10.2012 19:11
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na samo007
David Čápka:

Myslím, že tam můžeš stejně, minimálně číst, pokud to není ve škole nějak extra zabezpečené. Ale za tu dobu co to tu řešíš bys to napsal znovu v C#, jen konstatuji.

Nahoru Odpovědět 15.10.2012 19:16
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na David Čápka
Kit:

To by se muselo spouštět pod jiným uživatelem, aby se to dalo ochránit. Podle mne je daleko schůdnější a praktičtější ta databáze, která běží pod jiným uživatelem nebo dokonce na jiném stroji. Jen to přístupové heslo bych v aplikaci trochu rozložil, aby nebylo tak snadno vyhledatelné.

Nahoru Odpovědět 15.10.2012 19:24
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
samo007
Redaktor
Avatar
Odpovídá na David Čápka
samo007:

Ja nie. Ty by si to zvládol za pár sekúnd, ale ja C# neovládam, pretože nemám dosť času a tejto diskusie sa venujem cez mobil. Chcem to vedieť, ale ak sa tomu budem venovať tak, aby som stíhal aj ostatné povinnosti, nenaučím sa to. A zanedbať všetko ostatné tiež nemôžem. Jednoducho potrebujem viac času. Len konštatujem :)

Editováno 15.10.2012 19:27
 
Nahoru Odpovědět 15.10.2012 19:26
Avatar
TomBen
Redaktor
Avatar
Odpovídá na samo007
TomBen:

No jo, ale to je fakt problém. :)
Chceš programovat a neumíš to. Chceš se to naučit a nemáš čas.
Tady můžeš dostat radu, ale ostatní musíš udělat ty sám.
Nebo si to můžeš koupit. Když nabídneš 80Kč/hodinu práce,
lidi tady okolo ti to určitě napíšou i s věnováním. 8-)

Jinak bych to udělal tak, že bych místo ini použil dva soubory.
V jednom budou otázky, v druhém odpovědi. Proházím je mezi sebou.
Např. odpověď na otázku jedna bude padesátásedmá v druhém souboru.
Pořadí proházení můžeš udělat matematicky ( pokud se cítíš ) nebo
si napiš vzor ručně (57,6,18,9..) Vzorů může být víc a v editoru
otázek se zvolí jaký vzor je použit. Číslo vzoru bude znát tvůrce
otázek a jednoduše ho po zapnutí zadá. Tak nebudou soubory nikomu
na nic, pokud nebude vědět číslo vzoru.

Je to jednodušší než šifra a pokud ani na tohle nemáš čas, nech to plavat.
Na světě je spousta zajímavějších věcí. ;)

Nahoru Odpovědět 15.10.2012 21:50
Za posledních 200 miliónů let se nic zvláštního nestalo, akorát dinosauři vymřeli a opice se naučily programovat.
Avatar
samo007
Redaktor
Avatar
Odpovídá na TomBen
samo007:

Tak to máš pravdu :)

Je to taký začarovaný kruh s tým časom, ale čo už.

Problém je v tom, že môj Gamemaker ani nepodporuje prácu napr. s databázami.

To je fajn nápad rozdeliť to na tie dve časti.
"...a pokud ani na tohle nemáš čas, nech to plavat." ...To už by som hádam zvládol :)
Vyskúšam to dať do "Program files" v škole a uvidím, ako to bude fungovať. Potom jednoducho by som vložil odkaz na program a je to.

Ale skúsim to aj spraviť tak, ako vravíš.

Ďakujem

 
Nahoru Odpovědět 15.10.2012 22:06
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na samo007
Kit:

Asi je načase Game Maker opustit a začít programovat ;)

Nahoru Odpovědět 15.10.2012 22:09
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
samo007
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Kit
samo007:

Ano. Hneď ako to dokončím, tak to opustím. Nemá to zmysel. Gamemaker je skvelý na jednoduché 2D hry, ale keď už treba niečo zložitejšie, nedokáže nič.

Bude to pre mňa náročné prebúrať sa základmi C# a určite to potrvá, kým niečo poriadne vytvorím. Tento týždeň mi ale asi nezostane času na nič :/

 
Nahoru Odpovědět 15.10.2012 22:23
Avatar
TomBen
Redaktor
Avatar
TomBen:

Game Maker byl stvořen na jednoduché hry.
Ne, že by v něm nešlo víc, ale není to dobrý nápad pro ty, kdo začínají programovat.
Něco jako tohle: Kladivem můžu provozovat hudbu, ale je snazší
s ním prostě jen zatloukat hřebíky. Kladivo je na zatloukání skvělé, protože je k tomu stavěné.

Editováno 15.10.2012 22:49
Nahoru Odpovědět  +1 15.10.2012 22:48
Za posledních 200 miliónů let se nic zvláštního nestalo, akorát dinosauři vymřeli a opice se naučily programovat.
Avatar
samo007
Redaktor
Avatar
Odpovídá na TomBen
samo007:

Tak to je až príliš jednoduchý príklad :)
Ano, ja si to uvedomujem, ale ak by som nenašiel Gamemaker, nešiel by som asi ani tento web.
Gamemaker mi pripadá ako droga. Keď začneš, nevieš prestať :)
To vďaka svojej jednoduchosti. Tým sa ale stáva aj zložitým, ak chceš niečo konkrétne.

 
Nahoru Odpovědět 15.10.2012 22:59
Avatar
TomBen
Redaktor
Avatar
Odpovídá na samo007
TomBen:

Já jsem k tomu přišel z druhé strany. Nejprve jsem programoval, ale vadilo
mi, že vytvořené věci prostě nevypadají dobře.
Mohou být sice neskutečně sofistikované, ale NENÍ TO VIDĚT. Navíc mě baví
tvořit hry a to je šílená práce v jakémkoli jazyce.
Game Maker mi dává rámec, který přesně definuje, kdy se zábava mění v dřinu.
Když něco tvořím a začne to vypadat složitě, začnu obvykle později znovu.
Nechávám si jen jednoduchá řešení. I u složitých problémů.

Nahoru Odpovědět 15.10.2012 23:09
Za posledních 200 miliónů let se nic zvláštního nestalo, akorát dinosauři vymřeli a opice se naučily programovat.
Avatar
samo007
Redaktor
Avatar
Odpovídá na TomBen
samo007:

Ano, má to výhody. Ale aj nevýhody :)

 
Nahoru Odpovědět 16.10.2012 15:56
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 37 zpráv z 37.