Mnohem více particles v Game Makeru

Ostatní jazyky GameMaker Efekty Mnohem více particles v Game Makeru

Mnohem více particles v Game Makeru (určeno primárně pro verzi GM 8.0 ). Většina článků o efektech založených na particles (částicích) se zmiňuje především o základní přednastavené sadě. Tím ale možnosti Game Makeru zdaleka nekončí. Díky možnosti zvolit jako základ částice vlastní obrázek, lze vytvořit obrovskou škálu různých částicových efektů.

Já jsem si vytvořil něco jako šablonu. Jde o gmk soubor, kde je jeden jediný objekt. Je to výborné na přípravu a zkoušení částicových efektů. Uprostřed velkého programu, plného dalších kódů, se nastavení částic může stát obtížným, ne-li neřešitelným problémem. Pokud se ale částice připraví samostatně a objekt se potom přes import resources vloží do programu jako hotový kus, ušetří se mnoho času.

Pro použití musíte ovládat jazyk gml alespoň na tolik, abyste rozuměli funkcím a jejich parametrům. Jsou zde použity pouze ikony s kódem, takže pro úplné začátečníky to není. Dále je třeba zmínit že jakékoli částicové efekty jsou dostupné jen v plné verzi. Všechny exe v přiložených ukázkách jsou postaveny na stejné šabloně a jak sami můžete vidět, efekty mohou být velice odlišné. U každého exe je přibalen gmk za kterého vznikl, takže si můžete prohlédnout nastavení kteréhokoli efektu. Rozhodně je dobré si všimnout, že některé efekty jsou zajímavé díky vypnutí vykreslování jednobarevného podkladu, takže se pak efekt nemaže s každým draw eventem.

Když budete mít nějaké své vlastní pěkné efekty, neváhejte je tady taky ukázat.


 

Stáhnout

Staženo 266x (6.69 MB)
Aplikace je včetně zdrojových kódů v jazyce GameMaker

 

  Aktivity (1)

Článek pro vás napsal TomBen
Avatar
-

Jak se ti líbí článek?
Celkem (1 hlasů) :
4444 4


 


Miniatura
Předchozí článek
GameMaker - Efekty
Miniatura
Všechny články v sekci
GameMaker - Efekty
Miniatura
Následující článek
2D odlesky v GameMakeru

 

 

Komentáře

Avatar
Zdeněk Pavlátka
Tým ITnetwork
Avatar
Zdeněk Pavlátka:

Pěkné. Ty kódy jsou psané ručně?

Odpovědět 21.3.2013 9:47
Kolik jazyků umíš, tolikrát jsi programátor.
Avatar
TomBen
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Zdeněk Pavlátka
TomBen:

No ano. Generátor dělá mnohem větší bordel. :D

Odpovědět 21.3.2013 15:42
Za posledních 200 miliónů let se nic zvláštního nestalo, akorát dinosauři vymřeli a opice se naučily programovat.
Avatar
Zdeněk Pavlátka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na TomBen
Zdeněk Pavlátka:

To já na efekty většinou (+-80%) používám prográmek z Yoyo games. Můžu se hned dívat jak efekt vypadá a nemusím čekat než se to spustí v Game makeru.

http://sandbox.yoyogames.com/games/53085-lithium-particle-designer
Odpovědět 21.3.2013 19:44
Kolik jazyků umíš, tolikrát jsi programátor.
Avatar
TomBen
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Zdeněk Pavlátka
TomBen:

Neumí to vlastní sprite jako částici, ale jinak celkem dobrý.
K využití je ale potřeba těm částicím stejně rozumět. Ještě
jsem někde viděl i nějaký jiný generátor. Asi jich bude víc.

Pro začátečníky je stejně lepší když si to nejprve zkusí v kódu.
Rozdíl je pak v tom, že budou mít nejprve představu efektu
a potom to prostě napíšou. V generátoru můžou hodinu
náhodně klikat a nic zajímavého pravděpodobně nevznikne.

Odpovědět 21.3.2013 20:19
Za posledních 200 miliónů let se nic zvláštního nestalo, akorát dinosauři vymřeli a opice se naučily programovat.
Avatar
Odpovědět 26.6.2013 22:23
I bez motta se dá žít
Avatar
Neaktivní uživatel:

Particle designer je skvělý, taky ho používám.
Výhoda je že jde zapnout advanced mod a pak už se píše v GML.
Verze 2.5.3 už umí i vlastní sprite.

Odpovědět  +3 6.8.2013 19:34
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Zdeněk Pavlátka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na TomBen
Zdeněk Pavlátka:

Chvilka hraní s particle designerem, malá úprava získaného kódu(náhodné barvy) a trocha hraní s GML:

Odpovědět 23.11.2013 19:00
Kolik jazyků umíš, tolikrát jsi programátor.
Avatar
TomBen
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Zdeněk Pavlátka
TomBen:

Když se ti líbí, klidně ho používej. :-)
Já měl spíš na mysli, že je dobré částicovým efektům v gml rozumět,
než že bych chtěl bojovat proti používání generovaného kódu.

Odpovědět  +1 23.11.2013 23:24
Za posledních 200 miliónů let se nic zvláštního nestalo, akorát dinosauři vymřeli a opice se naučily programovat.
Avatar
Zdeněk Pavlátka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na TomBen
Zdeněk Pavlátka:

Generovaný kód je rychlejší a snadnější na tvorbu, ale když mu nebudeš rozumět, bude ti k ničemu.

Odpovědět  +1 24.11.2013 8:53
Kolik jazyků umíš, tolikrát jsi programátor.
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 9 zpráv z 9.