Nekonečný sprite - GameMaker

Ostatní jazyky GameMaker Efekty Nekonečný sprite - GameMaker

Následující tutoriál vám ukáže jak udělat iluzi nekonečně dlouhého spritu. Možnosti využití jistě vymyslíte samy. Dalo by se to využít jako dekorativní pruhy v menu, skrolující nápisy...
Takže co všechno budeme potřebovat? Hlavní je sprite. Sprite musí být větší, nebo stejně velký jako je room. Sice píšu větší, ale stačí když větší ve směru pohybu; tj. pro vodorovný pohyb širší a pro svislý pohyb vyšší. Origin spritu nastavíme libovolně. Ovšem z důvodu pozicování v Room Editoru bude nejlepší origin vycentrovat. Dále budeme potřebovat jeden objekt - obj_scroll. Objektu přiřadíme náš sprite.

Následující kód je určen pro vodorovný posun!
V Create nastavíme rychlost pohybu:

hspeed = 5;//rychlost je libovolná

A do Stepu vložíme následující kód:

if(hspeed > 0){
   if(x>=room_width+sprite_xoffset)
      x -= 2*sprite_width;
} else {
   if(x<=-sprite_width+sprite_xoffset)
      x += 2*sprite_width;
}

Pokud víte, že hspeed bude stálá , je možné vynechat jednu větev podmínky. Nepatrně se tím sníží náročnost kódu.

Následující kód je určen pro svislý posun!
V Create nastavíme rychlost pohybu:

vspeed = 5;//rychlost je libovolná

A do Stepu vložíme následující kód:

if(vspeed > 0){
   if(y>=room_height+sprite_yoffset)
      y -= 2*sprite_height;
} else {
   if(y<=-sprite_height+sprite_yoffset)
      y += 2*sprite_height;
}

Pokud víte, že vspeed bude stálá, je možné vynechat jednu větev podmínky. Nepatrně se tím sníží náročnost kódu.

To nejdůležitější přijde nakonec. Umístění instancí do roomu. V room editoru musíme umístit dvě instance objektu obj_scroll a to takovým způsobem, aby vyplnily celou šířku/výšku roomu. Toho nejlépe dosáhneme tak, že obě instance budou na krajích přesahovat mimo room.

Je absolutně nezbytné, aby obě instance přesně lícovaly; tj. nesmí mezi nimi být mezera, ani se nesmí překrývat! To by melo za následek nevzhlednou mezeru.


 

  Aktivity (1)

Článek pro vás napsal sutr90
Avatar

Jak se ti líbí článek?
Celkem (2 hlasů) :
333 33


 


Miniatura
Všechny články v sekci
GameMaker - Efekty

 

 

Komentáře

Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zatím nikdo nevložil komentář - buď první!