GameMaker - Efekt starého filmu

Ostatní jazyky GameMaker Efekty GameMaker - Efekt starého filmu

Script na efekt napodobující zrnění starých filmů.

Následující kód umístíte do Draw eventu například samostatného objektu (obj_old_movie) a ten pak umístíte do místnosti.

// deklarace dočasných proměnných
var xx, yy, old_color;

// uložíme si současnou barvu nastavenou pro vykreslování
old_color = draw_get_color();

// vykreslení zahnědlého obdélníku - lepší efekt
draw_set_alpha(0.2);
draw_set_color(make_color_rgb(145,94,0));
draw_rectangle(view_xview[0], view_yview[0], view_wview[0], view_hview[0], false);
draw_set_alpha(1);

// změníme barvu vykreslování na odstín šedi
draw_set_color(make_color_rgb(220,220,220));

// vykreslování zrnění a čar přes obrazovku - čím vyšší číslo opakování tím větší intenzita
for (i = 0; i < 30; i+=1)
{
    // souřadnice určíme pomocí view - současná pozice view (vzhledem k současné pozici v místnosti, počítáno od levého rohu) + náhodně vygenerované číslo (min 0 max šířka view)
    xx = view_xview[0] + random(view_wview[0]);
    yy = view_yview[0] + random(view_hview[0]);

    // vykreslení zrnění - trojúhelník o náhodných souřadnicích
    draw_triangle(xx - random(3), yy - random(3), xx + random(3), yy + random(3), xx + random(5), yy + random(5), false);

    // náhodně se vykreslující čára přes obrazovku
    if (floor(random(150)) == 0)
        draw_line_width(xx, view_yview[0], xx, view_yview[0] + view_hview[0], 1 + random(2))
}

// pro vykreslování se nastaví původní barva
draw_set_color(old_color);

Efekt můžete ještě obohatit o překreslení obrazovky dočasně na odstíny šedi: http://www.itnetwork.cz/…f32c1a56754f


Galerie


 

Stáhnout

Staženo 266x (13.22 kB)
Aplikace je včetně zdrojových kódů v jazyce GameMaker

 

  Aktivity (1)

Hru pro vás napsal David Jančík [sczdavos]
Avatar
Autor je vášnivý programátor v .NET C# a PHP. Nezná slovo "nelze", nebojí se zkoušet nepoznané a pronikat do nových technologií.

Jak se ti líbí článek?
Celkem (1 hlasů) :
55555


 


Miniatura
Všechny články v sekci
GameMaker - Efekty
Miniatura
Následující článek
Mnohem více particles v Game Makeru

 

 

Komentáře

Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
David Čápka:

Pěkný tutoriál! :) Plácnul bych přes celý screen ještě průhledný hnědý rectangle, aby to chytilo i barvu starých filmů.

Odpovědět 4.3.2012 20:02
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
Odpovědět  +1 4.3.2012 20:24
Čím více času dostaneš, tím méně ho máš.
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovědět 4.3.2012 20:24
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
Kešu
Redaktor
Avatar
Kešu:

Ještě se dá dodělat šum jednoduše pomocí draw_backgrou­nd_tiled_ext - stačí si udělat třeba 100x100 velký obrázek šumu a ten pak přes funkci vykreslovat na náhodných pozicích. :)

Odpovědět 30.8.2012 21:52
All your base are belong to us!
Avatar
Tkadlec1234
Člen
Avatar
Tkadlec1234:

dobrý :)

Editováno 14.3.2013 9:36
 
Odpovědět 14.3.2013 9:35
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 5 zpráv z 5.