ASCII Art

Ostatní jazyky GameMaker Efekty ASCII Art

Tento prográmek, jsem stvořil celkem narychlo pro minisoutěž s podtitulem MACHR NA EFEKTY - ASCII art. Jde o tzv. DEMO čili demonstrační ukázku možností. Tradice těchto ukázek sahá do pradávných dob prvních domácích počítačů, kdy šlo hlavně o to předvést schopnosti těchto strojů. Při neskutečně malých rychlostních možnostech tehdejších procesorů, na pár bytech paměti dělávali tehdejší programátoři (opravdoví MACHŘI) přímo ve strojovém kódu takové zázraky, že se uživatelům tajil dech a skoro nábožně sledovali, co jim to jejich milovaná mašinka předvádí, když se s tím zatraceně dobře umí (vlastně šlo taky o předchůdce benchmarků, protože se na nich poměřovala výpočetní síla strojů). Dneska je situace jiná. Procesory jsou tak rychlé, že když programátor zapomene smazat zbytečné bloky kódu, většinou se to vůbec nepozná. Paměť je tak velká, že ji ručním psaním nelze zaplnit a programátoři programují v assembleru (přepis číselného strojového kódu do zkratek) jen velice vzácně. A přesto je retro vzhled starých ukázkových programů dnes ve veliké oblibě a to, co dříve bylo překonáváním výkonnostních hranic, je dnes módní styl.

Abych moc netlachal dinosauří řečí, přejdu teď rovnou k tomu kousku, který jsem napsal já. Protože jsem tvořil s minimálním časovým rozpočtem, není přiložený kód nijak rozumně čitelný a přepisovat to do srozumitelna po akci už se mi ani za mák nechtělo, tak alespoň popíšu, co je podstatou věci. Protože pro ASCII art jsou použitelné pouze techniky zacházející se znaky, zvolil jsem jako základní jednotku objekt vykreslující náhodně se měnící znak v tradiční zelené barvě na ještě tradičnějším černém podkladu. Na tom zatím celkem nic není a podobný princip už byl použit mnohokrát v různých podobách (např. MATRIX). Já jsem se rozhodl, že budu s písmenky zacházet podobně jako s particles, tedy rozprostřít v ploše a pak přitahovat k nějakému jinému objektu (attractor) nebo nechat padat, případně se lineárně pohybovat sem a tam do taktu skvělé původní muziky, která mě okouzlovala na mém Didaktiku Gama už před lety a je zaručeně pravá ze skvělé osmibitové hry Titanic (jinak mi to zní jako nějaká Bondovka - kdovíkde to tehdejší tvůrci vzali nebo co je inspirovalo). Když jsem napsal základ pohybu písmenek, tak jsem si cca hodinu hrál s parametry (časy, rychlosti, vektory pohybu) a šlo s tím vyklikat celou řadu skvělých efektů. Pokud jste v Game Makeru opravdu dobří a troufnete si číst můj prasekód, můžete zkusit měnit křivky po kterých se attractor pohybuje, délky trvání nebo reakce částic. Já jsem se nakonec ustálil na efektu, který je vidět ve finálním exe. Šel přesně v duchu použité hudby, ladil s konceptem a nechal se nekonečně dlouho opakovat bez toho, aby příliš nudil. Drobné textové poselství jsem přidal ve stejně tradičním duchu, jak bývalo zvykem v dávných Demo prográmcích.

Vypíná se to ESC, jak je v GM běžné,
funguje F4 pro změnu okno<->FS
a F1, hm, no přesvědčte se sami.

Užijte si písmenek.


Galerie

Program byl vytvořen v roce 2013.

 

Stáhnout

Staženo 250x (24.38 MB)
Aplikace je včetně zdrojových kódů v jazyce GameMaker

 

  Aktivity (1)

Program pro vás napsal TomBen
Avatar
-

Jak se ti líbí článek?
Celkem (3 hlasů) :
55555


 


Miniatura
Všechny články v sekci
GameMaker - Efekty
Miniatura
Následující článek
Mnohem více particles v Game Makeru

 

 

Komentáře

Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zatím nikdo nevložil komentář - buď první!