Základní akce pomocí GML kódu - Extra akce (particles)

Ostatní jazyky GameMaker GML Základní akce pomocí GML kódu - Extra akce (particles)

Particles (částice, speciální efekty)

'Create Part System'

index=part_system_create();//přiřadí particle system proměnné index (může se jmenovat i jinak) -> bude se používat v ostatních fcích

'Destroy Part System'

part_system_destroy(index);

'Clear Part system'

part_system_clear(index);

'Create Particle'

index=part_type_create();//přiřazení do proměnné index
part_type_shape(index,shape);
part_type_size(index,size_min,size_max,size_incr,size_rand);
part_type_color(index,color_start,color_middle,color_end);
//je zde více fcí. zde jsou ukázány pouze ty které používají ikonky

’Particle Color’

part_type_color1(ind,color1)//barva která bude použita pro částici
part_type_color2(ind,color1,color2)//dvě barvy které se budou interpolovat
part_type_color3(ind,color1,color2,color3)//podobné jako předchozí zde se však budou interpolovat tři barvy -> start, v půlce a nakonci
part_type_color_mix(ind,color1,color2)
part_type_color_rgb(ind,rmin,rmax,gmin,gmax,bmin,bmax)
part_type_color_hsv(ind,hmin,hmax,smin,smax,vmin,vmax)

'Particle Life'

part_type_life(index,life_min,life_max);

'Particle Speed'

part_type_speed(index,speed_min,speed_max,speed_incr,speed_rand);
part_type_direction(index,dir_min,dir_max,dir_incr,dir_rand);

'Particle Gravity'

part_type_gravity(index,grav_amount,grav_dir);

'Particle Secondary'

part_type_death(index,death_number,death_type);

'Create Emitter'

index=part_emitter_create(ps);//ps je index částicového systému
part_emitter_region(ps,index,xmin,xmax,ymin,ymax,shape,distribution);//ps je index částicového systému, index je index emitteru

'Destroy Emitter'

part_emitter_destroy_all(ps)//ps je index emitteru

'Burst from Emitter

part_emitter_burst(ps,index,parttype,number);// ps je index částicového systému, index je index emitteru, parttype je index částice

'Stream from Emitter'

part_emitter_stream(ps,index,parttype,number);// ps je index částicového systému, index je index emitteru, parttype je index částice

CD

//před použitím následujících fcí musíte zavolat funkci:

cd_init();

'Play CD'

cd_play(first,last);

'Stop CD'

cd_stop();

'Pause CD'

cd_pause();

'Resume CD'

cd_resume();

'Check CD'

if cd_present()=true{
//akce
}

'Check CD playing'

if cd_playing()=true{
//akce
}

Other (ostatní)

'Set Cursor';

window_set_cursor(curs);
//toto nastaví kurzor na výchozí nastavení (v dodatcích na konci článku jsou vypsané typy kurzorů)
//pokud chcete použít místo kurzoru sprite použijte následující kód
cursor_sprite=sprite0;//změna kurzoru na vybraný sprite

'Open a Web Page'

execute_shell('http//www.devbook.cz',0);

 

  Aktivity (1)

Článek pro vás napsal David Jančík [sczdavos]
Avatar
Autor je vášnivý programátor v .NET C# a PHP. Nezná slovo "nelze", nebojí se zkoušet nepoznané a pronikat do nových technologií.

Jak se ti líbí článek?
Celkem (2 hlasů) :
55555


 



 

 

Komentáře

Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zatím nikdo nevložil komentář - buď první!