Základní akce pomocí GML kódu - Skóre, životy a zdraví

Ostatní jazyky GameMaker GML Základní akce pomocí GML kódu - Skóre, životy a zdraví

Score (skóre)

'Set Score'

score=hodnota;

'Test Score'

if score=hodnota{
//akce
}

'Draw Score'

draw_text(x,y,'Score: ' + string(score));

'Show Highscore'

highscore_set_background(back);//obrázek na pozadí
highscore_set_border(show);//rámeček -> 1 (ano), 0 (ne)
highscore_set_colors(back,new,other);//nastavení barviček, new -> nový vstup, other -> další položky
highscore_set_font(name,size,style);//nastavení stylu písma -> 0=normální, 1=tučné, 2=kurzíva, 3=tučná kurzíva
highscore_show(numb);//tento příkaz zobrazí listinu výtězů, numb nahraďte skórem -> pro kontrolu zda je dostatečně vysoké pro zápis na listinu
//Pozn.: pro listinu jde nastavit ještě více věcí, zde jsou ukázány pouze ty co se dají nastavit pomocí ikonky

'Clear Highscore'

highscore_clear();

Lives Section

'Set Lives;

lives=hodnota;

'Test Lives'

if lives=hodnota{
//akce
}

'Draw Lives'

draw_text(x,y,'Lives: ' + string(lives));

'Draw Life Images'

// příkaz není ale můžete použít následující kód. sprite0 je obrázek který bude použit. 'a' (na pátém řádku) je vzdálenost spritů -> nastavte si jak chcete
var a;
a=0;
repeat(lives){
draw_sprite(sprite0,0,view_xview+a,view_yview);
a+=16;
}

Health (zdraví)

'Set Health'

health=hodnota;

'Test Health'

if health=akce{
//akce
}

'Draw Health'

draw_healthbar(x1,y1,x2,y2,amount,backcol,mincol,maxcol,direction,showback,showborder);

'Score Caption'

show_score=value;//1 (ano), 0 (ne)
caption_score=text;
show_lives=value;//1 (ano), 0 (ne)
caption_lives=text;
show_health=value;//1 (ano), 0 (ne)
caption_health=text;

 

  Aktivity (1)

Článek pro vás napsal David Jančík [sczdavos]
Avatar
Autor je vášnivý programátor v .NET C# a PHP. Nezná slovo "nelze", nebojí se zkoušet nepoznané a pronikat do nových technologií.

Jak se ti líbí článek?
Celkem (7 hlasů) :
4.714294.714294.714294.714294.71429


 



 

 

Komentáře

Avatar
Vilém Koleček:

Mám jen dotaz, jak můžu udělat, aby se skóre zvýšilo o 5. tedy +5. V ikonách bych zaškrtnul možnost Relative, ale tady fakt nevím, jak to udělat, a docela by mě to zajímalo :)

 
Odpovědět 29.5.2014 17:22
Avatar
Zdeněk Pavlátka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovědět 29.5.2014 17:31
Kolik jazyků umíš, tolikrát jsi programátor.
Avatar
Martin Bednář (xbedm01):

Pro lepší pochopení (asi jsi začátečník):
score+=5 znamená to samé co score=score+5,
proměnnou score tedy nastavíš na hodnotu o 5 zvýšenou

Odpovědět 29.5.2014 18:03
I bez motta se dá žít
Avatar
Odpovídá na Zdeněk Pavlátka
Vilém Koleček:

Jojo, děkuju moc :D a pravda, opravdu jsem začátečník, a chci se trochu naučit GML, ale stále ho občas nechápu :D

 
Odpovědět 30.5.2014 15:21
Avatar
polemes
Redaktor
Avatar
polemes:

mě nejde show highscore nevím proč možna dvůli tomu poslednímu řádku.

Odpovědět 3.7.2015 6:28
5 + 5 = 1010
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 5 zpráv z 5.