Základní akce pomocí GML kódu - Vykreslování (Draw)

Ostatní jazyky GameMaker GML Základní akce pomocí GML kódu - Vykreslování (Draw)

Drawing (kreslení)

'Draw Sprite'

draw_sprite(sprite,subimage,x,y);

'Draw Background'

draw_background(back,x,y)//jeden obrázek
draw_background_tiled(back,x,y);//opakovat obrázek

'Draw Text'

draw_text(x,y,text);

'Draw Scaled Text'

draw_text_transformed(x,y,text,xscale,yscale,úhel);

'Draw Rectangle'

draw_rectangle(x1,y1,x2,y2,outline);//Outline 1 - ano, 0 - ne

'Horizontal Gradient'

draw_rectangle_color(x1,y1,x2,y2,col1,col2,col3,col4,outline);
//col1 a col4 první barva (vlevo), col2 a col3 druhá barva

'Vertical Gradient'

draw_rectangle_color(x1,y1,x2,y2,col1,col2,col3,col4,outline);
//col1 a col2 první barva (horní), col3 a col4 druhá barva

'Draw Ellipse'

draw_ellipse(x1,y1,x2,y2,outline);//outline 1 -> ano, 0 -> ne

'Gradient Ellipse'

draw_ellipse_color(x1,y1,x2,y2,col1,col2,outline);
//col1 je prostřední barva, col2 je barva na pokraji

'Draw Line'

draw_line(x1,y1,x2,y2);

'Draw Arrow'

draw_arrow(x1,y1,x2,y2,velikost);//velikost v pixelech

Settings (nastavení)

'Set Color'

draw_set_color(col);//barvy jsou vypsány v dodatku na konci článku

'Set Font'

draw_set_font(font);
draw_set_halign(halign);//můžete nastavit na fa_left, fa_center, fa_right.
draw_set_valign(valign);//můžete nastavit na fa_top, fa_middle, fa_bottom.

'Set Full Screen'

window_set_fullscreen(full);//0 -> window mode, 1 -> full screen.

Other (ostatní)

'Take Snapshot'

screen_save(název_souboru);

'Create Effect'

effect_create_below(druh,x,y,velikost,barva)//vytvoří efekt zadaného druhu (vypsány pod článkem v dodatku)velikosti jsou následující: 0 = malý, 1 = střední, 2 = velký. efekt je vytvořen pod objekty v hloubce 100000.
effect_create_above(druh,x,y,velikost,barva)//stejné jako předchozí příkaz s tím že efekt je vytvořen nad objekty v hloubce -100000.

Dodatek -> druhy efektů

  • ef_explosion
  • ef_ring
  • ef_ellipse
  • ef_firework
  • ef_smoke
  • ef_smokeup
  • ef_star
  • ef_spark
  • ef_flare
  • ef_cloud
  • ef_rain
  • ef_snow

Dodatek -> druhy přechodů

Zde jsou hodnoty, které mohou být použity jako efekt při přechodu do jiné místnosti

  • 0 = no effect
  • 1 = Create from left
  • 2 = Create from right
  • 3 = Create from top
  • 4 = Create from bottom
  • 5 = Create from center
  • 6 = Shift from left
  • 7 = Shift from right
  • 8 = Shift from top
  • 9 = Shift from bottom
  • 10 = Interlaced from left
  • 11 = Interlaced from right
  • 12 = Interlaced from top
  • 13 = Interlaced from bottom
  • 14 = Push from left
  • 15 = Push from right
  • 16 = Push from top
  • 17 = Push from bottom
  • 18 = Rotate to the left
  • 19 = Rotate to the right
  • 20 = Blend the rooms
  • 21 = Fade out and in

Dodatek -> typy kurzorů

Zde jsou typy kurzorů, které mohou být použity při změně kurzoru myši ve hře

  • cr_default
  • cr_none
  • cr_arrow
  • cr_cross
  • cr_beam
  • cr_size_nesw
  • cr_size_ns
  • cr_size_nwse
  • cr_size_we
  • cr_uparrow
  • cr_hourglass
  • cr_drag
  • cr_nodrop
  • cr_hsplit
  • cr_vsplit
  • cr_multidrag
  • cr_sqlwait
  • cr_no
  • cr_appstart
  • cr_help
  • cr_handpoint
  • cr_size_all

Dodatek -> barvy

Zde jsou základní barvy, které mohou být použity při nastavování barev

  • c_aqua
  • c_black
  • c_blue
  • c_dkgray
  • c_fuchsia
  • c_gray
  • c_green
  • c_lime
  • c_ltgray
  • c_maroon
  • c_navy
  • c_olive
  • c_orange
  • c_purple
  • c_red
  • c_silver
  • c_teal
  • c_white
  • c_yellow

 

  Aktivity (1)

Článek pro vás napsal David Jančík [sczdavos]
Avatar
Autor je vášnivý programátor v .NET C# a PHP. Nezná slovo "nelze", nebojí se zkoušet nepoznané a pronikat do nových technologií.

Jak se ti líbí článek?
Celkem (2 hlasů) :
55555


 


Miniatura
Všechny články v sekci
GameMaker - GML
Miniatura
Následující článek
Naprogramujte arkanoid v GML

 

 

Komentáře
Zobrazit starší komentáře (1)

Avatar
BBScary
Neregistrovaný
Avatar
BBScary:

image_xscale=-1 to ti obrázek převrátí zrdcadlově horizontálně a pokud chceš vertikálně tak image_yscale=-1

 
Odpovědět 17.2.2013 14:53
Avatar
Planeswalker_CZ:

Dík moc :)

Odpovědět 21.2.2013 1:41
Nikdy neříkej, že to nejde, protože se naje blbec, který neví, že to nejde, a udělá to.
Avatar
Kešu
Redaktor
Avatar
Kešu:

Rozhodně bych doporučoval doplnit článek o práci s vertexama - to je docela podstatná funkce GM. :)

Odpovědět 11.5.2013 22:25
All your base are belong to us!
Avatar
TomBen
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Kešu
TomBen:

Tenhle článek je zaměřený na trochu jinou věc a jiný level znalostí.
Ale nikdo ti nebrání napsat nějaký článek. :`

Já osobně si ale myslím, že 3D v Game Makeru je nepraktické
a až na výjimky nepěkné, takže mi vertexy nechybí. :)

Odpovědět 12.5.2013 0:19
Za posledních 200 miliónů let se nic zvláštního nestalo, akorát dinosauři vymřeli a opice se naučily programovat.
Avatar
Kešu
Redaktor
Avatar
Odpovídá na TomBen
Kešu:

Já takhle řeším například vodu :)
http://puu.sh/2PVpf.png

Odpovědět 12.5.2013 0:24
All your base are belong to us!
Avatar
TomBen
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Kešu
TomBen:

Stejně by to měl být ale samostatný článek.
Když k tomu dáš ukázku a vysvětlíš výhody, určitě to má smysl.

Odpovědět 12.5.2013 0:37
Za posledních 200 miliónů let se nic zvláštního nestalo, akorát dinosauři vymřeli a opice se naučily programovat.
Avatar
nisislix
Člen
Avatar
nisislix:

Zdravím, chtěl bych napsat přes script, aby se mi napsal text „Ammo:„ ale neuzná mi to(zřejmě kvůli dvojtečky). Zkoušel jsem to psát normálně, i se závorkami ale ani v jednom případě, mi to neuzná. Nevíte co s tím ?

 
Odpovědět 20.5.2014 16:59
Avatar
nisislix
Člen
Avatar
nisislix:

Zdravím, chtěl bych napsat přes script, aby se mi napsal text „Ammo:„ ale neuzná mi to(zřejmě kvůli dvojtečky). Zkoušel jsem to psát normálně, i se závorkami ale ani v jednom případě, mi to neuzná. Nevíte co s tím ?

 
Odpovědět 20.5.2014 16:59
Avatar
Posix
Člen
Avatar
Odpovídá na nisislix
Posix:

Toto ti nejde? Jinak napiš chybu. Ten tvůj popis "neuzná mi to" je úplně k ničemu.

draw_text(10, 10, "Ammo:");
Odpovědět 20.5.2014 17:07
Proč to dělat jednoduše, když to jde složitě.
Avatar
polemes
Redaktor
Avatar
polemes:

Posix dik za radu :D Nevíš jakou? To že jsem psal
draw_text(x10,y10,":­D")
místo
draw_text(10,10,":D")
:D

Odpovědět 30.6.2015 14:33
5 + 5 = 1010
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 10 zpráv z 11. Zobrazit vše