Hra s dvěma a více jazyky.

Ostatní jazyky GameMaker Ostatní Hra s dvěma a více jazyky.

Jako první vytvořte nový projekt a přidejte 3 sprity.1 sprite bude znázorňovat hráče,druhý sprite bude znázorňovat vlajku česka a třetí sprite bude zázorňovat vlajku GB(velká británie). Pak vytvoříme nový script a do něj napíšeme:

switch (global.language)
{
    case "cs-CZ":         //Přepína do cs verze
        return argument0;
    break;

    case "en-GB":        //Přepíná do en verze
        return argument1;
    break;

}

A script uložíme pod jménem script_language. Jako další vytvoříme objekt hráč. Přidáme event create a z záložky control execute code(šedý papír bez šipky) a do něj:

switch (global.language)
{
    case "cs-CZ":
        hello = "Dobrá práce!Už ti zbývá pouze projít do brány a výhra je tvoje!";
//zobrazí text v češtine.
    break;

    case "en-GB":
        hello = "Good job! It remains only to pass through those gates and to win is yours!";//zobrazí text v angličtině.

    break;
}

Jako další přidáme event key press a left button. Pak opět execute code a do něj

show_message(hello);//zobrazí zprávu hello(viz. víše)

To máme s objektem hráč hotové.

Jako další vytvoříme objekt cz a sprite přidělíme vlajku cs. Pak přidáme event key press a left button a z control set variable (šedý čtverec) a napíšeme.

do variable: global.language a do value: "cs-CZ"

Pak dejte ok a do left button přidejte go to next room.

Pak stejným způsobem vytvoříme i anglickou verzi ale změna bude v set variable v value nebude "cs-CZ" ale "en-GB"

Pak již stačí vytvořit 2 místosti a do 1 dáte vlajku cz a en a do druhé dáte objekt hráče. Doufám že tutoriál vám pomůže s vícejazyčnou hrou.


 

Stáhnout

Staženo 310x (14.83 kB)
Aplikace je včetně zdrojových kódů v jazyce GameMaker

 

  Aktivity (1)

Článek pro vás napsal jakub
Avatar
Autor se věnuje programování v HTML,CSS a nově i v jazyce LabView

Jak se ti líbí článek?
Celkem (4 hlasů) :
3.753.753.753.75 3.75


 


Miniatura
Všechny články v sekci
GameMaker - Ostatní
Miniatura
Následující článek
Mandelbrotova množina v Game Makeru

 

 

Komentáře

Avatar
gamesis
Redaktor
Avatar
gamesis:

Zajímavě řešené :) Ale podle mého názoru trochu "zbytečně dlouhé" Ale to už je věc zvyku.
Osobně bych třeba místo "switch" používal IF (přece jenom "switch" zabere víc místa v kódu a když už bych ten přepínač používal, variabilní "global.language" bych si nevolil string ale integer (nebo real) 1=cz; 2=en; ...
Ale jak řikám, je to jenom o zvyku :) Jinak pěkný tutoš ;)

 
Odpovědět 19.4.2012 23:03
Avatar
jakub
Redaktor
Avatar
Odpovídá na gamesis
jakub:

Dk za radu,ale jak říkáš, je to o zvyku a já ssem an tohle navyklí :)

Odpovědět 20.4.2012 12:34
Uvnitř jsou všichni stejní...
Avatar
Kešu
Redaktor
Avatar
Kešu:

Já osobně používám na všechny texty externí textové soubory, je to daleko rychlejší.

Odpovědět  +1 30.8.2012 21:47
All your base are belong to us!
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 3 zpráv z 3.