Tvorba jednoduché skákačky

Ostatní jazyky GameMaker Plošinovky Tvorba jednoduché skákačky

Skákačka - jednoduchý základ

a procházení místnosti

1. Sprity
Vytvořte si 2 sprity:

  1. bude zeď, pojmenuji ho jako stena_spr
  2. bude hráč, pojmenuji ho třeba hrac_spr

    Rozměry stěny jsem zvolil

    16x16, hráč 32x32.

Hráč je jako červený kruh, stěna jako černý čtvereček.

2. Objekty
Vtvořte si objekt stena_obj:

NEZAPOMEŇ ZAŠKRTNOUT SOLID!

Máme 2 objekty. 2. je tedy hrac_obj:
1. Začněte nastavením spritu a nastavte depth:
Depth = < 0

Vytvořte tyto eventy:

  • Step
  • Up
  • Left
  • Right
  • Collision with stěna_obj

A nyní začneme:

1. Krok (Step) a )
nastavte takto:
SELF
x = 0
y = 1
objects: Only solid
Realtive = true
Not = false

b )
nastavte takto:

SELF
direction = 270
gravity = 0.5
Relative = FALSE

c )
ELSE

d)
nastavte takto:

SELF
direction = 270
gravity = 0
relative = false

e)
nastavte takto:

SELF
value = max. jump
operation = larger than
not = false

f)
nastavte dle obrázku:
možnost 1

možnost 2

mnoho věcí samozřejmě můžete zpracovat jako proměnné.

POHYB
*****

1. Left
Vtvořte událost/event "LEFT"
A vložte akci check empty

a)
check_empty

Vytvořte dle obrázku

b)
relative jump

vložte jump at the position
skok se musí shodovat
s check empty
Takže
x = x_check empty
y = 0
RELATIVE = true

2. Right
Udělejte to samé, jen obráceně:

RELATIVE JE DŮLEŽITÉ!!!

3. Up
a)

Vložte akci "check collision"
a nastavte dle obrázku:
NEZAPOMEŇTE ZAŠKRTNOUT RELATIVE!

b)
2. akce je vertical speed

vložte jako proměnnou nebo jako
je ukázáno výše.
Pokud chcete skok vyšší nebo nižší,
nastavte i jinak - je to na vás.
Všímejte si, kolik možností provedení
vám Game maker dává…
SELF
Relative = false
Proměnná vertical speed

DALŠÍ AKCE
**********

1. Collision event with object wall_obj
Udělejte dle obrázku:

a)
Vložte "move to contact in direction"

Nastavte dle obrázku výše:
direction = direction
maximum = 12
against = solid objects
b)
Nastavte vspeed/vertical speed
0
vspeed = 0

2. Outside room - mimo místnost

AKCE:
a)
a vložte toto:
Jmenuje se to "WARP SCREEN"
Nastavte:

tlačítko - GMAKER
Vytvořte si nyní místnost.

Ale to už je na vás, jaká bude…
Děkuji za váš čas


 

  Aktivity (1)

Článek pro vás napsal Darkmagic
Avatar
Autor programíruje v Game makeru, v Céčku a pokročile v HTML. Pracuje i s grafikou a lehce se dotýká i oblasti editace zvuku.

Jak se ti líbí článek?
Celkem (3 hlasů) :
55555


 



 

 

Komentáře

Avatar
Ox
Neregistrovaný
Avatar
Ox:

Nevím čím to je ale když vyskočím hrač mi vždy sám začne užíždět do prava.

 
Odpovědět 31.5.2012 16:03
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovědět 31.5.2012 16:30
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar

Neregistrovaný
Avatar
:

hele mám problem udělal jsem vše podle tohodle návodu ale na gamemakeru nemám depth používám 8.0 pro a 8.0 a nikde to neni a když vyskočim na stěnu tak mi tam figurka zůstane a nejde s ní hnout pls pomoc

 
Odpovědět 26.1.2013 17:13
Avatar
TomBen
Redaktor
Avatar
Odpovídá na
TomBen:

V osmičce se depth nastaví jedině jako proměnná.
Tzn. šedivý čtverec VAR, napíšeš název proměnné čili depth
a na další řádek hodnotu.

Jinak ale depth nesouvisí se zasekáváním. Problém bude jinde.

Odpovědět 27.1.2013 11:42
Za posledních 200 miliónů let se nic zvláštního nestalo, akorát dinosauři vymřeli a opice se naučily programovat.
Avatar
Shiny
Neregistrovaný
Avatar
Shiny:

Ahoj. Chci se zeptat jak to udělat aby když zmáčknu dvakrát up tak aby hráč vyskočil výš než normálně. Předem dík za odpověď.

 
Odpovědět 19.3.2013 19:16
Avatar
TomBen
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Shiny
TomBen:

Tak by se měla chovat výše uvedená skákačka. :)
S každým stiskem se vertikální rychlost nastaví na -10,
zatímco při nestisknuté klávese působí gravitace a objekt klesá.
Tím se dá vyskákat výše při vícenásobných stisknutích.

Odpovědět 19.3.2013 20:57
Za posledních 200 miliónů let se nic zvláštního nestalo, akorát dinosauři vymřeli a opice se naučily programovat.
Avatar
Bambus64
Člen
Avatar
Bambus64:

KRUTÝ

 
Odpovědět 25.3.2013 12:41
Avatar
T0xice
Člen
Avatar
T0xice:

Ja když spostím už tu hru v Roomu tak se mi tu nenačte a musím restartovat počítač aby to bylo pryč protože to ani nejde normálně smazat ;(

 
Odpovědět 29.7.2013 12:09
Avatar
T0xice
Člen
Avatar
Odpovídá na T0xice
T0xice:

Nebo na to potřebuji plnou verzi?

 
Odpovědět 29.7.2013 17:03
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 9 zpráv z 9.