IT rekvalifikace s garancí práce. Seniorní programátoři vydělávají až 160 000 Kč/měsíc a rekvalifikace je prvním krokem. Zjisti, jak na to!
Hledáme nové posily do ITnetwork týmu. Podívej se na volné pozice a přidej se do nejagilnější firmy na trhu - Více informací.

Tvorba jednoduché skákačky

GameMaker - Plošinovky

Skákačka - jednoduchý základ

a procházení místnosti

1. Sprity
Vytvořte si 2 sprity:

  1. bude zeď, pojmenuji ho jako stena_spr
  2. bude hráč, pojmenuji ho třeba hrac_spr

    Rozměry stěny jsem zvolil

    16x16, hráč 32x32.

Hráč je jako červený kruh, stěna jako černý čtvereček.

2. Objekty
Vtvořte si objekt stena_obj:
GameMaker - Plošinovky
NEZAPOMEŇ ZAŠKRTNOUT SOLID!

Máme 2 objekty. 2. je tedy hrac_obj:
1. Začněte nastavením spritu a nastavte depth:
Depth = < 0
GameMaker - Plošinovky
Vytvořte tyto eventy:

  • Step
  • Up
  • Left
  • Right
  • Collision with stěna_obj
GameMaker - Plošinovky

A nyní začneme:

GameMaker - Plošinovky1. Krok (Step) a )
nastavte takto:
SELF
x = 0
y = 1
objects: Only solid
Realtive = true
Not = false

b )
nastavte takto:
GameMaker - Plošinovky
SELF
direction = 270
gravity = 0.5
Relative = FALSE

c )
ELSE
GameMaker - Plošinovky

d)
nastavte takto:
GameMaker - Plošinovky
SELF
direction = 270
gravity = 0
relative = false

e)
nastavte takto:
GameMaker - Plošinovky
SELF
value = max. jump
operation = larger than
not = false

f)
nastavte dle obrázku:
možnost 1
GameMaker - Plošinovky
možnost 2
GameMaker - Plošinovky
mnoho věcí samozřejmě můžete zpracovat jako proměnné.

POHYB
*****

1. Left
Vtvořte událost/event "LEFT"
A vložte akci check empty

a)
check_empty
GameMaker - Plošinovky
Vytvořte dle obrázku

b)
relative jump
GameMaker - Plošinovky
vložte jump at the position
skok se musí shodovat
s check empty
Takže
x = x_check empty
y = 0
RELATIVE = true

2. Right
Udělejte to samé, jen obráceně:
GameMaker - Plošinovky

RELATIVE JE DŮLEŽITÉ!!!

3. Up
a)
GameMaker - Plošinovky
Vložte akci "check collision"
a nastavte dle obrázku:
NEZAPOMEŇTE ZAŠKRTNOUT RELATIVE!

b)
2. akce je vertical speed
GameMaker - Plošinovky
vložte jako proměnnou nebo jako
je ukázáno výše.
Pokud chcete skok vyšší nebo nižší,
nastavte i jinak - je to na vás.
Všímejte si, kolik možností provedení
vám Game maker dává…
SELF
Relative = false
Proměnná vertical speed

DALŠÍ AKCE
**********

1. Collision event with object wall_obj
Udělejte dle obrázku:
GameMaker - Plošinovky
a)
Vložte "move to contact in direction"
GameMaker - Plošinovky
Nastavte dle obrázku výše:
direction = direction
maximum = 12
against = solid objects
b)
Nastavte vspeed/vertical speed
0
vspeed = 0
GameMaker - Plošinovky

2. Outside room - mimo místnost
GameMaker - Plošinovky

AKCE:
a)
a vložte toto:
Jmenuje se to "WARP SCREEN"
Nastavte:
GameMaker - Plošinovky
tlačítko - GMAKER
Vytvořte si nyní místnost.
GameMaker - Plošinovky
Ale to už je na vás, jaká bude…
Děkuji za váš čas


 

Stáhnout

Stažením následujícího souboru souhlasíš s licenčními podmínkami

Staženo 234x (10.07 kB)

 

Všechny články v sekci
GameMaker - Plošinovky
Článek pro vás napsal Neidentifikovatelný uživatel
Avatar
Uživatelské hodnocení:
3 hlasů
Aktivity