Příklad samovolného rozlévání vody

Ostatní jazyky GameMaker Plošinovky Příklad samovolného rozlévání vody

Ukázková hra v jazyce GameMaker. Ukázka rozlévání vody a rozbíjení kostiček krumpáčkem. Ovládání:

  • šipky -> chůze a skok
  • levé tlačítko myši -> rozbíjí krumpáčem kostky -> musíte myší ukázat na blízkou kostku a držet tlačítko dokud se nerozbije
  • pravé tlačítko -> tvoří nové kostky

Galerie


 

Stáhnout

Staženo 554x (22.38 kB)
Aplikace je včetně zdrojových kódů v jazyce GameMaker

 

  Aktivity (1)

Hru pro vás napsal David Jančík [sczdavos]
Avatar
Autor je vášnivý programátor v .NET C# a PHP. Nezná slovo "nelze", nebojí se zkoušet nepoznané a pronikat do nových technologií.

Jak se ti líbí článek?
Celkem (3 hlasů) :
4.666674.666674.666674.666674.66667


 


Miniatura
Všechny články v sekci
GameMaker - Plošinovky

 

 

Komentáře
Zobrazit starší komentáře (8)

Avatar
Martin
Neregistrovaný
Avatar
Martin:

problem je v tom, ze nevim, kde se GML naučit... kdyz hledam, jsou to vždy nějaké utržky, ale nenaučí mě, jak vlastně ,,formulovat,, ten text do skriptu.
Martin

 
Odpovědět 10.6.2012 0:04
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Martin
David Čápka:

My tu máme jak psát jednotlivé ikonky pomocí GML, pokud ty ikonky znáš, můžeš to tak dobře pochopit a GML se naučit.

Odpovědět 10.6.2012 7:12
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
Martin
Neregistrovaný
Avatar
Odpovídá na David Čápka
Martin:

Děkuju, už jsem to našel a přesně to jsem hledal... Přesto by mě zajímala odpoveď na svou puvodni otazku: Nelze to udělat tak, aby se voda rozlevala dolu, kdyz by ale pod ni byl blok, rozlila by se do strany a zase dolu... Příjde mi to jako logické, díky vašim článkům se mi podařilo něco dost podobného. Martin

 
Odpovědět 12.6.2012 22:38
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Martin
David Čápka:

Mně to nepřijde logické, protože takto bys zase neudělal nádrž. Záleží, jak se na vodu ve 2D díváš. Již jsem ti odpovídal, jak to lze obejít.

Odpovědět 13.6.2012 7:37
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
Martin
Neregistrovaný
Avatar
Odpovídá na David Čápka
Martin:

Ten návrh s blokem bohužel využít nemohu, neboť se tvar srázu může měnit. O vytvoření nádrže se postarám, teď již myslím potřebuji pouze vědět, jak zapsat akci ,,nevytvořit objekt,,
když mám instance_create a to dostat do záporu. Četl jsem, že by to mohlo jít s vykřičníkem, ale nešlo.

 
Odpovědět 13.6.2012 15:22
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Martin
David Čápka:

Z bloků si můžeš poskládat jakýkoli tvar chceš.

Pokud nevíš, jak znegovat výraz, tak se to doho snad ani nepouštěj.

Odpovědět 13.6.2012 15:28
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
Martin
Neregistrovaný
Avatar
Odpovídá na David Čápka
Martin:

Dobrá, tak začnu od začátku, mohu se zeptat, jak zapsat

instance_create(x,y,object);

do záporu ? Martin

 
Odpovědět 14.6.2012 0:24
Avatar
Odpovídá na Martin
Martin Bednář (xbedm01):

Takový dotaz už tu byl. Proč by jsi, proboha, měl nevytvářet objekt?
Vždyť přece, když tam nic nenapíšeš, tak se nic nevytvoří! Na to nepotřebuješ negovat instance_create !

Odpovědět 19.5.2013 16:25
I bez motta se dá žít
Avatar
Martin Bednář (xbedm01):

Konečně je tu někdo, kdo v GM dělá nějaké smysluplné projekty (tím myslím David Jančík [sczdavos] )

Odpovědět 19.5.2013 16:29
I bez motta se dá žít
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Martin Bednář (xbedm01)
Kit:

Možná ta otázka měla znít, jak vytvořit objekt podmíněně. To jde. Jenom nevím, jestli v GM.

Odpovědět 19.5.2013 16:34
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 10 zpráv z 18. Zobrazit vše