GameMaker - základy a ikonky

Ostatní jazyky GameMaker Základy

Tutoriály

TomBenova Akademie v Game Makeru

1. díl - TomBenova Akademie v Game Makeru

Pod názvem TomBenova Akademie bude vycházet seriál o Game Makeru, který z klikače udělá herního tvůrce. Pokud neuvedu jinak, půjde o verzi GM 8.0 Pro.
Zdarma 55555 Napsal TomBen
TomBenova Akademie v Game Makeru: Jak začít aneb resources

2. díl - TomBenova Akademie v Game Makeru: Jak začít aneb resources

První díl TB Akademie vám poradí, co budete potřebovat, než začnete v GameMakeru vůbec něco tvořit a dozvíte se něco o backgrounds.
Zdarma 55555 Napsal TomBen
TomBenova Akademie v Game Makeru: Animovaný sprite

3. díl - TomBenova Akademie v Game Makeru: Animovaný sprite

Tento díl vám umožní dělat hry graficky zajímavější než jen z koleček a čtverečků. Obsahuje návod na vestavěné editory: Sprite Editor a Image Editor.
Zdarma 55555 Napsal TomBen
TomBenova Akademie v Game Makeru: Události a ikony akcí

4. díl - TomBenova Akademie v Game Makeru: Události a ikony akcí

Seznámíte se základními stavebními prvky herní logiky. Použití ikon v událostech a setkáte se s první aplikací vytvořenou čistě pomocí pár ikonek.
Zdarma 55555 Napsal TomBen
TomBenova Akademie v Game Makeru: Lenost vynalezla kolo

5. díl - TomBenova Akademie v Game Makeru: Lenost vynalezla kolo

Tenhle díl tutoriálů pro GameMaker už trošičku smrdí programováním. Dozvíte se co znamená runtime a uvidíte první optimalizaci.
Zdarma 55555 Napsal TomBen
TomBenova Akademie v Game Makeru: Poprvé GML

6. díl - TomBenova Akademie v Game Makeru: Poprvé GML

Tutoriál pro úplný začátek přímého použití GML (Game Maker Language) - jazyka, který vnitřně Game Maker používá pro všechny v něm vytvořené hry.
Zdarma 55555 Napsal TomBen
Pohyb v GML část 1.

7. díl - Pohyb v GML část 1.

Jak v GML vytvářet pohyb? První část se věnuje rovnoměrnému přímočarému pohybu mezi dvěma body a částečně také křivkám realizovaným pomocí GM cest - paths.
Zdarma 55555 Napsal TomBen
Pohyb v GML část 2.

8. díl - Pohyb v GML část 2.

Pohyb vypočtený matematickou funkcí. Libovolnou běžnou funkci, jejíž graf si vygooglíte, můžete použít k pohybu vašich objektů nebo k animaci grafiky.
Zdarma 55555 Napsal TomBen
Pohyb v GML část 3.

9. díl - Pohyb v GML část 3.

Pohyb pomocí vektorů, hledání cest (path finding) a vyhýbání překážkám pro umělou inteligenci nepřátel (motion planning).
Zdarma Nehodnoceno Napsal TomBen
Pohyb v GML část 4.

10. díl - Pohyb v GML část 4.

Zrychlení, zpomalení, plynulé změny rychlosti pohybu objektů. Změna rychlosti animace během hry. Editor dynamiky, který za vás dynamiku naprogramuje.
Zdarma Nehodnoceno Napsal TomBen
GameMaker tutorial - 1. Díl

GameMaker tutorial - 1. Díl

První díl tutorialu, který Vám poradí, jak se vlastně v Gamemakeru pracuje. Obsahuje základní informace s prací s ikonkami a celkovou podobu interfacu GM.
Zdarma 44444 Napsal jindral
Rozdíl mezi GM: Studio a Game Maker8

Rozdíl mezi GM: Studio a Game Maker8

Článek zabývající se rozdílem mezi programy Game Maker Studio a Game Maker8. Jsou zde popsány všechny novinky, které GM Studio přináší.
Zdarma 55555 Napsal Drakeman
Game Maker Studio Free Edition - První Pohled

Game Maker Studio Free Edition - První Pohled

První pohled na GM Studio Free Edition a první jednoduchá hra postavená jen na funkcích neplacené verze a stručné první dojmy ve srovnání s GM8.
Zdarma 55555 Napsal TomBen
Instance a objekty, co to je? - GameMaker

Instance a objekty, co to je? - GameMaker

Úvod do základní terminologie programování. Pochopení základních pojmů -> Instance a objekty a jejich praktické použití při práci s GameMakerem
Zdarma 55555 Napsal sutr90
Proměnné - Co je to?

Proměnné - Co je to?

Základní pojmy práce s proměnnými v odvětví programování. Jejich deklarace, datové typy a použití v praxi na ukázce v GameMakeru. Včetně zdrojových kódů.
Zdarma 55555 Napsal David Jančík [sczdavos]
Základní proměnné, podmínky a operátory

Základní proměnné, podmínky a operátory

Ukázka práce se základními vestavěnými proměnnými, podmínky a operátory v jazyce GameMaker.
Zdarma 33333 Napsal David Jančík [sczdavos]
Eventy (události)

Eventy (události)

Jak používat jednotlivé eventy (události) v GameMakeru, které jsou snad nejdůležitým prvkem v objektu.
Zdarma 55555 Napsal Drakeman
Úvod do ikonek - Akce pro pohyb (Moving actions)

Úvod do ikonek - Akce pro pohyb (Moving actions)

Tutoriál vás provede ikonkami v GameMakeru, pomocí kterých ve hrách programujete akci objektů. Tento díl pohyb, gravitaci, skok, odrážení a krok a další.
Zdarma 55555 Napsal Drakeman
Úvod do ikonek - Hlavní akce, sada 1 (Main1)

Úvod do ikonek - Hlavní akce, sada 1 (Main1)

Tutoriál vás provede ikonkami v GameMakeru, pomocí kterých ve hrách programujete akce objektů. Tento díl tvorbou a ničením instancí, sprity, zvuky a roomy.
Zdarma Nehodnoceno Napsal Drakeman
Úvod do ikonek - Hlavní akce, sada 2 (Main2)

Úvod do ikonek - Hlavní akce, sada 2 (Main2)

Tutoriál vás provede ikonkami v GameMakeru, pomocí kterých ve hrách programujete akce objektů. Tento díl alarmy, časováním, zobrazováním infa a uložením.
Zdarma 33333 Napsal Drakeman
Úvod do ikonek - Řídící akce (control actions)

Úvod do ikonek - Řídící akce (control actions)

Tutoriál vás provede ikonkami v GameMakeru, pomocí kterých ve hrách programujete akce objektů. Tento díl kontrolou pozice, proměnných a podmínkami.
Zdarma 55555 Napsal Drakeman
Úvod do ikonek - Skóre, životy a zdraví (Score actions)

Úvod do ikonek - Skóre, životy a zdraví (Score actions)

Tutoriál vás provede ikonkami v GameMakeru, pomocí kterých ve hrách programujete akce objektů. Tento díl prací se score, highscore, životy a zdravím.
Zdarma 55555 Napsal Drakeman
Úvod do ikonek - Extra akce (extra actions)

Úvod do ikonek - Extra akce (extra actions)

Tutoriál vás provede ikonkami v GameMakeru, pomocí kterých ve hrách programujete akce objektů. Tento díl částicovými systémy, prací s audio CD a kurzory.
Zdarma 44444 Napsal Drakeman
Úvod do ikonek - Vykreslovací akce (Draw actions)

Úvod do ikonek - Vykreslovací akce (Draw actions)

Tutoriál vás provede ikonkami v GameMakeru, pomocí kterých ve hrách programujete akce objektů. Tento díl kreslením spritů, tvarů, screenshoty a efektů.
Zdarma Nehodnoceno Napsal Drakeman
Ikony versus GML

Ikony versus GML

Interaktivní prezentace ukazující rozdíly mez GML a ikonami v GameMakeru. Dozvíte se, jak se zlepšit v programování her.
Zdarma 55555 Napsal TomBen
Tvoříme in-game movies pomocí TimeLine a Paths

Tvoříme in-game movies pomocí TimeLine a Paths

Ukázka používání TimeLine a Paths v GameMakeru, které jsou vhodné pro intra, outra či meziscény.
Zdarma 55555 Napsal David Jančík [sczdavos]
Optimalizace hry vytvořené v GameMakeru

Optimalizace hry vytvořené v GameMakeru

Optimalizace hry vytvořené v GameMakeru, aby fungovala rychleji a nesekala se. Používání tiles, imagespeed, pozor na step event a masky kolize.
Zdarma 55555 Napsal David Čápka
Práce s editorem obrázků v GameMakeru část 1

Práce s editorem obrázků v GameMakeru část 1

První část GameMaker tutoriálu o práci s editorem obrázků se zabývá mřížkou, transformacemi, zrcadlením, otáčením, měřítkem a zkosením.
Zdarma 55555 Napsal TomBen
Game Maker Tutorial - Tvorba dobrých her

Game Maker Tutorial - Tvorba dobrých her

Česky psaný návod od Marka Overmarse (tvůrce GameMakeru), pojednávájící o tom jak správně tvořit hru a co to vlastně slovo 'hra' znamená.
Zdarma 55555 Napsal Satik64