Úvod do ikonek - Skóre, životy a zdraví (Score actions)

Ostatní jazyky GameMaker Základy Úvod do ikonek - Skóre, životy a zdraví (Score actions)

V mnoha hrách má hráč nějaké skóre, také životy a zdraví jsou jedny z často používaných ve hrách. Následující akce vám přesně tohle pomohou nastavit.

Set score (nastavení skóre)

GM má vestavěný mechanizmus skóre. Pokud bude skóre použito, zobrazí se jako název okna. Můžete toto nastavení změnit pomocí score caption. Zde pouze nastavíte hodnotu skóre. A pokud budete chtít skóre přičítat, nezapoměňte zaškrtnout relative.

Test score (otestuj score)

Zjištění hodnoty skóre. Vhodné pokud při dosažení nějaké výše chcete přidávat bonus nebo život.

Draw score (vykresli skóre)

Vykreslí hodnotu skóre na zadaných souřadnicích. Při zaškrtnutí relative budou souřadnice brány vzhledem k instanci.

Show highscore (zobraz listinu nejlepších)

Zobrazí výsledkovou tabulku. Můžete si nastavit barvičky, pozadí, font face... Tyto údaje se ukládají. Pokud hru spustíte později údaje tam stále budou. Pro vyčištění použijte příkaz popsaný níže.
Ve verzi GM:Studio byla ikonka odstraněna

Clear hightscore (vymazat listinu nejlepších)

Smaže dosavadní výsledky všech hráčů.

Set lives (nastavit život)

Další zabudovaný systém, tentokrát na životy. Nastavíte si počet životů a pomocí této akce jej pak můžete měnit se zaškrtnutým políčkem relative. Pokud je počet životů menší než 0, provede se event No more lives

Test lives (otestuj životy)

Zjištění počtu životů.

Draw lives

Vykreslí na zadaných souřadnicích počet životů. Relative zadané souřadnice přičte k souřadnicím instance.

Draw life images

Vykreslí počet životů pomocí obrázků. Zadáte souřadnice a sprite, který bude zastupovat počet životů. Tato akce může být použita pouze v drawing eventu.

Set health (nastavit zdraví)

Další z vnořených mechanizmů, tentokrát na život. Hodnota 100 je maximum a 0 je minimum. Pokud dosáhne health hodnoty 0 provede se event no more health. Pomocí relative můžete zdraví přidávat nebo ubírat.

Test health (otestuj zdraví)

Kontrola hodnoty zdraví.

Draw health

Vykreslí hodnotu zdraví pomocí obdélníčku, kterému nastavíte počáteční a koncové souřadnice, barvu rámečku a přechodnou barvu. První třeba zelená (max. zdraví) koncová červená (min. zdraví).

Score caption (skóre jako nadpis okna)

Jako nadpis okna je použit většinou název roomu a je zobrazeno skóre. Zde si můžete nastavit zobrazení životů, zdraví, skóre a změnit jim popisek. (pozn. nepodporuje českou diakritiku).


 

  Aktivity (1)

Článek pro vás napsal Drakeman
Avatar
Autor se věnuje programování her v Game Makeru a Pythonu.

Jak se ti líbí článek?
Celkem (2 hlasů) :
55555


 



 

 

Komentáře

Avatar
Havel
Neregistrovaný
Avatar
Havel:

Cau potrebuji udelat, aby jsem se po dosazeni urciteho skore objevil v urcite mistnosti. jak na to? Dik

 
Odpovědět 4.7.2012 13:17
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Havel
David Čápka:

Ahoj,
do události step vložíš akci test score, kde nastavíš hodnotu a operátor larger than. Ke změně místnosti použiješ akci different room.

Vše je zde ale vysvětlené a dotaz vnímám jako zbytečný, stačí si pročíst události a akce, případně si udělat pár tutoriálů.

Odpovědět 4.7.2012 15:36
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
Drakeman
Redaktor
Avatar
Drakeman:

Doplnil bych, že v game maker studiu už není ikonka show highscore

Odpovědět 3.2.2013 23:08
Když se chce, tak jde všechno,
Avatar
Evžen Bierský:

Ahoj, chtěl bych se zeptat jak ´jde udělat abych za určitou hodnotu mohl nakupovat.díky

 
Odpovědět 8. října 16:41
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 4 zpráv z 4.