Úvod do ikonek - Extra akce (extra actions)

Ostatní jazyky GameMaker Základy Úvod do ikonek - Extra akce (extra actions)

Na záložce extra najdete některé z akcí, například pro přehrávání hudby z CD, práci s kurzorem myši a práci s částicemi (speciální efekty).

Play CD (přehrát CD)

S touto akcí můžete přehrát písničky z CD ve výchozí CD mechanice. Zvolíte první a poslední písničku.
Ve verzi GM:Studio byla ikonka odstraněna

Stop CD (zastavit CD)

Zastaví přehrávání aktuálního CD.
Ve verzi GM:Studio byla ikonka odstraněna

Pause CD (pozastav CD)

Pozastaví přehrávání z CD.
Ve verzi GM:Studio byla ikonka odstraněna

Resume CD (pokračuj v přehrávání z CD)

Bude pokračovat v přehrávání z CD.
Ve verzi GM:Studio byla ikonka odstraněna

Check CD (zkontroluj CD)

Pokud je v defaultní CD mechanice CD akce (blok akcí) pod touto budou povedeny.
Ve verzi GM:Studio byla ikonka odstraněna

Check CD Playing (zkontroluj přehrávání z CD)

Pokud se z CD přehrává hudba akce (blok akcí) pod touto jsou provedeny.
Ve verzi GM:Studio byla ikonka odstraněna

Set cursor (nastavení kurzoru)

V této akci můžete nahradit windowsácký klasický kurzor spritem. Nebo jej také můžete úplně vypnout (kurzor se v tomto okně nebude zobrazovat).

Particles -> speciální efekty:

K dosáhnutí skvělého efektu dopomáhá experimentování s nastavením a prvky.

Create part system (vytvoření částicový systému)

Touto akcí vytvoříte systém speciálních efektů. Tato akce musí být zavolána před tím, než začnete používat ostatní (stačí ji zavolat jednou). Zadáte vrstvu ve které budou akce vykreslovány (kladné číslo za objekty, záporné před objekty).

Destroy part system (znič částicový systém)

Tato akce zničí částicový systém a uvolní jím používanou paměť. Nezapomeňte tuto akci zavolat vždy když se přesouváte do další místnosti (využívá spoustu paměti).

Clear part system

Tato akce vymaže všechny viditelné částice. Nové částice můžete ale stále tvořit.

Create particle (vytvořit částici)

S touto akcí vytvoříte typ částice. Volných máte 16 typů, kterým můžete nastavit, zda bude použit sprite nebo nějaký z tvarů (pokud vyberete sprite, bude použit sprite jinak tvar). Dále si můžete nastavit minimální a maximální velikost (můžete ji v každém kroku velikost měnit). Pozn.: vytvoří se pouze typ částice samotnou částici musíte vytvořit pomocí emitterů (viz. níže).

Particle color (barva částice)

Částici můžete nastavit barvu (výchozí je bílá). Vyberte typ částice pro kterou chcete barvu nastavit, pak zvolte dvě barvy a alfa průhlednost.

Particle life (délka zobrazení částice)

Částice je zobrazena omezeným množstvím kroků, poté zmizí. Tuto akci použijte pro nastavení délky zobrazení částice. Mezi dvěma hodnotami bude vybráno náhodné číslo (pro vždy stejný čas zadejte obě stejné).

Particle speed (rychlost částice)

Zde si zvolíte rychlost a směr pohybu částice (mezi min a max hodnotou bude vybráno náhodné číslo). Dále můžete nastavit tření, zadaná hodnota se bude odečítat od rychlosti dokud nebude na 0 (můžete částici naopak i zrychlovat pomocí záporné hodnoty).

Particle gravity (gravitace částice)

Pomocí této akce nastavíte sílu gravitace a směr, kterým na částici má působit. (270 je směr dolů)

Particle secondary (sekundární částice)

Částice mohou vytvářet další částice, v průběhu jejich bytí nebo poté co budou zničeny. Můžete nastavit typ a počet částic, které musí být vytvořeny, každý krok po dobu co částice bude existovat a počet částic, které budou vytvořeny když částice zanikne. Buďte opatrní může se snadno stát, že vytvoříte tak velké množství částic, že se hra bude zpomalovat nebo úplně zamrzne. Můžete také používat záporná čísla, které udávají šanci na vytvoření částice -1/x. Takže pokud budete třeba chtít vytvořit každé 4 kroky částici, použijte -4. Sekundární částice jsou vhodné pro tvoření efektů, jako je třeba rachejtle (při zničení se vytvoří další úlomky které se zase rozpadnou na další).

Create emitter (vytvořit emitter)

Tato akce vytvoří emitter částice. Částice jsou generovány pomocí emitterů. Můžete mít až 8 emitterů s různým tvarem a pozicí.

Destroy emitter (zničit emitter)

Tato akce zničí vybraný emitter. Pozn. částice emitteru pocházející z tohoto emitteru zničeny nebudou.

Burst from emitter (výbuch z emitteru)

Poté co si nastavíte částici a emitter, stále nedostanete žádný výsledek. Musíte emitteru říci, že vám má částice vygenerovat a právě to tato akce dělá. Vyberete příslušný emitter a částici a zadáte kolik částic má být vytvořeno (jsou vytvořeny naráz). Můžete také používat záporná čísla, které udávají šanci na vytvoření částice -1/x. Takže pokud budete třeba chtít vytvořit částici s šancí 25%, použijte -4.

Stream from emitter (proud z emitteru)

S touto akcí můžete říct konkrétnímu emitteru aby tvořil proud částic zvoleného typu. V každém kroku je vytvořený zadaný počet částic, což vede k nepřetržitému proudu částic. Všechny tyto částice jsou vygenerovány naráz. Můžete také používat záporná čísla, které udávají šanci na vytvoření částice -1/x. Takže pokud budete třeba chtít vytvořit každé 4 kroky částici, použijte -4.


 

  Aktivity (1)

Článek pro vás napsal Drakeman
Avatar
Autor se věnuje programování her v Game Makeru a Pythonu.

Jak se ti líbí článek?
Celkem (2 hlasů) :
4444 4


 



 

 

Komentáře

Avatar
Drakeman
Redaktor
Avatar
Drakeman:

Aktualizace: v game maker studiu už nejsou ikonky pro práci s CD

Odpovědět 3.2.2013 23:12
Když se chce, tak jde všechno,
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 1 zpráv z 1.