Úvod do ikonek - Hlavní akce, sada 2 (Main2)

Ostatní jazyky GameMaker Základy Úvod do ikonek - Hlavní akce, sada 2 (Main2)

V tomto setu se nacházejí další akce jako jsou časování, zobrazování zpráv uživateli a ovládání hry jako celku.

Set alarm (nastavení budíku)

Touto akci můžete zapnout jedez z 12 budíků. Nastavíte počet kroků, za které se provede onen event s patřičním budíkem (například událost Alarm 1). Dále můžete zaškrtnout relative, čímž přidáte k současným krokům další. Pokud zadáte hodnotu kroku menší nebo rovno 0, budík se vypne a event se neprovede.

Sleep (spaní)

S touto akcí si můžete zmrazit konkrétní scénu. Často používáno v začátcích a koncích levelu, když potřebujete dát hráči nějakou zprávu. Zadáte číslo zmražení v milisekundách a můžete zvolit, zda má být po skončení zmražení znovu vykreslena současná situace.
Ve verzi GM:Studio byla ikonka odstraněna

Display message (zobraz zprávu)

Tato akce zobrazí jednoduchý dialog ze zprávou, kde zadáte nějaký text. Pro nový řádek můžete použít '#'. (Pokud chcete zobrazit # napište \#). Pokud zpráva začíná v apostrofem nebo uvozovkami, je brána jako výraz.

Show info (zobraz info)

Zobrazí okno s informacemi o hře. (lze vyvolat také F1, pokud není v nastavení dáno jinak)
Ve verzi GM:Studio byla ikonka odstraněna

Open URL (otevři URL)

Otevře prohlížeč s danou URL adresou
Lze použít pouze ve verzi GM:Studio

Restart game (restart hry)

Celá hra se restartuje, vše bude jako při prvním spuštění.

End game (konec hry)

Vypnutí hry, zavře okno se hrou.

Save game (uložit hru)

Uloží současní status hry, pozice a proměnné instancí. Zadáte jméno souboru, který se uloží do složky se hrou. Později jej můžete načíst pomocí další akce.

Load game (načíst hry)

Načte hru ze souboru dle zadaného názvu souboru. Pokud je soubor poškozen, nebo ze starší verze GM než soubor s hrou, vyskočí chybová hláška.

Další hlavní akce setu 2

Některé další akce setu 2, dostupné v pokročilém módu -> file advanced mode.

Set time line (nastavení časové ose)

Nastavíte si časovou linii (time line) pro instanci objektu vybráním time line a zadáním startovací pozice (0 -> začátek). Rovněž si můžete nastavit opakování.

Time line position (pozice na časové ose)

Nastavíte si pozici na zvolené time line (absolutní nebo relativní). Můžete například přeskakovat určité části nebo je naopak opakovat.

Time line speed (rychlost časové osy)

Nastavíte si rychlost (absolutní nebo relativní). 1 -> normální, 2 -> zrychlené, 0.5 -> zpomalené. Pokud chcete přehrávat pozpátku, zadejte záporné číslo.

Start time line (start časové osy)

Spustí time line ze současné pozice (pokud je pauznutá nebo zastavená).

Pause time line (pozastavení časové osy)

Pozastaví time line Použijte, pokud chcete později pokračovat.

Stop time line (zastavení časové osy)

Zastaví time line a pozici nastaví na 0.

Spash text (zobraz text)

Zobrazí textoví soubor např. .txt nebo .rtf (nepodporuje obrázky vložené v těchto souborech). Zadáte název souboru a ujistěte se, že existuje. Můžete tyto soubory také nahrát jako zdroj do složky vlevo v menu.
Ve verzi GM:Studio byla ikonka odstraněna

Splash image (zobraz obrázek)

To samé jako předchozí akce s tím, že zobrazí obrázek. (pozn. vkládání velkých obrázků do zdrojů může zpomalit načítání hry)
Ve verzi GM:Studio byla ikonka odstraněna

Spash webpage (zobraz web)

Zobrazí webovou stránku. Zadat můžete celou adresu (http://www.devbook.cz) nebo třeba nějaký soubor ("" + woking_directory + "\index.html" první dvě uvozovky jsou požadovány pro detekci příkazu).
Ve verzi GM:Studio byla ikonka odstraněna

Splash video (zobraz video)

Stejný princip jako předchozí akce jen zobrazuje video.
Ve verzi GM:Studio byla ikonka odstraněna

Splash settings (zobraz nastavení)

Zde můžete nastavit základní nastavení oken, ve kterých se zobrazují výše uvedené akce (splash text, image, webpage, video).
Ve verzi GM:Studio byla ikonka odstraněna

Replace sprite (nahradit sprite)

Tato akce nahradí sprite spritem načteným ze souboru. Zadáte sprite, který má být nahrazen, název souboru a počet obrázků ve spritu (pokud je to animace). Neměňte sprite, který je zrovna používán jako instance v roomu, může to mít nečekané efekty.

Replace sound (nahradit zvuk)

Akce dělá to samé jako předchozí, akorát se zvukem.

Replace Background (nahradit pozadí)

Akce dělá to samé jako předchozí, akorát s pozadím.


 

  Aktivity (1)

Článek pro vás napsal Drakeman
Avatar
Autor se věnuje programování her v Game Makeru a Pythonu.

Jak se ti líbí článek?
Celkem (2 hlasů) :
333 33


 



 

 

Komentáře
Zobrazit starší komentáře (6)

Avatar
TomBen
Redaktor
Avatar
TomBen:

Ale udělěj to tak, aby tam pak byly obě varianty.
Osmičkových verzí ještě běhá po světě moc. Třeba u mě. :D

Odpovědět 20.3.2013 16:09
Za posledních 200 miliónů let se nic zvláštního nestalo, akorát dinosauři vymřeli a opice se naučily programovat.
Avatar
Drakeman
Redaktor
Avatar
Odpovídá na TomBen
Drakeman:

Neboj budu na to myslet :-)

Odpovědět  +1 20.3.2013 16:40
Když se chce, tak jde všechno,
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Drakeman
David Čápka:

Napiš mi prosím do PM které články chceš, já ti to nastavím. Jestli máš GM rád, mohl bys to tu trošku přeuspořádat, já už tomu nerozumím :)

Odpovědět 20.3.2013 16:51
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
Drakeman
Redaktor
Avatar
Odpovídá na David Čápka
Drakeman:

Ty už nerozumíš Game Makeru anebo nerozumíš tomu uspořádání těch článků?? :-)

Odpovědět 20.3.2013 19:18
Když se chce, tak jde všechno,
Avatar
TomBen
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Drakeman
TomBen:

Jabko jabko, ty si ale dovoluješ. :D

Odpovědět 20.3.2013 19:26
Za posledních 200 miliónů let se nic zvláštního nestalo, akorát dinosauři vymřeli a opice se naučily programovat.
Avatar
Drakeman
Redaktor
Avatar
Odpovědět 20.3.2013 19:29
Když se chce, tak jde všechno,
Avatar
TomBen
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Drakeman
TomBen:

Ále, to já jen tak. :`

Odpovědět 20.3.2013 19:39
Za posledních 200 miliónů let se nic zvláštního nestalo, akorát dinosauři vymřeli a opice se naučily programovat.
Avatar
Drakeman
Redaktor
Avatar
Odpovědět 20.3.2013 19:52
Když se chce, tak jde všechno,
Avatar
Neaktivní uživatel:

jaky je rozdil mezi spash webpage a open url?
krome toho ze jedno je na 8 a druhy studio?

Odpovědět 10.6.2013 13:03
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Drakeman
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Neaktivní uživatel
Drakeman:

Ve splash webpage si můžeš vybrat, jestli chceš webovou stránku zobrazit přímo v okně tvé hry nebo v browseru. Open URL ti pouze otevře browser s danou URL.

Odpovědět 11.6.2013 17:35
Když se chce, tak jde všechno,
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 10 zpráv z 16. Zobrazit vše