Úvod do ikonek - Hlavní akce, sada 1 (Main1)

Ostatní jazyky GameMaker Základy Úvod do ikonek - Hlavní akce, sada 1 (Main1)

Následující set akcí se určen k cytváření, měnění či ničení instancí objektu. Je zde i správa zvuku a roomů.

Create instance (vytvořit instanci)

Tato akce vytvoří instanci vybraného objektu na zadaných souřadnicích. Pokud zaškrtnete relative, bude pozice brána vzhledem k pozici současné instance.

Create moving (vytvořit pohyb)

Tato akce dělá to samé co předchozí s tím že si zde můžete nastavit jak již z názvu vyplívá rychlost a směr pohybu, kterým se začne vytvořená instance pohybovat.

Create random (vytvořit náhodně)

Náhodně vybere jeden z maximálně 4 zadaných objektů a vytvoří jej na zadaných souřadnicích. Vhodné například pro vytvoření náhodné příšery.

Change instance

Touto akci změníte současnou instnci na jinou instanci jiného objektu. Například bombu v explozi. Vše jako pozice, pohyb a proměnné zůstávají stejné. Můžete si také nastavit zda se mají provést event zničení a event vytvoření u nového objektu.

Destroy instance (zničit instanci)

Zničí zadanou instanci.

Destroy at position (znič na pozici)

Zničí všechny instane na zadané pozici. Hodí se například při výbuchu bomby. Při zaškrtnutí relative bude pozice přičítána k současné.

Change sprite (změna obrázku, spritu)

Touto akci změníte sprite pro instanci. Subimage vám umožňuje vybrat, pokud máte více obrázků (animaci), který chcete použít. -1 pro animaci, 0 pro první. Dále lze nastavit rychlost animace.

Transform sprite (transformace spritu)

Můžete změnit velikost, orientaci (úhel) a nastavit překlopení spritu.

Color sprite (obarvení spritu)

Normálně je sprite vykreslen tak jak vypadá. Touto akci mu můžete změnit barvu (přebarvit ho). Důraz barvy nastavíte pomocí alpha průhlednosti.

Play sound (přehrát zvuk)

Pomocí této akce můžete přehrát zvuk ze složky sounds kam jej přidáte klepnutím na reproduktor nahoře v ovládací panelu (viz začátek článku). Lze povolit opakování.

Stop sound (zastavit zvuk)

Zastaví přehrávání vybraného zvuku. Pokud je přehráván vícekrát zastaví všechny jeho instance.

Check sound (kontrola zvuku)

Toto je podmínka, která vrací true pokud je zadaný zvuk přehráván nebo není přehráván a je zaškrtlé NOT (negace). Poté se provedou akce pod touto podmínkou, které lze umístit (při větším množství než jedna) do bloků nacházejících se v záložce controls

Previous room (předhozí room)

Přesune do předchozího roomu. Můžete si vybrat některou z možných efektů provádějících se při přechodu. Pokud se nyní nacházíte v prvním roomu hodí vám to error (použijte dotazovací podmínku níže).

Next room (další room)

Přesun do dalšího roomu.

Restart room (restart roomu)

Restartuje současný room.

Different room (jiný room)

Přesune do vybraného roomu.

Check previous (kontrola předchozího roomu)

Tato akce kontroluje existenci předchozího roomu. Pokud existuje akce umístěné pod ním (více jak jedna v blocích) jsou vykonány.

Check next (kontrola dalšího roomu)

Stejný princip jako předchozí akce s tím, že kontroluje nadcházející room.


 

  Aktivity (1)

Článek pro vás napsal Drakeman
Avatar
Autor se věnuje programování her v Game Makeru a Pythonu.

Jak se ti líbí článek?
Ještě nikdo nehodnotil, buď první!


 



 

 

Komentáře

Avatar
pv (.)
Neregistrovaný
Avatar
pv (.):

nice :D

 
Odpovědět 13.12.2011 19:48
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 1 zpráv z 1.