Úvod do ikonek - Vykreslovací akce (Draw actions)

Ostatní jazyky GameMaker Základy Úvod do ikonek - Vykreslovací akce (Draw actions)

Tento event vám umožňuje změnit vykreslování spritů v místnosti. Vykreslovat více věcí zároveň či za běhu měnit sprity. (pozn. vše co umístíte do eventu draw se provádí pouze je li zapnuto visible). K dispozici máte následující akce:

Draw self (vykresli sám sebe)

Vykreslí sprite, který byl přiřazen k objektu
Lze použít pouze ve verzi GM:Studio

Draw sprite (vykresli sprite)

Vyskreslí sprite pro zadaný objekt. Vyberete sprite, zadáte souřadnice, pokud máte ve spritu více obrázků, vyberete který chctete použít (-1 pro všechny - animace, 0 pro první). Relative bere souřadnice vzhledem k současné instanci. Pokud tedy chcete vykreslit sprite pro současný objekt zaškrtněte relative.

Draw background (vykresli pozadí)

Vyberete pozadí, které bude vykresleno. Nastavíte pozici (absolutní nebo relativní) a zvolíte zda se má vykreslit po celém roomu nebo ne.

Draw text (vypiš text)

Na zadaných souřadnicích vypíše zadaný text. Symbol '#' použijte pro vytvoření nové řádky. (pro vypsání '#' napište '\#'). Pokud text začání apostrofem nebo uvozovkami je brán jako příkaz -> takže například 'X: ' + string(x) ->vypíše souřadnici x současné isntance.

Draw scaled text

Akce je stejná jako předchozí, avšak nabízí rozšířené možnosti -> můžete si zvolit velikost textu a jeho směr.

Draw rectangle (vykresli obdélník)

Zadáte souřadnice vykreslení obdélníku. (filled = vyplněný)

Horizontal gradient (horizontální gradient)

Tato akce také vykreslí obdélník s tím že si můžete nastavit barvičky ;)

Vertical gradient (vertikální gradient)

Tato akce dělá to samé jako předchozí, ale grandient je nyní od shora dolů.

Draw ellipse (vykreslí elipsu)

Vykreslí elipsu, funguje stejně jako vykreslení obdélníku.

Gradient ellipse (elipsa s gradientem)

Vykreslí elipsu s gradientem.

Draw line (vykreslí čáru)

Vykreslí čáru -> zvolíte souřadnice dvou bodů.

Draw arrow (vykreslí šipku)

Vykreslí šipku -> zvolíte souřadnice dvou bodů a velikost šipky.

Set color (nastavení barvy)

Nastavý barvu použitou pro kreslení textu, čar a ostatních útvarů. (neovlivňuje vykreslování pozadí či spritů)

Set full screen (režim celé obrazovky)

S touto akcí můžete přepínat režim okna a celé obrazovky.

Set font (nastavení písma)

Vyberete písmo z vytvořených písem (pomocí dvou T nahoře v panelu). A nastavíte mu zarovnání.

Take snapshot (screenshot, ofocení obrazocky)

Pomocí této akce můžete ukládat obrázky ze hry, vyberete pouze název souboru. Vhodné pro náhledu uložených pozic nebo klasických screenshotů ze hry.

Create effect (vytvoř efekt)

Pomocí této akce můžete vytvořit jeden z několika dostupných efektů nastavit mu souřadnice vzniku, velikost, barvu a zda bude pod objekty nebo nad nimi.


 

  Aktivity (1)

Článek pro vás napsal Drakeman
Avatar
Autor se věnuje programování her v Game Makeru a Pythonu.

Jak se ti líbí článek?
Ještě nikdo nehodnotil, buď první!


 


Miniatura
Všechny články v sekci
GameMaker - základy a ikonky
Miniatura
Následující článek
Ikony versus GML

 

 

Komentáře

Avatar
Drakeman
Redaktor
Avatar
Drakeman:

V game maker studiu přibyla ikonka draw self

Odpovědět 3.2.2013 23:15
Když se chce, tak jde všechno,
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 1 zpráv z 1.