Ikony versus GML

Ostatní jazyky GameMaker Základy Ikony versus GML

Je hodně uživatelů, kteří si oblíbili Game Maker, ale neumí žádný programovací jazyk a programování ani za mák nerozumí. Baví je dělat jednoduché hry v Game Makeru, ale občas se zaseknou, když jim to či ono nefunguje podle jejich představ.

Přitom od klikání k programování je v Game Makeru jen velmi malý krůček a mnoho programátorů začínalo právě s Game Makerem. Proto si myslím, že nejdůležitější je prostě s kódem začít.

Přiložený interaktivní prezentace uvádí některé zásadní rozdíly mezi kódem a ikonami jako takovou menší prezentaci, kterou stojí za to shlédnout ať už Game Maker umíte nebo ne.

Zdroják je napsaný v GML a kromě názorných příkladů jsou v něm především ikony Execute Code. Také si na něm ti, kteří se považují za velice zkušené v GML kódu, mohou otestovat svoje znalosti a pokusit se pochopit jak program funguje. Většina kódu obsahuje srozumitelné komentáře a lze z něj vytěžit řadu programovacích technik. ( např. dědičnost, surfaces, konstrukce with, umělé vyvolání událostí apod. )

Pro začátečníky stačí shlédnout prezentaci a začít psát svoje první kódy. Úspěchy přijdou velice rychle, to mi můžete věřit. Jinak samozřejmě mohou pomoci tutoriály dostupné tady na devbooku. Kdykoli můžete požádat o radu zkušenější kolegy na diskuzním fóru a v neposlední řadě je u většiny zde zveřejněných programů dostupný i jejich zdrojový kód, takže si lze prohlížet, jak ostatní dosahují svých zajímavých výsledků.

Sekce Game Makeru na devbooku je tady pro všechny, kdo začínají, i pro ty kteří už něco dokázali a určitě je taky příjemné se pochlubit vlastními úspěchy. Zkušení programátoři jistě uznají vaše nemalé úsilí i v případě, že jde jen o první nesmělé pokusy.

Každopádně bych měl radu pro všechny, kdo přidávají dotazy do diskuzního fóra nebo pod tématické články. Přikládejte v největší možné míře zdrojové soubory toho, na čem pracujete a čeho se dotazy týkají. Když se budete ptát, proč vám panáček prochází zdí, je docela těžké hádat, co jste vlastně naklikali špatně, když to nikde není vidět.

Závěrem svých obstojně dlouhých keců vám chci popřát hodně dobrých a hlavně úspěšně dokončených her, protože o tom je ten Game Maker ze všeho nejvíc.


 

Stáhnout

Staženo 253x (1.37 MB)
Aplikace je včetně zdrojových kódů v jazyce GameMaker

 

  Aktivity (1)

Článek pro vás napsal TomBen
Avatar
-

Jak se ti líbí článek?
Celkem (1 hlasů) :
55555


 



 

 

Komentáře

Avatar
Theodor Johnson
Redaktor
Avatar
Theodor Johnson:

Máš pravdu, taky jsem začínal s GM, pak jsem dělal i GML, a teď díky zdejší komunitě dělám C#, ale nikdy bych nepochopil jak se dá něco naprogramovat, nebýt začátků v GM a GML

Odpovědět  +2 27.7.2013 15:20
Přecházím na "Cross-Platform Development"
Avatar
polemes
Redaktor
Avatar
polemes:

Tome, ten program ikony vs GML byl hezky promyšlený a mě se hodně líbil.

Odpovědět 21.6.2015 7:01
5 + 5 = 1010
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 2 zpráv z 2.