Metody 3D grafiky (1. část, úvod)

Ostatní jazyky Petr Lite 3D grafika Metody 3D grafiky (1. část, úvod)

V následujících několika lekcích se budeme podrobněji zabývat různými programovacími technikami. Na chvíli opustíme metodu stavebního návodu. Metody si popíšeme na hotovém programu Metody 3D, který si můžete stáhnout na konci lekce.

Shrneme zde základní ovládání programu, tak jak je popsáno v nápovědě v programu.

F1 = nápověda. Klávesa přepíná zobrazení nápovědy v programu nahoře / dole / vypnout.

F2 = terén. Otevře se podmenu, ve kterém lze volit typ použitého terénu:

  • 1 = čtverec
  • 2 = čtverec s opakováním
  • 3 = plocha
  • 4 = výšková mapa
  • 5 = projekce textury
  • 6 = dlaždice
  • 7 = segmenty
  • Esc nebo F2 = zavření podmenu

F3 = ovládání. Otevře se podmenu, ve kterém lze volit typ ovládání:

  • 1 = základní
  • 2 = sklouzávání
  • 3 = rozšířené
  • 4 = kombinované (klávesnice + myš)
  • 5 = ovládání myší (klikání na terén)
  • 6 = ovládání auta
  • 7 = ovládání letadla
  • Esc nebo F3 = zavření podmenu

F4 = kamera. Otevře se podmenu, ve kterém lze volit typ pohledu kamery:

  • 1 = 1. osoba
  • 2 = odstřelovač
  • 3 = 3. osoba
  • 4 = plovoucí
  • 5 = rámová
  • 6 = automatická
  • 7 = statická
  • 8 = přehledová
  • Esc nebo F4 = zavření podmenu

F5 = obloha. Otevře se podmenu, ve kterém lze volit typ oblohy:

  • 1 = jednobarevná
  • 2 = mlha
  • 3 = rovina
  • 4 = kopule
  • 5 = vícevrstvá
  • 6 = skybox
  • 7 = superbox
  • 8 = noc
  • Esc nebo F5 = zavření podmenu

M = zapnutí / vypnutí multitextur terénu (zrnitost povrchu)

W = zapnutí / vypnutí drátového zobrazení

Alt+Enter = zapnutí / vypnutí celoobrazovkového módu

Esc = konec programu

Jen na uživatelské úrovni si s programem samozřejmě nevystačíme, potřebujeme nahlížet i do jeho kódu. Snahou programu je členit jednotlivé oblasti do pokud možno samostatných úseků, aby byly kódy snadno přenositelné. Naleznete zde proto samostatné skupiny prvků pro generování terénu, ovládání, kameru a oblohu. V každé skupině jsou samostatné funkce pro obsluhu jednotlivých variant, například funkce pro vytváření terénů různými metodami.

Aktuálně zvolená konfigurace programu je automaticky ukládána do systémových registrů. Jméno konfiguračního klíče je odvozeno od jména programu.

Program používá v hlavní smyčce časování s intervalem 0, tedy vykresluje grafiku s maximální rychlostí. Přestane-li být aplikace aktivní (uživatel se přepne do jiného programu), prodlouží časování na 55 ms, čímž přenechá procesorový čas i jiným programům systému.

.... pokračování příště


 

Stáhnout

Staženo 380x (6.09 MB)
Aplikace je včetně zdrojových kódů v jazyce Petr Lite (jsou obsaženy v EXE souboru, který lze v programu přímo otevřít)

 

  Aktivity (1)

Článek pro vás napsal Panda38
Avatar
Programátor C++, WinAPI, ASM.

Jak se ti líbí článek?
Ještě nikdo nehodnotil, buď první!


 


Miniatura
Předchozí článek
Modelujeme chaloupku v Milkshape
Miniatura
Všechny články v sekci
3D grafika
Miniatura
Následující článek
Metody 3D grafiky (2. část, terén)

 

 

Komentáře

Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zatím nikdo nevložil komentář - buď první!