Vydělávej až 160.000 Kč měsíčně! Akreditované rekvalifikační kurzy s garancí práce od 0 Kč. Více informací.
Hledáme nové posily do ITnetwork týmu. Podívej se na volné pozice a přidej se do nejagilnější firmy na trhu - Více informací.

Scratch - Honba za pokladem

V minulé lekci, Rozšíření ve Scratchi podruhé, jsme si ukázali některá Rozšíření, která máme ve Scratchi k dispozici. Vyzkoušeli jsme si bloky z rozšíření Text na hlas a Přelož a udělali jsme z kočičáka překladatele.

Ahoj. Dnes se naučíme udělat jednoduchý program ve Scratchi. Postavu Scratche nebudeme potřebovat, proto ho smažeme.

smazání - Scratch

Přidáme nové postavy, kraba a poklad. Protože knihovna Scratch neobsahuje obrázek pokladu, můžete ho stáhnout zde (nebo si najít vlastní):

poklad - Scratch

Postavy doporučuji zmenšit. Vytvoříme proměnnou skóre (ve složce data). Nechceme aby se krab otočil vzhůru nohama tak ho nastavíme jako neotáčitelný (tuto funkci najdeme v informacích o spritu).

nastavení spritu - Scratch

Teď už k programu. Program pro kraba:

program pro kraba - Scratch

A program pro poklad:

program pro kraba - Scratch

Program může samozřejmě vypadat i jinak a doporučuji všem začínajícím programátorům experimentovat a zkoušet, co jednotlivé možnosti dělají :)

V následujícím kvízu, Kvíz - Programování ve Scratchi, si vyzkoušíme nabyté zkušenosti z kurzu.


Galerie

Program byl vytvořen v roce 2016.

 

Předchozí článek
Rozšíření ve Scratchi podruhé
Všechny články v sekci
Scratch
Přeskočit článek
(nedoporučujeme)
Kvíz - Programování ve Scratchi
Program pro vás napsal Karel Mininis
Avatar
Uživatelské hodnocení:
8 hlasů
Aktivity