Scratch - Honba za pokladem

Ostatní jazyky Scratch Scratch - Honba za pokladem

Ahoj. Dnes se naučíme udělat jednoduchý program ve Scratchi. Postavu Scratche nebudeme potřebovat, proto ho smažeme.

smazání

Přidáme nové postavy, kraba a poklad. Protože knihovna Scratch neobsahuje obrázek pokladu, můžete ho stáhnout zde (nebo si najít vlastní):

poklad

Postavy doporučuji zmenšit. Vytvoříme proměnnou skóre (ve složce data). Nechceme aby se krab otočil vzhůru nohama tak ho nastavíme jako neotáčitelný (tuto funkci najdeme v informacích o spritu).

nastavení spritu

Teď už k programu. Program pro kraba:

program pro kraba

A program pro poklad:

program pro kraba

Program může samozřejmě vypadat i jinak a doporučuji všem začínajícím programátorům experimentovat a zkoušet, co jednotlivé možnosti dělají :)


Galerie

Program byl vytvořen v roce 2016.

 

  Aktivity (5)

Program pro vás napsal Karel Mininis
Avatar

Jak se ti líbí článek?
Celkem (5 hlasů) :
3.63.63.63.6 3.6


 


Miniatura
Všechny články v sekci
Scratch

 

 

Komentáře

Avatar
kuxik009
Redaktor
Avatar
kuxik009:

Jaksi mi uniká význam tohoto článku... jaký má článek smysl když v podstatě jen zveřejníš "zdroják" nějaké své hry, ještě k tomu bez zadání?

 
Odpovědět  -1 19. května 22:45
Avatar
David Novák
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na kuxik009
David Novák:

Není to článek - je to zveřejněná hra :)

A smysl? Možná to inspiruje někoho, kdo by chtěl něco vyzkoušet ve Scratchi. Takže.. Proč ne?

Odpovědět  +1 19. května 23:37
Chyba je mezi klávesnicí a židlí.
Avatar
Lenka K.
Člen
Avatar
Lenka K.:

Díky za článek. Potomstvo se právě nehorázně baví vymýšlením hovadin ve Scratchi. Článek jim jdu hned vytisknout, je to přesně pro ně. Zase budou o něco chytřejší :-) .

 
Odpovědět  +2 20. května 10:20
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 3 zpráv z 3.