Vydělávej až 160.000 Kč měsíčně! Akreditované rekvalifikační kurzy s garancí práce od 0 Kč. Více informací.
Hledáme nové posily do ITnetwork týmu. Podívej se na volné pozice a přidej se do nejagilnější firmy na trhu - Více informací.

Rozhovor so Satikom64

V mojom prvom rozhovore pod hlavičkou ITnetwork by som vám rád predstavil vynikajúceho českého programátora a tvorcu hier, ktorý je známi pod pseudonymom Satik64. Na rováši má úžasnú hernú sériu Warped Times a ďalšie tituly. Ahoj Satik, môžeš sa nám najprv predstaviť?

Zdravím, tak je mi 20 let, rád se zabývám různými činnostmi spojenými s PC. Nejvíc mě baví tvorba her, které se věnuju spolu s mým týmem Lightning Soft, který jsem před lety založil.

Čo ťa priviedlo k tvorbe hier?

Pamatuju si, že mě představa vlastní hry lákala už když jsem začal hrát první hry. Protože jsem ale vůbec nevěděl, jak se taková hra tvoří, maloval jsem vlastní levely do sešitu. Až později jsem v jednom díle časopisu Počítač pro Každého našel, jako spousta dalších lidí, pěkný článek ke Game Makeru, který mě umožnil si splnit tento sen.

Tak to sme viacerý :). Spomínaš si na svoju úplne prvú hru?

Vzpomínám, bylo to klasické bludiště podle návodu v PPK, skoro nehratelné, strašně špatně provedené a s hroznou grafikou. Přesto jsem z ní měl v té době hroznou radost.

Aký nástroj na tvorbu hier používaš?

Jak jsem už psal, Game Maker. Za tu dobu jsem si na něj zvykl. Je sice obtížnější dostat z něj potřebný výkon, ale nevyžaduje moc velké programátorské znalosti a umožňuje rychlou tvorbu her.

Môžeš nám povedať niečo o tvojom vývojárskom teame Lightining soft?

Tým jsem založil asi ve 13ti letech ještě jako jednočlený. Většina členů se přidala až mnohem později, díky jednomu velkému projektu na styl GTA, který se ale jako většina podobných velkolepých snů začínajících vývojářů nikdy nedočkal dokončení. Splnil ale úlohu dát dohromady LS tým. V týmu je nás 5, pracujeme na způsob spolupráce, například každý člen může tvořit vlastní hru a ostatní mu pomáh

Lightining soft, prečo práve tento názov? Je to čisto iba výmysel alebo to má pre teba nejaký špeciálny význam?

Vymyslel jsem ho ještě když jsem byl v týmu sám, bohužel mě v tu chvíli nenapadlo nic lepšího. Neříkám, že se mně nelíbí, ale dá práci si ten název zapamatovat. Význam to nemá, blesk náš tým opravdu nevystihuje, spíš naopak :D Ale už ho máme dlouho, takže ho nechci měnit.

Aký je tvoj najväčší úspech, čo sa týka tvorbu hier?

Největší úspěch je určitě série Warped Times. Myslím, že je to i jediná větší hra, která se mně podařila dokončit dokonce 2x. Možná je to díky zábavnější tvorbě, než ostatní hry, protože hodně řeším spíš level a game design, než programovou část. Příběh a svět je sice poslepený z několika jiných her, dohromady to ale celkem funguje a dá se na tom stavět. Nejtěžší bylo udělat první díl, u pokračování už můžu navazovat na vytvořený svět a příběh. Je to mnohem lehčí, než se postavit před úplně novou hru. Proto si už myslím, že podobná série se mě asi už nepovede. Další úspěch je určitě že mám tým super lidí, kteří mně pomáhají nejen při vývoji her.

WT2 - Rozhovory s českými a slovenskými vývojáři

Aké hry plánuješ do budúcna?

Teď se věnujeme 2D skákačce s logickými prvky Warped Times Pres3nt, třetí díl série, který uzavře celý příběh. Na tom vlastně poprvé pracuje celý tým jako celek, protože bych chtěl, aby překonala všechny předchozí hry. Učím se na ní aplikovat poznatky z článků o game designu, tak uvidím, jak to nakonec dopadne. Dál bych chtěl dokončit 2D střílečku Comonosal, která je teď odložená a BusMana, kde se hráč stane řidičem autobusu.

Na tvojom blogu som čítal, že sa chystáš prestať robiť veľké hry ako Warped Times. Čo je na tom pravda?

Bohužel o tom přemýšlím, protože mě tvorba takových her bere strašně moc času. A hlavně mě čeká už jen pár let na škole, než se budu muset najít práci, a živit se tvorbou her je dnes dost těžké. Takže si budu muset spíš vybrat něco jiného na PC, čim bych se mohl živit. Ale ještě nevím jak to bude, možná si dám jenom delší přestávku a nenechá mě to opustit tvorbu her.

Máš račej freeware hry alebo komerčné tituly?

V poslední době nechci hrám věnovat tolik času, takže spíš hraju osvědčené komerční hry. Taky se u nich často inspiruju, když se snažím vytvořit správnou atmosféru nebo nějaký herní prvek. Občas si ale nějakou freeware hru vyzkouším, hlavně od českých vývojářů.

Ktorý herný žáner je pre teba najlepší a prečo?

Nejradši mám akční závody a scifi hry s dobrým příběhem. Vždycky jsem ve hrách vyhledával spíš akci a zábavu, než zdlouhavé přemýšlení nad postupem nebo řešením úloh.

Máš nejakú najobľúbenejšiu hru?

Ze závodních je to FlatOut a Carmageddon série a jinak asi série Assassins Creed a Crysis, u něj hlavně první díl.

Čo robíš vo voľnom čase?

Chatuju s kamarády, sleduju seriály a filmy, poslouchám hudbu a když se najde pěkná knížka, rád si ji přečtu. Teď se snažím naučit webdesign a jednou za měsíc pracuju jako redaktor na jednom mém webu :D

Ako by si sa charakterizoval?

Na tohle je těžké odpovědět. Jsem lehce nespolečenský, u všeho mě často odradí první neúspěch. Možná proto, že chci všechno dělat co nejlíp a často to prostě nejde a nejsem pak spokojený se svými výsledky.

Ďakujem za rozhovor a držím palce pri tvorbe Warped Times Presents.


 

Všechny články v sekci
Rozhovory s českými a slovenskými vývojáři
Článek pro vás napsal Raiper34
Avatar
Uživatelské hodnocení:
1 hlasů
Posledná vydaná hra: http://www.islandsoft.cz/index.php?art=hra-akcna-space-resistance Autor sa venuje už viac rokov vývoji software hlavne cez WYSIWYG editory, je adminom a zakladateľom 1 cz-svk construct komunity, redaktor CS hry, Moba gam
Aktivity