Vydělávej až 160.000 Kč měsíčně! Akreditované rekvalifikační kurzy s garancí práce od 0 Kč. Více informací.
Hledáme nové posily do ITnetwork týmu. Podívej se na volné pozice a přidej se do nejagilnější firmy na trhu - Více informací.

Zeď člena Patrik Smělý

Aktivity
Avatar

Jak já miluji programování + nějakou super hudbu, například teď ujíždím na https://www.youtube.com/watch?… a JavaScriptu ... Respektive TypeScriptu :D.

Nahoru
16.9.2016 15:40
Avatar
Avatar
Jan Lupčík

Úplně ti rozumím. Já furt ujíždím na svém RS a poté na https://www.youtube.com/watch?… :)

16.9.2016 17:19
Avatar

Přes prázdniny jsem vyzkoušel snad všechny různé knihovny pro OpenGL či DirectX založené na různých jazycích například Ogre3D (C++), Monogame (C#), lwjgl (Java), heaps (Haxe), libGDX (Java), OpenTK (C#) ale u žádné knihovny jsem nebyl 100% spokojen, jelikož jedna nemá pořádnou dokumentaci, u druhé nefunguje metoda google u třetí pro jistotu nejsem ani schopen spustit hello world další je zase až moc low-end ... Prostě hrůza takže to nakonec vypadalo že zůstanu u Monogame nebo u libGDX ale pak mě napadlo ... TypeScipt + WebGL knihovna (BabylonJS) + Electron = super kombinace všeho co potřebuji.

Možná to zní šíleně ale opravdu jsem opět skončil u webových technologií ... S BabylonJS jsem pracoval již dávno ale to jen v rámci webu takže nezačínám od úplné nuly což je další + tohoto řešení. Sice mám trochu obavy co se výkonu týče (přece jenom C++ a JavaScript je na tom trochu jinak) ale co jsem zatím dělal testy - na slabším PC (asus transformer book t100tam) se FPSka drží na stabilních 60 - FPS lock (dobře zatím ten projekt není moc složitý, ale to nebude ani když bude dokončen).

Další otázka byla a co protekce kódu? Electron momentálně zdrojový kód nijak neskrývá, jedině lze kód zabalit do asar archivu který jde samosebou přes NodeJS jednoduše rozbalit avšak je to lepší než-li nic. Takže jsem začal hledat řešení jak nějakým způsobem zabezpečit JavaScript, proti nějakému chápání kódu a při velkém štěstí zamezit úpravy což není nijak možné, jelikož kdykoliv může kdokoliv Electronu předhodit jiný frontend toto mi ale nijak moc nevadí pokud Electronu někdo podhodí jiný frontend tak se prostě zobrazí jeho frontend a už to nebude mít nic společného s mojí aplikací.

Takže sem se spíše zajímal o znemožnění čitelnosti a pochopení kódu. Samosebou již delší dobou znám obfuscatory a jejich principy avšak je to dostačující? Z určitého pohledu ano, protože když se to vše prožene obfuscatorem, všechny soubory se hodí do jednoho a proběhne minifikace tak to již tvoří poměrně slušnou ochranu a popravdě by se mi s takovým kódem nechtělo moc pracovat je jasné, že i toto lze po nějaké stránce slušně obejít například pomocí JavaScript debuggeru ale jak jsem již zmiňoval u asar archivu, je to rozhodně lepší než-li nemít kód chráněný nijak.

Ostatně když se na to podívám z druhé stránky tak Java i C# se v dnešní době dají decompilovat a výsledek je potom podobný jako u JavaScriptu avšak co jsem slyšel tak když se C# či Java řádně obfuscuje tak je téměř nemožné s kódem dále nějak pracovat ale jak jsem již zmiňoval v případě JavaScriptu je to podobné.

Vývoj mé aplikaci nyní probíhá až nečekaně dobře a to je hlavně zásluhou TypeScriptu a aktivní komunitou okolo BabylonuJS s jediným problém s kterým jsem se zatím potýkal byl hrozně pomalý start aplikace - respektive Electronu to jsem vyřešil že jsem si prostě udělal tlačítko na reload frontendu avšak mi v hlavně stále strašilo proč sakra Electron startuje tak dlouho když obyčejný chrome startuje tak rychle ... A pak mi to došlo ... Avast! ... Avast! zkrátka mou aplikaci při každém startu kontroloval jelikož není nijak podepsaná, tento problém jsem jednoduše vyřešil tím že jsem mojí aplikaci přidal do listu výjimek a najednou bylo vše v pořádku.

Na závěr bych chtěl dodat, že dnes v JavaScriptu vytvoříte téměř všechno a někdy i jednodušeji než-li na jakémkoliv desktop jazyku, čímž nechci říkat že C# či Java jsou špatné ba naopak C# je úžasný jazyk tak stejně jako Java ale prostě zrovna v tomto ohledu mi JavaScript vyšel na nejlepší řešení :).

Jinak kdyby někoho zajímalo co vlastně dělám tak se jedná o primitivní prototyp strategické hry založené na opravdu jednoduchých principech ... Pro celý vývoj využívám BabylonJS (WebGL knihovna zaměřená na herní vývoj), Socket.IO (networking - multiplayer), TypeScript, Electron, SCSS (UI - některé UI prvky jsou tvořené přes WebGL na 2D canvas a některé přes HTML a CSS).

Nahoru
2.9.2016 23:24
Avatar
Avatar
Patrik Smělý
:D
2.9.2016 23:30
Avatar
Avatar
Adam Ježek

TL;DR
Možná příště :D

2.9.2016 23:29
Avatar

Hm, od včerejška mám nějakou smůlu, včera (2.8) mi v iPhonu jen tak přestala fungovat SIMka (no mohlo to být horší - taky se mohla rozhodit čtečka SIMky v iPhonu ale naštěstí ne ...) a dnes (3.8) mi jen tak přestala fungovat klávesnice ... Docela se bojím co se stane zítra ... Zazvoní u nás BSA s tím že mám v PC nelicencovaný winrar? ... Vím nestalo se mi nic hrozného :D ale nejsem zvyklí na to že mi jen tak přestanou fungovat věci :D.

Nahoru
3.8.2016 12:23
Avatar
Avatar
Patrik Smělý

Jojo, už nějakou dobu mám iPhone Se 64GB :D

3.9.2016 1:50
Avatar
Avatar
Neaktivní uživatel

Ty máš Jablíčko? :D

3.9.2016 1:35
Avatar
Avatar
Patrik Smělý

Hm, asi strčím harddisk do mikrovlnky a vyhodím jej do Labe ... Díky za varování :D.

3.8.2016 12:43
Avatar

Poslední dobou ujíždím na seriálu Mr. Robot a musím říct že je to opravdu bomba :). Rozhodně doporučuji ...

Nahoru
13.7.2016 5:11
Avatar

Nádherné využití WebGL :) a knihovny Three.js ... A hudba taky super! http://www.ro.me/

Nahoru
14.4.2016 19:12
Avatar
:3
Nahoru
12.4.2016 23:07
Avatar

Electron + Socket.io + Socket.io - stream + server = MůjVlastníSkype :D.

Nahoru
2.3.2016 22:25
Avatar
Avatar
Patrik Smělý

Hm k videu jsem se tehdy již nedostal avšak nevidím v tom problém, co jsem dříve jednou experimentoval s web kamerou v prohlížeči tak to nebylo nic složitého stačilo by streamovat data z webky a posílat je stejně jako zvuk, druhý uživatel by si jen dané data vyrenderoval v canvasu. - Electron umožňuje vytvářet multiplatformní desktop aplikace pomocí html, css, js tedy frontend a nodejs jako backend (systémové práce se soubory atd s tím že z frontendu máš api k backendu) - proto canvas.

3.8.2016 12:50
Avatar
Avatar
David Hartinger

To zní docela zajímavě, umí to i video?

3.8.2016 12:32
Avatar
Avatar
Richard Závodný

A co zvuk? :D Fakčí? :D

2.4.2016 20:02
Avatar

Sakra ... Četl jsem měli a né neměli :D.


Nahoru
12.2.2016 14:22
Avatar

Tak to vypadá že JetBrains pracuje na c# IDEčku, což je jedině super, už teď miluji jejich IDE.
http://blog.jetbrains.com/…-csharp-ide/?…

Nahoru
13.1.2016 15:04
Avatar
Avatar
Štefan Pružinský

Na Visual Studio to tak skoro mať nebude... Visual Studio je vyvíjané niekoľko rokov, je to obrovské IDE z neskutočným množstvom možností... A .NETáci naňho pravdepodobne neprejdu...už len z princípu. Skôr to pomôže potencionálnym záujemcom o C# z radov PHPkárov, prípadne Javistov atď. - tých, ktorý sú zvyknutí na menší komfort... :)

13.1.2016 20:49
Avatar
Avatar
Michal Žůrek - misaz

však ho nebudeš muset používat.

13.1.2016 19:42
Avatar
Avatar
Adam Ježek

Nikdy! Moje Visual Studio mi nikdo nevezme! :D
Maj pěkný IDE, jenom někdy je problém se v tom množství funkcí vyznat.

13.1.2016 15:06
Avatar

Veselé vánoce všem :) ... Vektorová grafika :) (v).


Nahoru
23.12.2015 19:57