Ahoj,
především bych se chtěl omluvit, pokud je tento příspěvek lehce
off-topic, ale toto fórum vypadá aktivně a příjemně a usoudil jsem, že
alespoň trochu se sem příspěvek hodí. O co jde: Jsem vlastník elektrické koloběžky; odkaz
níže
( http://www.motokolobezky.cz/…e1000-detail )
Jízdu na této koloběžce jsem si oblíbil, ale má pro mě bohužel
nedostatečný dojezd na jedno nabití. To jsem chtěl původně řešit
zapojením více baterií / vozením "náhradních" baterií někde s sebou. To
jsem však zavrhl. Namísto toho jsem si začal pohrávat s myšlenkou
hybridního pohonu pro koloběžku. V případě potřeby většího dojezdu
bych využil tohoto nápadu na pohon koloběžky: vyjmul bych kompletní
spalovací motor např. z kvalitnější strunové sekačky,... Takto kompletní
motor ( s již nainstalovanou palivovou nádrží,... ) bych přidělal na
koloběžku, pomocí řemenu či jiného převodu bych na motor napojil
alternátor ( nejlépe z auta ). Na ten bych nainstaloval konektor, který je i
na vývodu z baterie koloběžky. Poté by jen stačilo vyjmout baterii, napojit
systém a konektor z alternátoru připojit ke konektoru u koloběžky, který
dále vede celým obvodem koloběžky ( ten obsahuje světla, regulátor,
motor,... ). Pro představu přidávám fotografii prostoru pro baterii s
viditelným konektorem v koloběžce: http://www.motokolobezky.cz/…dsc_0117.jpg
** "Problém": **
Bohužel, na internetu jsem zatím nenašel alternátor odpovídající výstupu
z trojice baterií napájejících koloběžku. Odkaz na baterie: http://www.motokolobezky.cz/…-12ah-detail
Pokud někdo víte o alternátoru, který by při otáčkách kolem 2000 rpm -
předpokládané otáčky benzínového motoru ( na základě otáček motoru
benzínových koloběžek naleznutelných na e-shopu dříve zmíněných
stránek - na "volnoběhu" ) měl stejný výstup elektřiny, jako trojice
baterií, nesmírně bych ocenil odkaz na takovýto alternátor. Počítejme ale
s tím, že takovýto alternátor nemám: jak by se dalo vyřešit napájení
motoru z alternátoru. V těchto věcech se vůbec nevyznám a nevím, jak
velký proud by motor koloběžky mohl zvládnout. Alternátory, které jsem
našel prodejné v ČR z automobilů mají v popisu napsáno např: 12/24V, 90A.
Z mého možná nesprávného úsudku bychom museli zvýšit napětí takového
alternátoru na 36V a proud snížit na 12A, pokud se mýlím, prosím, opravte
mě .
Prosím tedy o radu, jak napájet koloběžku pomocí alternátoru. Existuje
nějaký ne moc složitý a ne moc drahý způsob změny proudu a napětí
výstupu alternátoru?
Vedlejší dotaz: Pokud si koloběžka z baterie bere energii pouze při
jízdě, tedy při aktivitě motoru, nebyl by potřeba vyřešit ještě
přebytek energie vyrobené z alternátoru např. nějakým pořádným
kondenzátorem nebo něčím, kam by přebytek energie mohl utéct a
nepřetěžoval by obvod? Pokud je tato má domněnka špatná, též mě
prosím opravte
Za jakoukoliv pomoc a veškerou vstřícnost moc děkuji