NOVINKA - Online rekvalifikační kurz Python programátor. Oblíbená a studenty ověřená rekvalifikace - nyní i online.
Hledáme nové posily do ITnetwork týmu. Podívej se na volné pozice a přidej se do nejagilnější firmy na trhu - Více informací.

Kultovní Quake má port už i na osciloskop

Především pro starší hráče hodně známá hra Quake se dočkala portu na další „platformu“, a to tentokrát na osciloskop. Jedná se o 3D FPS hru vytvořenou společností id Software (mají na svědomí další zvučné tituly jako DOOM, Wolfenstein nebo Commander Keen), poprvé byla vydána před osmnácti lety (1996) pro MS-DOS. Poté postupně následovaly další oficiální porty pro MAC OS, Linux, ale také na konzole SEGA Saturn nebo Nintendo 64. Nakonec, po zveřejnění zdrojového kódu, byla vytvořena řada dalších neoficiálních portů prakticky na cokoliv, od starých mobilních telefonů, PDA tiskáren až po současný Android, popřípadě je možné si hru zahrát i online prostřednictvím portu na Adobe flash.

creators wireframe

Tvůrci hry quake (1), wireframe hry a hra renderovaná programem Darkplaces (2)

Nyní se díky snaze programátora Pekka Väänänena podařilo obohatit svět dalším portem, tentokrát pro osciloskop. Aby bylo možné takto hru vykreslit na osciloskopu, musel Pekka získat Wireframe, tedy drátěný model hry. Toho se mu podařilo docílit pomocí open source programu Darkplaces. Tento Wireframe poté převedl pomocí externí zvukové karty na zvukovou stopu rozdělenou na dva kanály, které na osciloskopu v souřadném systému prezentovaly osy X a Y. Jak je z videa patrné hra není zrovna dvakrát hratelná, ale spíše ukazuje zajímavý způsob, jak je možné data určené pro jednu platformu převést na platformu další, naprosto odlišnou a s naprosto jiným účelem.

Zdroje obrázků použitých v článku:
miniatura: en.wikipedia.com
(1): photosofwar.net
(2): extremetech.com


 

Článek pro vás napsal Gabriel Mastný 31.12.2014 16:47
Avatar
Aktivity