Vydělávej až 160.000 Kč měsíčně! Akreditované rekvalifikační kurzy s garancí práce od 0 Kč. Více informací.
Hledáme nové posily do ITnetwork týmu. Podívej se na volné pozice a přidej se do nejagilnější firmy na trhu - Více informací.

Remake Super Maria 64 v Unity3D

Světově známá a populární značka Mario se zas dočkala jednoho skvělého remaku. Tím šťastným titulem se stal Super Mario 64, číslo na konci značí platformu, na kterou byl v roce 1996 poprvé vydán, tedy Nintendo 64 a obecně je na této platformě označován jako nejúspěšnější titul ze všech kdy vydaných her. K současnému datu bylo vydáno něco přes 11 miliónů kopií. Také bylo ve hře jako poprvé použito trojskoků, salt, krčení, kopání a několika dalších prvků. Tím udělala velký převrat v žánru těchto her a také přetvořila design tehdejšího rozložení ovládání, během času obdržela ještě několik dalších prvenství a je proto obecně označována jako jeden z nevýznamnějších milníků v herním průmyslu.

Supermario Mapa - Zprávy ze světa softwaru Supermario Houbička - Zprávy ze světa softwaru

Obrázky z remaku (1) a (2)

Nyní, téměř po dvaceti letech, se tento titul pokusil trochu oživit moder a herní vývojář Roystan Ross. Za použití prakticky volně dostupného herního studia pro firmy i jednotlivce Unity 3D se mu podařilo téměř identicky zpracovat první úroveň této hry (Bob-Omb Field). Téměř identický proto, že jak sám Ross řekl, dovolil si vynechat několik prvků, na kterých hráčům stejně ani nezáleželo. Z vynechaných zde například patří sbírání červených mincí, okřídlená čapka nebo animace velkého Bob-Omba na vrcholu hory.

Téměř všechny modely si vytvořil Ross sám, ale některé jako například postavičku Goobma (chodící houbička), Power Star, a Maria samotného se mu podařilo exportovat ze hry Super Mario Galaxy. V současnosti prý Ross neplánuje pokračovat dále ve vývoji dalších úrovní a ani se nechystá v budoucnu vydávat jakékoliv fixy pro hru, jedině snad pokud by se objevil nějaký obrovský bug, který by se dal snadno opravit. Nicméně neznaméná to uplné sbohem tomuto projektu, protože je volně dostupný na Rossově blogu a tak se ho teoreticky může ujmout jakýkoliv Unity vývojář.

Pokud byste si chtěli hru zahrát, můžete tak udělat rovnou v prohlížeči na tomto odkazu (hru jsem takto také zkoušel, ale pod náporem tolika lidí, kteří si chtějí hru také zahrát, jednoduše chvilku trvá než server stihne splnit také vaše požadavky :) ) nebo si hru můžete stáhnout na svůj Windows, Mac nebo Linux z Rossova vlastního Blogu.

Zdroje obrázků použitých v článku:
miniatura: moviepilot.com
(1) a (2): Rossův blog (odkaz výše)


 

Všechny články v sekci
Zprávy ze světa softwaru
Článek pro vás napsal Gabriel Mastný 30.3.2015 11:25
Avatar
Aktivity